logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Tyčinky KitKat v obalech z recyklovaného papíru bude společnost Nestlé testovat v Austrálii...
  • Nápojové obaly jsou stále více ekologické i ekonomické Zaměření na environmentální udržitelnost...
  • Limitovaná edice Becherovky v ukrajinských národních barvách Limitovaná edice Becherovky...
  • Kaufland a Lidl podporují zálohování PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a Lidl, které patří...
  • Značku Fentimans bude pro český trh distribuovat Stock Plzeň-Božkov Společnost Stock...

Rozbalíme to s Danielem Mimrou, vedoucím nákupu ve společnosti Lactalis

23. března 2022
Rozhovory 0
855
Rozbalíme to s Danielem Mimrou, vedoucím nákupu ve společnosti Lactalis

Rozbalíme to s Danielem Mimrou, vedoucím nákupu ve společnosti Lactalis

Český a slovenský obalový trh je plný zajímavých lidí, kteří mají ještě zajímavější názory. Časopis Svět balení vám pravidelně přináší krátké rozhovory s těmito osobnostmi, ve kterých „rozbalíme“ jejich myšlenky a ukážeme světu jejich nápady. Další osobností je Daniel Mimra, vedoucí nákupu ve společnosti Lactalis. Ten v rozhovoru říká, že Lactalis byla vždy ambiciózní společnost, která se nikdy nespokojila s tím, čeho zatím dosáhla, a ví, že vždy je co zlepšovat, a to jak na úrovni společnosti, tak jednotlivce.

Svět balení: Na webových stránkách máte vypsané firemní hodnoty – ambice, zapojení a jednoduchost. Mohl byste firemní hodnoty rozvést a specifikovat cíle?

Rozbalíme to s Michalem Matysem, marketingovým manažerem Pivovaru Svijany

Daniel Mimra: Naše firemní hodnoty v sobě odrážejí naši historii a obsahují DNA naší společnosti. Vznikly ve spolupráci s kolegy z různých zemí, což svědčí o tom, že zapojení (engagement) pro nás není pouhou proklamací. Vyjadřuje „zájem“ – chceme, aby naši kolegové měli zájem o firmu, o naše výsledky, o to, co se u nás děje, aby se chovali tak, jako by firma byla jejich vlastní. A s hrdostí můžeme říct, že se nám to ve většině případů daří. Máme kolegy, kteří u nás v mlékárnách pracují desítky let a prokázali skutečnou loajalitu, které si nesmírně vážíme. To platí i opačně, kdy my, jako Lactalis, máme zájem o všechny své kolegy a o jejich rozvoj. Lactalis byla vždy ambiciózní společnost, nikdy se nespokojíme s tím, co jsme dosáhli, víme, že vždy je co zlepšovat, a to jak na úrovni naší společnosti, tak jednotlivce. Investujeme do našich lidí, staráme se o jejich rozvoj a chceme se neustále zlepšovat. Jednoduchostí myslíme nejen jednoduchost procesů a pravidel (na tom stále pracujeme), ale také jednoduchost komunikace ve smyslu přímé, otevřené a transparentní komunikace nejen směrem k zákazníkům, ale také k našim zaměstnancům. Firemní hodnoty nemají být barevnou výzdobou našich kanceláří, ale jsou výpovědí o tom, jak žijeme a pracujeme.

Svět balení: Má firma i cíle v podpoře recyklovatelných a recyklovaných obalů. Jaké?

