logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...
  • Náklady na zavedení zálohového systému přesáhnou podle Svazu obchodu pět miliard Zavedení...
  • Monster Energy uvádí na trh novou variantu nápoje Lewis Hamilton s nulovým obsahem cukru...
  • Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z...
  • Eviosys a Barilla spolupracují na nové nádobě na pesto Eviosys vytvořil nový obal pro prémiovou...

Kofola spouští projekt Cirkulka, nápoje ve vratných skleněných lahvích míří do obchodů

20. dubna 2022
Udržitelnost 0
1657
Kofola spouští projekt Cirkulka, nápoje ve vratných skleněných lahvích míří do obchodů

Kofola spouští projekt Cirkulka, nápoje ve vratných skleněných lahvích míří do obchodů

Kofola ČeskoSlovensko odstartovala projekt Cirkulka. Vratné litrové lahve s oblíbenými nápoji Kofola, Rajec a Vinea  jsou nově dostupné ve vybraných prodejnách Tesco a v nabídce Rohlik.cz. Do přípravy projektu investoval výrobce nealkoholických nápojů 30 milionů korun.

Projektem Cirkulka završuje Kofola ČeskoSlovensko svůj cíl vytvořit cirkulární systém pro další kategorii svých nápojů. „Z odborných analýz, které jsme si nechali zpracovat, vyplývá, že vratné obaly jsou jedním z nejlepších řešení ve vztahu k přírodě. Jsem rád, že ani pandemie, ani složitá ekonomická situace nám nezabránily uskutečnit naše sny a že jsme dovedli projekt Cirkulka do zdárného konce, tedy vlastně začátku,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola.

Hlavními aktéry Kofola, Vinea a Rajec

Coca-Cola HBC uvádí na trh papírový držák plechovek, nahradí plastovou fólii

Cirkulka je novou alternativou pro všechny, kteří nechtějí kupovat nealko nápoje v jednorázových obalech, hledají udržitelná řešení nebo jim jednoduše nápoje ze skla více chutnají. „Tradiční a oblíbené značky, jako je Kofola, Vinea nebo Rajec, mají potenciál změnit spotřební chování lidí. Proto právě ony odstartovaly náš projekt vratných skleněných lahví v maloobchodě,“ vysvětluje Jannis Samaras.

Přivést Cirkulku na pulty obchodů znamenalo pro Kofolu investovat více než 30 milionů korun do jejího vývoje. „Část nákladů vyžadovala úprava výrobní linky, etiketovačky a paletizace. Hlavní investice však putovaly do vývoje odolných vratných lahví a modulární přepravky z recyklovaného materiálu,“ objasňuje Markéta Ryšková, projektová manažerka, která má Cirkulku od počátku na starosti. „Udělali jsme maximum pro to, aby Cirkulka dokonale ztělesňovala princip cirkularity, který je podle nás cestou budoucnosti. Snažili jsme se zachovat současný komfort, na který jsme jako spotřebitelé zvyklí, ale zároveň přispět k prodlužování životnosti obalu, i k minimalizaci odpadu a dopadu na životní prostředí,“ dodává Markéta Ryšková.

Skleněné litrové lahve Cirkulky navrhl slovenský designér Martin Turzík a vyrobila tuzemská sklárna Moravia. Mají recyklovaný hliníkový šroubovací uzávěr a zdobí je jen drobná papírová etiketa. Spolu s lahvemi uvádí Kofola do oběhu originální přepravky, které lze jednoduše spojit, díky čemuž pojmou 6, nebo dokonce 12 lahví.

Cirkulka na Rohlik.cz i v Tescu

Vratné skleněné litrovky bude Kofola zavádět do retailu napříč Českem a Slovenskem postupně. Uvedení Cirkulky na český trh stojí zejména na spolupráci s online supermarketem Rohlik.cz. „My na Rohlíku se snažíme dlouhodobě snižovat odpad z obalových materiálů a přispívat tak k šetrnějšímu a udržitelnějšímu vztahu k přírodě i našim dodavatelům a zákazníkům. Proto jsme velmi rádi kývli na spolupráci s Kofolou na projektu Cirkulka, který nabízí zákazníkům jejich oblíbené nápoje ve vratném skle a přitom nenarušuje komfortní zónu spotřebitelů – tím, že je možné vracet lahve prostřednictvím našich kurýrů,“ říká Lutfia Volfová, tisková mluvčí Rohlik.cz.

Dalším distribučním kanálem pro Cirkulku se stane Tesco. Na Slovensku jsou vratné nealko lahve dostupné už ve většině prodejen této maloobchodní sítě, v Česku startuje distribuce na vybraných prodejnách. Spotřebitelé si mohou do jedné přepravky nakombinovat oblíbené nápoje – Kofolu, Vineu i Rajec dle vlastní chuti. Prázdné láhve i přepravky mohou vracet na běžných místech výkupu lahví. Záloha za láhev činí 8 korun, záloha za přepravku 50 korun.

Čím více otoček, tím nižší uhlíková stopa

Z LCA analýzy, která posuzuje celý životní cyklus výrobku a jeho vliv na životní prostředí a kterou si Kofola nechala zpracovat odborníky z Vysoké školy chemicko-technologické (VŠCHT) v Praze, vyplynulo mnoho zajímavých poznatků. Vratná lahev Cirkulka vykazuje ve srovnání s PET lahví i s PET lahví s 25 % recyklovaným podílem nižší náročnost na spotřebu neobnovitelných zdrojů. Cirkulce zároveň stačí pouhých 8 cyklů, aby se její uhlíková stopa při jednotné teoretické vzdálenosti vyrovnala dopadu jednorázových PET lahví. Běžná životnost skleněných vratných lahví je přitom mnohonásobně vyšší. A s každou další rotací se uhlíková stopa vratného skla snižuje. Cirkulka má přínos také v rámci tzv. reverzní logistiky, kdy se kamiony nevracejí z obchodních řetězců nebo jejich distribučních center zpět do závodu prázdné.

„Nealko ve vratných skleněných lahvích bylo v minulosti běžnou součástí našich životů. Věříme, že nejen ekologická šetrnost a opětovné použití již vyrobené láhve, ale také možnost vychutnat si naše oblíbené značky ze skla, budou hlavními motivátory, díky kterým přijdou spotřebitelé Cirkulce na chuť,“ uzavírá Jannis Samaras.

Související články:

Coca-Cola HBC uvádí na trh papírový držák plechovek, nahradí plastovou fólii

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required