logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Tyčinky KitKat v obalech z recyklovaného papíru bude společnost Nestlé testovat v Austrálii...
  • Nápojové obaly jsou stále více ekologické i ekonomické Zaměření na environmentální udržitelnost...
  • Limitovaná edice Becherovky v ukrajinských národních barvách Limitovaná edice Becherovky...
  • Kaufland a Lidl podporují zálohování PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a Lidl, které patří...
  • Značku Fentimans bude pro český trh distribuovat Stock Plzeň-Božkov Společnost Stock...

Efektivnější možnosti recyklace. Sprite se nově prodává v čiré láhvi

31. srpna 2022
Udržitelnost 0
320
Efektivnější možnosti recyklace. Sprite se nově prodává v čiré láhvi

Efektivnější možnosti recyklace. Sprite se nově prodává v čiré láhvi

Nealkoholický nápoj Sprite se nově plní výhradně do čirých lahví. Původní zelená barva je minulostí, Sprite se tak připojil k dalším značkám společnosti Coca-Cola, které se již v čirých lahvích prodávají – jde o nápoje Coca-Cola, Coca-Cola Zero a Fanta. Důvodem ke změně barvy plastové lahve je podle firmy skutečnost, že čiré lahve mají ve srovnání s barevnými lahvemi širší využití v rámci recyklace.

Coca-Cola HBC věnuje 100 tisíc eur start-upu s nejlepším řešením pro udržitelné obaly

Sprite byl až donedávna spojen se zelenou barvou lahve. Toto spojení už ale neplatí a zelenou barvu nahradila barva čirá, stejně jako je tomu u dalších nápojů od společnosti Coca-Cola. Důvod této změny je zcela prozaický – zlepšení recyklovatelnosti obalu. „Tento krok je v souladu s naší dlouhodobou strategií World Without Waste. Odebráním původní zelené barvy z plastového obalu zvyšujeme kvalitu recyklovatelného materiálu. Nové čiré lahve Sprite tak mají v rámci recyklace universálnější použití,“ vysvětluje Veronika Němcová, ředitelka vnějších vztahů a udržitelnosti společnosti Coca-Cola ČR/SR.

Statistická data potvrzují nízkou míru recyklace plastových i kovových obalů v ČR, upozorňuje Iniciativa pro zálohování

Další novinkou, kterou v průběhu letošního roku skupina Coca-Cola na českém trhu zavedla. je kartonový držák plechovek, tzv. KeelClip. Ten plnohodnotně nahrazuje dosud používané plastové fólie. Funguje na jednoduchém principu skládacího mechanismu, pomocí kterého je možné uchytit 4 až 8 plechovek najednou. Snazší je i následná manipulace pro zákazníka, který může velmi snadno odejmout jednotlivé plechovky s nápojem z držáku. „Ročně tato inovace ušetří na českém a slovenském trhu až 35 tun plastů. Kartonový držák KeelClip v sobě spojuje řadu výhod, jedná se o ekologický, praktický, zcela recyklovatelný a bio rozložitelný obal,“ dodává Michal Dyttert, ředitel pro vnější vztahy a udržitelnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. KeelClip bude fólii na nápojích v plechovkách nahrazovat postupně v průběhu tohoto roku. Původní balení se smršťovací fólií se postupně přestane vyrábět. V tomto novém obalu mohli začít zákazníci nakupovat Coca-Colu a dále i multipacky Coca-Cola Zero, Fanty, Sprite a Kinley průběžně od dubna letošního roku.

Přechod na tento udržitelný obal je dalším střípkem v mozaice ambiciózní environmentální strategie skupiny Coca-Cola „World Without Waste“. Její součástí je dosažení stoprocentní recyklovatelnosti vlastních nápojových obalů, což se na českém i evropském trhu společnosti Coca-Cola HBC již podařilo splnit. Do roku 2025 plánuje skupina Coca-Cola v zemích Evropské unie zvýšit poměr recyklovaného PETu ve svých lahvích až na 50 %. Do roku 2030 chce skupina vytřídit a zrecyklovat stejné množství nápojových obalů, jaké uvede na trh. Do roku 2040 pak skupina Coca-Cola plánuje mít uhlíkově neutrální podnikání v celém svém hodnotovém řetězci.

Související články:

Coca-Cola HBC věnuje 100 tisíc eur start-upu s nejlepším řešením pro udržitelné obaly Statistická data potvrzují nízkou míru recyklace plastových i kovových obalů v ČR, upozorňuje Iniciativa pro zálohování Coca-Cola HBC uvádí na trh papírový držák plechovek, nahradí plastovou fólii

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu Automatické řezací systémy iECHO umožňují díky variabilitě osazení na jednom pracovišti zpracovávat různé materiály jako jsou voštinové, pěnové, MDF a PVC desky, vlněné lepenky, samolepicí fólie, plexisklo, hliníkové sendviče, textilie, těsnicí materiály a další. Jeden stroj tedy pokryje několik segmentů výroby a v průběhu času jej lze doplňovat o další […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required