logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Gin The Craster’s Rest od Studia Unbound v lahvích evokujících staré skleněné rybářské bójky...
  • Prémiová bonboniéra od Cadbury vzniklá při příležitosti Dne matek Opal a Mondelez vyvinuly...
  • Eastlog 2022 vzdal hold člověku v logistice Jubilejní 25. ročník největšího logistického...
  • Božkov představil nové ochucené speciály v segmentu tuzemáků Značka Božkov reaguje na rostoucí...
  • Značka žvýkaček Milliways představuje novou přírodní žvýkačku bez plastů Rostlinná značka...

Rozbalíme to s Danielem Mimrou, vedoucím nákupu ve společnosti Lactalis

23. března 2022
Rozhovory 0
409
Rozbalíme to s Danielem Mimrou, vedoucím nákupu ve společnosti Lactalis

Rozbalíme to s Danielem Mimrou, vedoucím nákupu ve společnosti Lactalis

Český a slovenský obalový trh je plný zajímavých lidí, kteří mají ještě zajímavější názory. Časopis Svět balení vám pravidelně přináší krátké rozhovory s těmito osobnostmi, ve kterých „rozbalíme“ jejich myšlenky a ukážeme světu jejich nápady. Další osobností je Daniel Mimra, vedoucí nákupu ve společnosti Lactalis. Ten v rozhovoru říká, že Lactalis byla vždy ambiciózní společnost, která se nikdy nespokojila s tím, čeho zatím dosáhla, a ví, že vždy je co zlepšovat, a to jak na úrovni společnosti, tak jednotlivce.

Svět balení: Na webových stránkách máte vypsané firemní hodnoty – ambice, zapojení a jednoduchost. Mohl byste firemní hodnoty rozvést a specifikovat cíle?

Rozbalíme to s Lenkou Mynářovou, spolumajitelkou Nafigate Corporation

Daniel Mimra: Naše firemní hodnoty v sobě odrážejí naši historii a obsahují DNA naší společnosti. Vznikly ve spolupráci s kolegy z různých zemí, což svědčí o tom, že zapojení (engagement) pro nás není pouhou proklamací. Vyjadřuje „zájem“ – chceme, aby naši kolegové měli zájem o firmu, o naše výsledky, o to, co se u nás děje, aby se chovali tak, jako by firma byla jejich vlastní. A s hrdostí můžeme říct, že se nám to ve většině případů daří. Máme kolegy, kteří u nás v mlékárnách pracují desítky let a prokázali skutečnou loajalitu, které si nesmírně vážíme. To platí i opačně, kdy my, jako Lactalis, máme zájem o všechny své kolegy a o jejich rozvoj. Lactalis byla vždy ambiciózní společnost, nikdy se nespokojíme s tím, co jsme dosáhli, víme, že vždy je co zlepšovat, a to jak na úrovni naší společnosti, tak jednotlivce. Investujeme do našich lidí, staráme se o jejich rozvoj a chceme se neustále zlepšovat. Jednoduchostí myslíme nejen jednoduchost procesů a pravidel (na tom stále pracujeme), ale také jednoduchost komunikace ve smyslu přímé, otevřené a transparentní komunikace nejen směrem k zákazníkům, ale také k našim zaměstnancům. Firemní hodnoty nemají být barevnou výzdobou našich kanceláří, ale jsou výpovědí o tom, jak žijeme a pracujeme.

Svět balení: Má firma i cíle v podpoře recyklovatelných a recyklovaných obalů. Jaké?

ROZHOVOR: Vhodně navržená skupinová balení zvyšují prodeje

Daniel Mimra: Tato oblast je součástí naší CSR politiky (Corporate Social Responsibility), kterou Skupina rozvíjí již několik let. Naše úsilí bychom mohli rozdělit na dvě části. Jedna část lze specifikovat jako legislativně určující, kdy jsme před několika lety zakomponovali do našich cílů politiku SUP a CEP EU (Nařízení o využívání jednorázových plastů a o cirkulární ekonomice). Zde jsme byli v některých aktivitách napřed, a požadavky určitě splníme. A tak jsme se mohli soustředit na druhou část, a to jsou naše vlastní cíle společnosti. V obalech máme tři osy, které sledujeme – správný obal, lepší cirkulace obalů a informování spotřebitelů. Správným obalem je ten, který co nejefektivněji využívá materiálu a eliminuje části, které nemají zásadní přínos funkcionalitě obalu. Lepší cirkulací hodnotíme původ materiálu, recyklovatelnost v rámci nejenom zemí, ale i regionu a zapojování recyklovaných materiálů. Informováním spotřebitelů máme na mysli zřetelné označení, co má spotřebitel s obalem dělat, ale také aby i naši zaměstnanci šířili osvětu, jaké materiály jsou pro obaly vhodné a proč jsme se je rozhodli preferovat. Pro každou kategorii obalu pak nastavujeme specifické cíle, které jsou v souladu s výše uvedenými osami.

