logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Kláštorná Kalcia sa plní do obalov vyrobených zo slovenských zálohovaných fliaš Skupina Kofola...
  • Braník v nové zbroji – pivovar redesignuje lahve i plechovky Braník se dočkal velké změny...
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...

Digitální řešení a inovace dodavatelských řetězců pomohou k rozšíření znovupoužitelných obalů

29. července 2022
Reporty z obalového trhu 0
470
Digitální řešení a inovace dodavatelských řetězců pomohou k rozšíření znovupoužitelných obalů

Digitální řešení a inovace dodavatelských řetězců pomohou k rozšíření znovupoužitelných obalů

Nová studie společnosti Smithers poukazuje na rostoucí trh s plnitelnými a opakovaně použitelnými obaly. Předpovídá, že tento segment nadále kontinuálně poroste a za pět let celosvětově dosáhne hodnoty 53,5 miliardy dolarů. Významně k tomu přispějí nová digitální řešení a vyšší efektivita dodavatelských řetězců.

Studie počítá s nárůstem prodeje obalů pro opakované plnění z 35,1 miliardy dolarů v roce 2017 na 42 miliard v roce 2022. Pro další období predikuje 5% růst každý rok až na 53,5 miliardy dolarů v roce 2027.

Staropramen má nové 12° pivo

Smithers poznamenává, že obchodní model opětovného použití a doplňování je v současnosti nejvíce rozšířený v maloobchodě s nápoji, zejména pokud jde o skleněné lahve – více než 75 % všech opakovaně použitelných obalů je určeno pro nápoje, upozorňuje studie.

Společnost zároveň podotýká, že kategorie potravin, domácí péče, kosmetiky a osobní péče v tomto ohledu zaostávají. Vyžadují totiž odolnější obaly, jež při opakovaném použití více vydrží. Potvrzuje to nedávný průzkum firmy Hubbub, který zjistil, že 26 % dotázaných spotřebitelů se obávalo poškrábání, skvrn nebo poškození opakovaně použitelných nádob.

Zmíněný průzkum ovšem také naznačil, že poskytnout vhodné řešení, které splňuje spotřebitelskou poptávku po levných a jednoduchých možnostech doplňování, mohou inovované modely předplatného.

V současnosti využívá odvětví opětovného použití a doplňování dva různé obchodní modely, popisuje dále studie Smithers.

Prvním je doplňování uživateli u nich doma, kdy jsou lehké nebo koncentrované náplně dodávány prostřednictvím mobilního doplňování či předplacené služby do domácností uživatelů. Obaly jsou pak od nich případně znovu získávány pro opětovné použití provozovatelem systému nebo logistickou firmou, která je se zákazníky v kontaktu.

Druhý model, jímž je doplňování v kamenném obchodě, vyžaduje, aby spotřebitel vzal své opakovaně použitelné obaly do dávkovače v obchodě a doplnil je, vysvětluje Smithers. Model vracení obalů (nádob) v obchodě funguje zpravidla jako zálohový systém, kdy uživatelé vracejí své obaly na výdejnu nebo do prodejny, aby dostali své peníze ve formě zálohy zpět.

Efektivitu těchto způsobů balení může zvýšit zavedení nových technologií pro opětovné použití a pokročilá schémata doplňování. Například vyšší výdaje na koncepty opětovného použití umožní nasazení inteligentních obalů. Ty mohou uživatelům pomoci najít nejbližší místa plnění a motivovat je k vracení prostřednictvím softwarových řešení, jako jsou specifické aplikace pro chytré telefony.

Podle studie Smithers by také mohly být navrženy efektivnější systémy sběru těchto obalů včetně jejich lokalizace v reálném čase (track & trace). Společnost vysvětluje, že to poskytne lepší přehled o obalech a jejich tocích (včetně odpadů), což usnadní přesnější mapování a sběr hodnotnějších opakovaně použitelných obalů.

Pomoci může dále jak rozšíření prostorů pro opakované plnění v obchodech, tak vývoj mobilních plnicích zařízení a dávkovačů pro více produktů. V případě nápojového průmyslu bude podle Smithers přínosem další vývoj technologií pro čištění lahví. Progres přinesou i automatizovaná, decentralizovaná zařízení na mikročištění a také odolnější konstrukce PET lahví.

Jak studie na závěr shrnuje, rychlý růst segmentu opakovaně použitelných a znovu naplnitelných obalů je poháněn inovativními formáty a nutností zavést udržitelnější obchodní modely. Retaileři i značky se mohou zavázat k výrazné redukci jednorázových plastů a zároveň zajistit odlišení značek tím, že zapojí spotřebitele do nových systémů opětovného použití.

Ilustrační foto: Albert ČR

Související články:

Staropramen má nové 12° pivo

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required