logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

První ochutnávka z programu jubilejního kongresu OBALKO 10

18. srpna 2022
Domácí akce 0
520
První ochutnávka z programu jubilejního kongresu OBALKO 10

První ochutnávka z programu jubilejního kongresu OBALKO 10

Deset je číslo, které zasluhuje pozornost. Číslo 10 do svého loga letos přidali také pořadatelé největšího českého a slovenského kongresu zaměřeného na obaly a obalové technologie. Kongres OBALKO 10 se uskuteční 13. a 14. října 2022 v Aquapalace Hotelu Prague. Ústřední téma a motto kongresu zní „FuturePack: Zaostříme na budoucnost balení“. „Obaly nám v porovnání s tím, co chrání nebo prezentují, připadají často jako běžná věc. Za jejich vznikem ale bývá zajímavý vývoj a poutavé hledání z hlediska objevování nových materiálů, konstrukcí, marketingu, grafiky či recyklovatelnosti. Zkrátka obaly a obalový průmysl kráčejí mílovými kroky do budoucnosti,“ vysvětluje výběr letošního tématu Jeffrey Osterroth, jednatel společnosti ATOZ Group, která kongres pořádá.

Nároky kladené na obaly současnosti, a především budoucnosti, nejsou přitom vůbec malé. A do jisté míry nejsou také vzájemně slučitelné. Obaly se musí jednoduše třídit a recyklovat, musí být efektivnější při prodeji produktů, lepší jako zdroj informací pro spotřebitele a musí se dát snáze navrhovat, objednávat a vyrábět. Rozšířená realita, digitální značení, ekodesign, objednávání online, klimatická neutralita, blockchain… To jsou všechno témata a nároky, se kterými se musí dodavatelé obalových řešení popasovat. Jubilejní ročník kongresu OBALKO ukáže nejen, jak jsou na to připraveni právě dodavatelé, ale také jaké jsou praktické aplikace (případové studie) a rovněž co si o tom všem myslí široká odborná veřejnost (panelové diskuze).

Co jsou současné a budoucí hrozby pro obalový trh

Po úvodním slovu a představení zlatých partnerů kongresu, kterými jsou letos společnosti Greiner Packaging Slušovice a Thimm pack’n’display, přijde řada na čtyři hlavní hrozby, které nad obalovým průmyslem aktuálně „krouží“. Vystoupí Josef Kotrba ze společnosti Deloitte, který se zaměří na oblast energetiky, Green Deal, obnovitelné zdroje či ESG. Na lidské zdroje, resp. jejich akutní (dnes už tedy chronický) nedostatek, zacílí Jaroslava Rezlerová (Manpower). Čeká-li ekonomiku recese, nebo dokonce krize, je dobré se podívat, jak ovlivní obalový průmysl skrze kupní sílu obyvatelstva a jak to bude dále s hrozivou inflací. Tuto přednášku bude mít odborník z výzkumné agentury NielsenIQ. O zdrojích, jejich dostupnosti, dodavatelských řetězcích a budoucím vývoji technologií pohovoří Jake Weighell ze světové agentury Smithers, která se už téměř 100 let zaměřuje na poskytování dat z různých oblastí.

Pokud se v předchozích přednáškách seznámíme s hlavními východisky, přijde čas na panelovou diskuzi s pracovním názvem „Současné hrozby, budoucí příležitosti?“. V panelu vystoupí zástupci společností Škoda Auto, Mattoni 1873, Thimm pack’n’display, Greiner Packaging Slušovice a další. Cílem je, aby v diskuzi promluvili zástupci dodavatelů obalových řešení i představitelé významných výrobních společností, jež balí velké množství zboží, a proto jsou dotčené potenciálními hrozbami pro obalový trh jako celek.

Dopolední část programu završí delší obědová pauza. Delší proto, že není pouze příležitostí pro občerstvení, ale konají se během ní krátká organizovaná obchodní jednání v rámci bloku nazvaného BizPack. Bývá o ně vždy velký zájem, a i letos lze očekávat mnoho desítek speed-datingových schůzek.

