
Kaufland a Lidl loni omezily používání plastů v obalech vlastních značek téměř o pětinu
Řetězce Kaufland a Lidl snížily v roce 2021 společně za všechny země, ve kterých působí, používání plastů v obalech vlastních značek o 18 %. Tím se výrazně přiblížily cíli tzv. REset plastové strategie své domovské skupiny Schwarz, a to do roku 2025 používat o 20 % méně plastů.
Dalším cílem maloobchodní skupiny Schwarz je používat do roku 2025 v obalech vlastních značek Kaufland a Lidl v průměru 25 % recyklovaného plastu. V současné době se ve všech 32 zemích, kde oba řetězce působí, používá průměrně 14 % recyklovaného materiálu. Skupina toho dosáhla zejména úspěšnou přeměnou nevratných PET lahví vyráběných dceřinou společností Schwarz Produktion na 100% rPET (s výjimkou víčka a etikety).
Kromě toho ve všech zemích, kde Lidl a Kaufland působí, dosáhla skupina Schwarz v současné době maximální recyklovatelnosti 50 % obalů svých vlastních značek, což odpovídá polovině stanoveného cíle.
REset plastová strategie počítá v zájmu udržitelné budoucnosti s méně plasty a uzavřeným cyklem jejich oběhu. K naplnění těchto cílů skupina využívá vzájemnou spolupráci a synergii firem Kaufland, Lidl, Schwarz Produktion a PreZero.