
Rozbalíme to s Jaromírem Topolským, obchodním a marketingovým ředitelem Pravé hořické trubičky, s.r.o.
Český a slovenský obalový trh je plný zajímavých lidí, kteří mají ještě zajímavější názory. Časopis Svět balení vám pravidelně přináší krátké rozhovory s těmito osobnostmi, ve kterých „rozbalíme“ jejich myšlenky a ukážeme světu jejich nápady. Další osobností je Jaromír Topolský, obchodní a marketingový ředitel Pravé hořické trubičky, s.r.o., který říká, že pro obchodní úspěch hořických trubiček značky DOBRÉ z Miletína je důležité dát zákazníkům možnost okusit sílu emocí.
Svět balení: Na stránkách píšete, že firma Pravé hořické trubičky, s.r.o. přistoupila k personalizaci produktů. Co to znamená?
Jaromír Topolský: Byla to reklamní kampaň, která informovala spotřebitele o jménu cukrářky, která hořickou trubičku stočila. Následně bylo pro zákazníky snazší pochopit, že proces tradičního ručního stáčení oplatek je při výrobě hořické trubičky nepostradatelný a uděluje produktu jedinečnou originalitu, kterou ocenila EU udělením CHZOV pro více než 200letou tradici ruční výroby trubiček na Hořicku.
K úspěchu pak stačilo málo, zahájit kampaň na podporu turismu. Každý ve skupině 1-45 osob může navštívit naši novou moderní provozovnu v Miletíně v Podkrkonoší, shlédnout výrobu a dozvědět se mnoho zajímavostí o historii a současnosti. Nezapomenutelným zážitkem je po krátkém zaškolení možnost tradičním způsobem stočit vlastních 10 ks HOŘICKÝCH TRUBIČEK a zažít tak poctivou ruční výrobu na vlastní kůži. Většina návštěvníků přivítá možnost balení do dárkových BOX krabiček s prvorepublikovým designem. Odesláním prvorepublikové pohlednice má návštěvník možnost spojit staré časy s těmi novými a udělat radost i druhým. Pohlednice je za 20,- Kč s odesláním po ČR zdarma.
Svět balení: Jak se hořické trubičky z vaší výroby v Miletíně liší od ostatních podobných produktů? Je například tento rozdíl vidět na zpracování obalu?
Jaromír Topolský: Hořické trubičky jsou unikát pro jejich 200letou historii tradiční ruční výroby. Za první republiky se exportovaly do celého světa a jejich sláva neznala mezí. Získaly dle dochovaných záznamů až 65 ocenění na světových výstavách v zemích bývalého Rakouska-Uherska. Proto se marketingově rádi vracíme do těchto dob. Před 15 lety jsme uvedli na trh zcela nový design obalů, který naši výrobu zcela odlišil od konkurence.
Svět balení: Mají Pravé hořické trubičky, s.r.o. nějaké prémiové produkty?
Jaromír Topolský: Pro obchodní úspěch je důležité dát zákazníkům možnost okusit sílu emocí. Neudržíte bdělost spotřebitelů pouze standardní výrobou, proto máme různé sezónní, jubilejní, retro, přebaly a dárková balení, která umísťujeme na trh v přesně stanovených termínech pouze na krátké časové období. Nejraději mám 3ks limitovanou edici k 200 letému výročí výroby, kterou dáváme na trh pouze vybraným distributorům 28.10. k výročí vzniku ČSR.
Svět balení: Nabízíte zajímavou službu reklamních krabiček s brandingem jiné firmy. Jak tento marketingový tah funguje. Jaké firmy se zapojují?
Jaromír Topolský: Projekt reklamních dárkových krabiček v designu klienta je poslední zajímavá marketingová aktivita, která vedla na trhu k naprosté dominanci značky hořických trubiček DOBRÉ z Miletína (CZ-80% a SK-95%). Podpora značky nebo produktu klienta v tomto projektu je založena na podvědomé emoci vyvolané konzumací. Hořické trubičky jsou v tomto případě pouze jako nosič marketingové informace klienta a vkládají se do krabiček v transparentu, aby nic nerušilo brand klienta. Podvědomá emoce obzvláště dobře funguje u konzumace potravin, které jsou na trhu desítky let a spotřebil je má vryté do paměti od dětství. Již 10.7.1926 při návštěvě Hořic pojedl T.G. Masaryk hořické trubičky jako dezert po slavnostním obědu, takže sláva a historie dostatečná.
Geniální na tomto projektu je skutečnost, že náplně jsou odděleny o krabiček. Krabičky zákazník obdrží ihned po tisku v min. objemu 3000ks a nosič/náplně si objednává vždy čerstvé v pravidelných měsíčních nebo dvouměsíčních dodávkách dle jeho marketingových aktivit. Balení do krabiček vždy čerstvými hořickými trubičkami s 12měsíční zárukou probíhá na straně klienta. V současnosti má projekt již přes 200 realizací: Stezka v korunách stromů Šumava a Krkonoše, Pražská teplárenská, skupina hotelů LE-HOTELS, ČD – Pendolino, Railjet, Karlštejn, Lázně Poděbrady, Libverda, Janské Lázně, Konstantinovy, Mirakulum, Města Turnov, Dvůr Králové, Jičín, Macocha, Dolní Vítkovice atd.
Svět balení: Používáte recyklovaný plast, potažmo recyklovaný papír při výrobě obalů? Dělá firma kroky směrem k uhlíkové neutralitě?
Jaromír Topolský: Naše firma má všechy důležité certifikace – IFS (high level 97,41 score) + BIO, RSPO (tuky) , RFA (kakao) a regionální značku Podkrkonoší. Používáme pouze recyklovatelný plast a recyklovaný papír s FSC certifikací na kartonáži i v logistice balení palet. Celá firma na všech úrovních provozu důsledně třídí plast, papír, sklo a komunál. Některá vhodná kartonáž ze surovin je opětovně použita pro skupinové/přepravní balení našich artiklů. Momentálně uvádíme na trh více než 1.500.000ks hořických trubiček/měsíčně.
Výroba je již několik let trvale vyprodána. Díky novým silám cukrářek z Ukrajiny bude tento rok umožněno distributorům LIDL a KAUFLAND po mnoha letech nabídnout svým zákazníkům HOŘICKÉ TRUBIČKY v jejich privátních brandech NÁŠ KRAJ a K-JARMARK.
Připravil: Adam Folta