Speciální sekce: Design & inovace, Technologie & materiály, Udržitelnost

V odpolední nabídce si účastníci kongresu vyberou, co bude nejvíce konvenovat jejich profesním zájmům. Program se rozdělí do dvou sekcí. Design & Inovace bude mít celkem pět prezentací anebo případových studií. Například Lucie Martínková (Prim) a David Malina (Smurfit Kappa) se zaměří na to, jak se zcela zbavit výplňového materiálu v e-shopových zásilkách. Josef Žádník (Refork) a Martin Muzikář (Thimm pack’n’display) zase pohovoří o tom, jak navrhnout obaly i displeje, které jsou kreativní, ohleduplné vůči životnímu prostředí a poskytují zážitek z rozšířené reality. Dále se mohou účastnici těšit na exkluzivní případovou studii prezentovanou Petrem Chvojkou z Rohlik.cz a Jiřím Votrubou z designové agentury Cocoon o tom, jak je složité designovat privátní značky pro online supermarket.

V sekci Technologie & materiály je potvrzena např. prezentace nazvaná Nástrahy i přínosy automatizace skupinového balení do kartonu. Pavel Coufal (Hügli Food) a Michael Ondraschek (M.A.S. Automation) přiblíží společný projekt automatizace a rozeberou požadavky kladené na regálové či „display-ready“ balení. Součástí tohoto bloku bude i panelová diskuze, kterou pořadatelé nazvali Dotýkat zakázáno, automatizovat povoleno. Bude se diskutovat o tom, zda má lidská ruka ještě co dělat v balicím procesu, jaké jsou aktuální možnosti a implementační zdatnost dodavatelů ve vztahu k požadavkům klientů, kde vzít finance na náročné investice, kolik lze díky pokročilé technice a technologiím ušetřit, zda je automatizace opravdu prostředkem pro zrychlení balení a predikovatelnost výkonu nebo jak posuzovat návratnost investic do balení.

Po odpoledním coffee breaku se otevře sekce Udržitelnost. Začátek obstarají odborníci z Vysoké školy chemicko-technologické, jmenovitě prof. Vladimír Kočí a Jan Kulhánek. Prezentace se zaměří na několik oblastí – nové předpisy ESG přicházející z Bruselu, legislativu ovlivňující obalový průmysl a co bude znamenat pro výrobce a uživatele obalových řešení i spotřebitele. Bude také prezentován nový online nástroj pro hodnocení ekologických aspektů obalů, nazvaný Envisketch, který porovnává různé obaly a obalové materiály a nabízí uživateli ty nejekologičtější možnosti pro konkrétní obalové aplikace. Dále se můžeme těšit na prezentaci několika příkladů opravdu udržitelných obalových řešení, jež jsou schválené prof. Kočím, a to v bloku s názvem Greenwashing zakazán. Mezi prezentovanými řešeními nebudou chybět opětovně plnitelné obalové systémy od společnosti Unilever, udržitelné etikety od dodavatele Avery Dennison anebo odlehčené plastové kelímky od společnosti Greiner Packaging.

Po vyhlášení vítězů business mixer

OBALKO dlouhodobě spolupracuje s Obalovým institutem Syba, který pořádá soutěž Obal roku. Slavnostní galavečer a předání trofejí a certifikátů se proto koná v rámci kongresu OBALKO. Obal roku představuje jedinou certifikovanou obalovou soutěž určenou pro české i zahraniční společnosti, jež se podílejí na zajímavém obalovém řešení. Hlavním úkolem je upozornit a následně podpořit nejlepší inovace, technologie a vize v oblasti balení, které se v uplynulém roce objeví na trhu.

Co by to bylo za kongres, kdyby nekončil „mejdanem“? V závěru dne proto organizátoři už pravidelně zařazují velmi oblíbený Obalový Business Mixer. Setkávají se zde obaloví profesionálové v příjemné a neformální atmosféře a se speciálním programem. Zábava, uvolnění, networking při sklence vína a bohatém rautu – to jsou hlavní cíle večerního programového blogu. Obalový Business Mixer se letos uskuteční v rozlehlé restauraci přímo vedle místa konání kongresu, začíná se okamžitě po skončení galavečeru Obal roku 2022.

OBALKO je dvoudenní kongres. Druhý den patří návštěvám zajímavých firem, kde si lze prohlédnout obalové technologie, poznat v praxi inovativní projekty a diskutovat s odborníky přímo z provozu. Vybrané závody k návštěvě budou včas zveřejněny.

Registrace na kongres je zdarma pro uživatele obalů a obalových řešení: www.obalko.cz/registrace

Související články:

Kongres Obalko: Budoucnost balení se rýsuje právě dnes

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required