
Tesco prodává ovoce a zeleninu vlastní značky v plně recyklovatelných obalech
Produkty privátní značky Tesco v kategorii ovoce a zelenina jsou nově ve 100% recyklovatelných obalech. Společnost tak svým zákazníkům přináší další kategorii produktů s ekologičtějšími obaly a učinila další krok ke splnění svého závazku, aby do roku 2025 bylo možné recyklovat všechny obaly výrobků vlastní značky. Řetězec Tesco také informoval, že ve spolupráci s koncernem Nestlé zahájil sběr a recyklaci kávových kapslí.
Současně je kategorie ovoce a zeleniny příkladem obalové strategie Tesco 4R, kdy se část produktů tradičně prodává volně ložená. Nové balení produktů nemá vliv na cenu.
„Jsem potěšena, že se nyní můžeme pochlubit již třemi kompletními kategoriemi značek Tesco ve 100% recyklovatelných obalech. Po kategorii výrobků pro domácnost, kompletního sortimentu těstovin a rýže nyní přibyla velice důležitá kategorie ovoce a zeleniny. Tam, kde je to možné, nahrazujeme plastové obaly materiály, jako je papír, nebo je zcela odstraňujeme. Ve vylepšování obalů našich výrobků budeme pokračovat a zákazníci mohou ještě v letošním roce očekávat nové plně recyklovatelné obaly i v dalších kategoriích,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco Stores v ČR.
Samotná změna se týká produktů prodávaných v obalech. Jedním z hlavních důvodů balení ovoce a zeleniny je zachování a prodloužení kvality a čerstvosti produktů, díky kterému lze předcházet plýtvání potravinami. Dalšími praktickými výhodami pro zákazníka je ochrana před mechanickým poškozením, komfort při nakupování a možnost nakupovat produkty bez nutnosti vážení. Pokud jde o ovoce a zeleninu, které jsou prodávané volně ložené, i zde Tesco uplatňuje svoji strategii 4R (Remove, Reduce, Reuse, Recycle), tj. odstraňuje obaly tam, kde nejsou nezbytné.
S ohledem na strategii 4R je také podstatné dlouhodobé používání 100% recyklovatelných zelených přepravek pro distribuci ovoce a zeleniny. I přepravky jsou opakovaně použitelné, což znamená, že nedochází k plýtvání obalovými materiály.
Obaly produktů v kategorii ovoce a zeleniny byly vyvinuty v souladu s národními směrnicemi o recyklovatelnosti materiálů. Zákazníci tak mohou použité produkty snadno vytřídit a následně dojde k jejich recyklaci, informuje řetězec.
Kávové kapsle v cirkulárním oběhu
Ve vybraných prodejnách Tesco mohou nyní zákazníci vrátit použité kávové kapsle jakékoli značky včetně privátních značek Tesco. Zelené sběrné boxy jsou nově k dispozici v jedenácti obchodech Tesco v Praze a středních Čechách. Všechny nashromážděné plastové i hliníkové kapsle jsou podle řetězce recyklovány a dále využívány. Plasty z kapslí najdou zákazníci například ve výrobcích pro dům, zahradu (plotovky) nebo zemědělství.
Tesco dlouhodobě omezuje množství odpadů z obalů svých privátních značek, které tvoří více než třetinu sortimentu. „Spolupráce ve sběru kávových kapslí ideálně zapadá do našeho závazku minimalizovat dopady obalů výrobků na životní prostředí. Samo Tesco se zavázalo mít do roku 2025 veškeré obaly u vlastních značek 100% recyklovatelné. Zákazníkům jsme představili již tři kategorie výrobků, a i u dalších změnu k udržitelnějším obalům našich produktů postupně úspěšně zavádíme,“ dodává Patrik Dojčinovič, provozní ředitel Tesco pro Českou republiku.
V případě Nestlé jde o globální strategii Net Zero Roadmap, která si klade za cíl dosáhnout do roku 2050 nulových čistých emisí skleníkových plynů. „Recyklace kávových kapslí je naším dalším krokem k bezodpadové budoucnosti. Většina obalů výrobků Nestlé je recyklovatelná, nebo znovu použitelná. A do roku 2025 budou všechny,“ říká Patrice Gicquel, marketingový ředitel Nescafé pro střední a východní Evropu.