
Thimm hlásí úspěšný rok 2021, obrat vzrostl o 15 procent. Skupina plánuje rozsáhlé investice
Navzdory problémům způsobeným pandemií koronaviru zaznamenala skupina Thimm úspěšný hospodářský rok 2021. Souhrnný obrat vzrostl o 15 % na 698 milionů eur. Počet zaměstnanců se zvýšil na celkových 3626. V příštích pěti letech společnost plánuje investice ve výši 400 milionů eur.
Obalové závody obchodní divize Thimm pack’n’display zaznamenaly v roce 2021 silný celkový nárůst prodeje, mimo jiné díky pokračující vysoké spotřebitelské poptávce během probíhající koronavirové pandemie. To se projevilo především u obalů pro segment FMCG a u zasilatelských obalů pro e-commerce. Dodávky potřebného papíru dokázala skupina Thimm zajistit i v náročném tržním prostředí a při omezené dostupnosti, a to zejména díky dlouhodobým smlouvám a spolehlivým vztahům s dodavateli, uvádí společnost. Razantní nárůst cen papíru ve spojení se stejně prudkým nárůstem cen energií a logistiky vytvořil obrovský tlak na náklady, který bylo možné přenést na zákazníky jen částečně.
Obchodní divize Christiansen Print dokázala svůj hospodářský výsledek v roce 2021 výrazně zlepšit. K výsledku přispěl zejména digitální tisk díky důsledné realizaci strategie digitalizace skupiny Thimm. Zdvojnásobením objemu odbytu a s tím souvisejícím zavedením nepřetržité třísměnné výroby společnost položila základ pro další růst.
Společnost Thimm Packaging Systems se specializuje na obalové systémy z multimateriálů pro průmyslové zboží. Reorganizace zahájená v předchozích letech byla zdárně dokončena. „Podařilo se nám tak výrazně rozšířit naše portfolio,“ říká Mathias Schliep, předseda představenstva skupiny Thimm. „V oblasti systémových a vícecestných obalů z multimateriálů máme rozsáhlé kompetence řešení a jsme uznávaným partnerem našich zákazníků.“
Důraz i na regionální působení
V rámci rozvoje dlouhodobé strategie dojde v průběhu roku 2022 k reorganizaci skupiny Thimm z hlediska struktury a personálu. Vzhledem k trvale vysoké poptávce po inovativních a udržitelných obalových řešeních, zejména na rostoucích trzích rychloobrátkového zboží a e-commerce, se společnost bude intenzivněji zaměřovat na průmysl spotřebního zboží. S cílem uspokojit rostoucí poptávku po přepravních, ale především také po prodejních obalech, připravuje Thimm rozsáhlý investiční program. V příštích letech by se tak mělo do automatizace, modernizace a výstavby všech poboček v tuzemsku i zahraničí investovat 400 milionů eur. Společnost také důsledně podporuje digitalizaci obchodu.
Thimm na jedné straně zvyšuje dostupnost a kapacitu svých strojů a optimalizuje interní procesy, na straně druhé ještě těsněji propojuje své zákazníky a dodavatele prostřednictvím autonomních procesů. Díky těmto opatřením lze dosáhnout co nejkratších dodacích lhůt a také realizovat co nejmenší objednací množství. „Do roku 2030 chceme náš obrat ještě zdvojnásobit. Abychom toho dosáhli, budeme se více angažovat na místní a regionální úrovni v Evropě,“ vysvětluje Mathias Schliep.
Personální změny
Skupina Thimm informuje také o chystaných změnách v top managementu. Mathias Schliep po svých 60. narozeninách plánovaně předá svůj post CEO skupiny Thimm Korneliu Thimmovi (45), a to k 1. červenci 2022. Za 23 let působení Mathiase Schliepa v čele skupiny Thimm se společnost jako rodinný podnik rozrostla, rozvinula nové prodejní trhy a stala se významným poskytovatelem řešení pro balení a distribuci zboží v Evropě. Mathias Schliep bude ve funkci člena představenstva i nadále poskytovat skupině Thimm poradenství. Kornelius Thimm pracoval v posledních pěti letech po boku Mathiase Schliepa a povede skupinu Thimm jako CEO společně s Holgerem Dunkerem, který působí na pozici CFO.
Budoucí výzvy pro společnost jsou velké: mimo jiné v důsledku války na Ukrajině budou náklady na energie, suroviny, nákladní dopravu a logistiku nadále výrazně růst. „Naše společnost má však dobrou pozici,“ říká Kornelius Thimm. „Flexibilita byla vždy naší silnou stránkou. Využijeme příležitosti ke zvýšení potenciálů. Obaly z vlnité lepenky jsou a budou důležité pro zachování dodavatelských řetězců, a to nejen pro potravinářský průmysl. Poptávka se neustále zvyšuje.“