Daniel Mimra: Tato oblast je součástí naší CSR politiky (Corporate Social Responsibility), kterou Skupina rozvíjí již několik let. Naše úsilí bychom mohli rozdělit na dvě části. Jedna část lze specifikovat jako legislativně určující, kdy jsme před několika lety zakomponovali do našich cílů politiku SUP a CEP EU (Nařízení o využívání jednorázových plastů a o cirkulární ekonomice). Zde jsme byli v některých aktivitách napřed, a požadavky určitě splníme. A tak jsme se mohli soustředit na druhou část, a to jsou naše vlastní cíle společnosti. V obalech máme tři osy, které sledujeme – správný obal, lepší cirkulace obalů a informování spotřebitelů. Správným obalem je ten, který co nejefektivněji využívá materiálu a eliminuje části, které nemají zásadní přínos funkcionalitě obalu. Lepší cirkulací hodnotíme původ materiálu, recyklovatelnost v rámci nejenom zemí, ale i regionu a zapojování recyklovaných materiálů. Informováním spotřebitelů máme na mysli zřetelné označení, co má spotřebitel s obalem dělat, ale také aby i naši zaměstnanci šířili osvětu, jaké materiály jsou pro obaly vhodné a proč jsme se je rozhodli preferovat. Pro každou kategorii obalu pak nastavujeme specifické cíle, které jsou v souladu s výše uvedenými osami.

Svět balení: Máte nějakou vizi například s plastovými baleními sýrů Prezident, kde je velká gramáž plastu na poměrně malou gramáž sýru. Plánujete nějaké více ekologicky přívětivé řešení?

Daniel Mimra: Nejlepší (myšleno ekologicky i ekonomicky) obal je takový, který nemusíme použít. Jak jsme uvedli již v předešlých otázkách, neustále se snažíme zlepšovat. Neumím posoudit, co je z Vašeho pohledu ideální poměr gramáže plastu a produktu, a jaký produkt máte na mysli. Naším odběratelem je obchodní řetězec, který do své poptávky promítá požadavky spotřebitelů. Krájení sýrů v místě prodeje v posledních letech poměrně hodně ustoupilo do pozadí a při prodeji porcí sýra hraje velkou roli hygienické balení s co nejdelší garantovanou zárukou spotřeby. My máme v současné době obal nastaven na velmi vysokou úroveň kvality našeho produktu. Specifikace obalu bere v potaz požadavky spotřebitelů, aby byl obal funkční a produkt byl dostatečně ochráněn nejen v čase prodeje, ale také v době jeho průběžné spotřeby. Mohu ujistit, že hledáme neustále cesty, jak snižovat množství obalů a u jednoho typu našich produktů President pracujeme nyní na pěkném projektu, který skloubí 2 benefity – použitý plast bude jedno druhový a zároveň v menší gramáži na m2. Pokud vše půjde podle plánu, jeho uvedení na trh plánujeme v řádu jednotek měsíců.

Svět balení: Prémiové obaly – na co u nich sázíte, abyste oslovili zákazníka?

Daniel Mimra: Velkou většinu našich výrobků tvoří produkty, které si spotřebitelé mohou dopřát každý den. Skutečně prémiové produkty nabízíme spíše okrajově a jde především o některé naše sýrové speciality ze západní Evropy. Dobrým příkladem jsou například některé Camemberty Président z Francie, které jsou baleny v autentických, kulatých, dřevěných krabičkách které působí oproti českým plísňovým sýrům skutečně prémiovým dojmem. Nicméně mimo kategorii plísňových sýrů naše prémiové výrobky odlišuje především jejich design a nikoliv funkčnost nebo vlastnosti jejich obalů.

Svět balení: Můžeme se těšit na nějaké nové produkty nebo inovativní balení?

Daniel Mimra: Mohu slíbit, že naše oddělení marketingu a vývoje chystá mnoho renovací, ale i inovací v tomto směru. Tyto inovace by měly nejen přinášet zlepšení funkčnosti našich obalů, ale i přispívat k redukci a lepší recyklaci plastového materiálu. Konkrétní projekty v tomto směru budeme nicméně prezentovat nejdříve našim zákazníkům.

Související články:

Rozbalíme to s Michalem Matysem, marketingovým manažerem Pivovaru Svijany

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu Automatické řezací systémy iECHO umožňují díky variabilitě osazení na jednom pracovišti zpracovávat různé materiály jako jsou voštinové, pěnové, MDF a PVC desky, vlněné lepenky, samolepicí fólie, plexisklo, hliníkové sendviče, textilie, těsnicí materiály a další. Jeden stroj tedy pokryje několik segmentů výroby a v průběhu času jej lze doplňovat o další […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required