Svět balení: Máte nějakou vizi například s plastovými baleními sýrů Prezident, kde je velká gramáž plastu na poměrně malou gramáž sýru. Plánujete nějaké více ekologicky přívětivé řešení?

Daniel Mimra: Nejlepší (myšleno ekologicky i ekonomicky) obal je takový, který nemusíme použít. Jak jsme uvedli již v předešlých otázkách, neustále se snažíme zlepšovat. Neumím posoudit, co je z Vašeho pohledu ideální poměr gramáže plastu a produktu, a jaký produkt máte na mysli. Naším odběratelem je obchodní řetězec, který do své poptávky promítá požadavky spotřebitelů. Krájení sýrů v místě prodeje v posledních letech poměrně hodně ustoupilo do pozadí a při prodeji porcí sýra hraje velkou roli hygienické balení s co nejdelší garantovanou zárukou spotřeby. My máme v současné době obal nastaven na velmi vysokou úroveň kvality našeho produktu. Specifikace obalu bere v potaz požadavky spotřebitelů, aby byl obal funkční a produkt byl dostatečně ochráněn nejen v čase prodeje, ale také v době jeho průběžné spotřeby. Mohu ujistit, že hledáme neustále cesty, jak snižovat množství obalů a u jednoho typu našich produktů President pracujeme nyní na pěkném projektu, který skloubí 2 benefity – použitý plast bude jedno druhový a zároveň v menší gramáži na m2. Pokud vše půjde podle plánu, jeho uvedení na trh plánujeme v řádu jednotek měsíců.

Svět balení: Prémiové obaly – na co u nich sázíte, abyste oslovili zákazníka?

Daniel Mimra: Velkou většinu našich výrobků tvoří produkty, které si spotřebitelé mohou dopřát každý den. Skutečně prémiové produkty nabízíme spíše okrajově a jde především o některé naše sýrové speciality ze západní Evropy. Dobrým příkladem jsou například některé Camemberty Président z Francie, které jsou baleny v autentických, kulatých, dřevěných krabičkách které působí oproti českým plísňovým sýrům skutečně prémiovým dojmem. Nicméně mimo kategorii plísňových sýrů naše prémiové výrobky odlišuje především jejich design a nikoliv funkčnost nebo vlastnosti jejich obalů.

Svět balení: Můžeme se těšit na nějaké nové produkty nebo inovativní balení?

Daniel Mimra: Mohu slíbit, že naše oddělení marketingu a vývoje chystá mnoho renovací, ale i inovací v tomto směru. Tyto inovace by měly nejen přinášet zlepšení funkčnosti našich obalů, ale i přispívat k redukci a lepší recyklaci plastového materiálu. Konkrétní projekty v tomto směru budeme nicméně prezentovat nejdříve našim zákazníkům.

Související články:

Rozbalíme to s Lenkou Mynářovou, spolumajitelkou Nafigate Corporation ROZHOVOR: Vhodně navržená skupinová balení zvyšují prodeje Rozbalíme to s Monikou Zábojníkovou, marketingovou a PR manažerkou ve Farmě Bezdínek Rozbalíme to s Michalem Matysem, marketingovým manažerem Pivovaru Svijany

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Komplexní řešení obalových potřeb od WPA Packaging

Firmy trápí nedostatek obalového materiálu. Jaká jsou řešení?

Firmy trápí nedostatek obalového materiálu. Jaká jsou řešení? Ať už se jedná o kartonové krabice, plastové obaly nebo třeba pěnové desky, cena všech vzrostla meziročně o desítky procent. A co hůř, z některých se stává doslova nedostatkové zboží. Výhled na trhu navíc není optimistický a mnoho firem nyní řeší za kolik a jestli budou mít vůbec […]

Pacurion digitalizuje a zefektivňuje nákup palet a dalších transportních obalů

Pacurion digitalizuje a zefektivňuje nákup palet a dalších transportních obalů Díky digitální a bezplatné nákupní platformě mají nyní kupující možnost zásadně změnit svůj často komplikovaný a nákladný nákup transportních obalů, zejména potom palet. Vlivem rozsáhlé partnerské sítě, jednoduchého ovládání a kompetentního zákaznického servisu nabízí Pacurion maximálně efektivní nákupní proces za ceny, které jsou vždy férové […]

Thimm vyvíjí klimaticky neutrální obalová řešení

Thimm vyvíjí klimaticky neutrální obalová řešení Udržitelné jednání šetrné k přírodním zdrojům nabývá stále většího významu. Mnoho společností se zaměřuje na ochranu životního prostředí a klimatu a přizpůsobuje své procesy s ohledem na ekologickou a sociální odpovědnost. Výrobce obalů Thimm ve spolupráci s firmou ClimatePartner své zákazníky při kompenzaci emisí CO2e podporuje a vyrábí klimaticky […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required