Inspirace z Lotyšska: Stoli uvedla na trh limitovanou edici lahví vodky s ukrajinskou tématikou
Za dnešní dávkou Inspirace ze Světa balení se podíváme do Lotyšska. Značka vodky Stoli chce z prodeje limitované edice vodek, jejichž láhve jsou vyvedené v barvách ukrajinské vlajky podpořit ukrajinské uprchlíky. Veškerý výtěžek, tedy 1 milion liber, půjde na účet World Central Kitchen – neziskovou organizaci poskytující jídlo pro uprchlíky prchající z Ukrajiny a občany vysídlené v rámci země – do Dne nezávislosti Ukrajiny 24. srpna.
Láhve jsou k dispozici ve vybraných specializovaných e-shopech s lihovinami a v prodeji ve 25 partnerských barech a klubech po celé Británii. Mají jako první produkt v rámci rebrandingu aktualizovaný název na „Stoli“. Lotyšská značka vodky se rozhodla změnit svůj název z „Stolichnaya“, aby se distancovala od Ruska.
Rebranding oznámila v březnu poté, co se na sociálních sítích objevila videa zákazníků vylévajících její vodku do kanálu. Design lahví z limitované edice – s barvami ukrajinské vlajky – byl „inspirován komunitami po celém světě, které se spojily, aby podpořily lid Ukrajiny ve válce proti ruskému agresorovi.
„Na začátku tohoto konfliktu Stoli Group okamžitě poskytla přemístění, finanční a emocionální podporu zaměstnancům a obchodním partnerům na celé Ukrajině,“ říká globální generální ředitel Stoli Group Damian McKinney.
Finanční pomoc ze zisků
Výdělky z limitované edice vodky Stoli by měly poskytnout finanční prostředky pro ukrajinské uprchlíky a mají být také symbolem solidarity s Ukrajinou. Stoli Group bude také pořádat akce „Koktejly pro Ukrajinu“ po celém Spojeném království, přičemž alespoň 2 £ z každého koktejlu půjdou na pomoc uprchlíkům.
Stalo se tak poté, co maloobchodníci minulý měsíc narychlo odstranili ruské značky vodky ze svých regálů po tlaku spotřebitelů. Ruské značky vodky byly například odstraněny z Tesco, Sainsbury’s, Asda, Morrisons a Co-op. Vodka Beluga zmizela také z Waitrose a Harvey Nicholse.