
Mana inovuje obaly, budou udržitelnější
Hnědá lepenka namísto bílé, jednodušší potisk nebo efektivněji využitý prostor v krabicích, které mají zároveň menší rozměry. Česká značka alternativní stravy Mana představila nové obaly, jejichž cílem je větší ohleduplnost vůči životnímu prostředí.
Z ekologického hlediska má hnědá lepenka (tj. nebělený kraft) podle společnosti Heaven Labs, výrobce produktů značky Mana, zřetelné výhody oproti obalu z bílého papíru, který prochází chemickým procesem bělení. Ten tak zbytečně zatěžuje životní prostředí a je náročnější na spotřebovanou energii. Podobně i recyklace neběleného kraftu je šetrnější k přírodě.
Mana rovněž přechází na jednobarevný potisk vodovými barvami, který je z environmentálního pohledu příznivější než čtyřbarevný ofsetový tisk. Od nynějška proto bude balení s produkty této značky již potištěno pouze černě.
A v neposlední řadě firma optimalizovala krabice, v nichž dodává svůj produkt Mana Powder. Dosud putovalo ke konzumentovi v jedné krabici sedm sáčků s obsahem pěti porcí. Ovšem balení bylo zbytečně velké a sáčky v něm „poskakovaly“. Nyní je obal těsnější a značka tím ušetří až 1000 metrů čtverečních lepenky ročně. Nové krabice jsou navíc nejen menší, ale také odolnější, čímž odpadá nutnost balit výrobek ještě do jedné ochranné krabice. Za rok se tak podle výrobce ušetří až 7 tun papíru.