logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...
  • Náklady na zavedení zálohového systému přesáhnou podle Svazu obchodu pět miliard Zavedení...
  • Monster Energy uvádí na trh novou variantu nápoje Lewis Hamilton s nulovým obsahem cukru...
  • Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z...
  • Eviosys a Barilla spolupracují na nové nádobě na pesto Eviosys vytvořil nový obal pro prémiovou...

Globální trh s kovovými obaly v příštích pěti letech dál výrazně poroste

16. února 2022
Reporty z obalového trhu 0
793
Globální trh s kovovými obaly v příštích pěti letech dál výrazně poroste

Globální trh s kovovými obaly v příštích pěti letech dál výrazně poroste

Zaměření na recyklovatelnost a zvýšený zájem o kovové obaly na rozvíjejících se trzích přispějí ke stimulaci poptávky po nápojových plechovkách a dalších obalech z kovu. V roce 2027 má celosvětový trh s těmito obaly dosáhnout hodnoty 147 miliard dolarů. Předpovídá to aktuální studie od společnosti Smithers.

V důsledku pandemie onemocnění covid-19 zaznamenaly kovové obaly v uplynulých dvou letech výrazné nárůsty. Jejich celosvětové prodeje vzrostly v letech 2020–2021 o 10,7 miliardy dolarů, a to zejména zásluhou masivního využívání plechovek (konzerv) pro balení potravin i pokračujícímu nárůstu poptávky po nápojových plechovkách.

Tento dramatický růst vynahradil ztráty v rámci nespotřebitelských formátů kovových obalů – potřeba velkoobjemových kontejnerů, průmyslových sudů či barelů byla ovlivněna snížením objemu přepravy, protože poptávka po ropě a dalších komoditách se během pandemie dočasně propadla.

Z celkové hodnoty 127,3 miliardy dolarů v letošním roce poroste trh odhadovanou složenou roční mírou růstu (CAGR) ve výši 2,9 % a v roce 2027 dosáhne globálně hodnoty 147,1 miliardy dolarů, predikuje analýza Smithers.

„Lídrem“ v daném odvětví budou i nadále nápojové plechovky, které v roce 2021 zaznamenaly téměř 80% růst, což odpovídá zhruba 383 miliardám prodaných kusů navíc. Několik velkých producentů plechovek oznámilo otevření nových výrobních závodů nebo zvýšilo kapacitu stávajících výrobních linek. Společnosti Combined Ball, Crown, Ardagh a Canpack investují v letech 2020–2025 odhadem dohromady 10 miliard dolarů do nových výrobních kapacit.

Nárůst poptávky po potravinových plechovkách, resp. konzervách, byl v uplynulém období rovněž značný, především na začátku pandemie. To umožnilo spotřebitelům méně často nakupovat, což přispělo ke snížení rizika nákazy koronavirem. Došlo také k razantnímu nárůstu online prodejů, kdy vybrané produkty mohly být zasílány od výrobce nebo distributora bez nutnosti chlazení přímo zákazníkovi domů.

Předpokládaný růst trhu ovšem nebude bez komplikací, je třeba počítat s narušenými dodavatelskými řetězci. V průběhu druhého pololetí 2021 byli zpracovatelé konfrontováni s nárůstem nákladů na suroviny, energii a dopravu – jde o faktory, které budou hrát podstatnou roli i během prvního pololetí 2022.

Pro kovové obaly je podle studie společnosti Smithers k dispozici již dobře zavedený recyklační průmysl. Téma udržitelnosti a propojené oblasti známé pod zkratkou ESG (Environmental, Social and Governance) sehrávají v rámci segmentu FMCG v době post-covidové stále důležitější úlohu. Obaly z kovových materiálů se čím dál častěji testují jako ekologičtější náhrady obalů z pevných plastů. To se týká jak nápojů, tak některých dalších aplikací v potravinářství, stejně jako inovativních prémiových designů pro použití v kategorii osobní péče nebo obalových formátů pro opakované plnění.

V kontextu uvedených trendů dojde k vývoji nových technologií, včetně integrace konceptů založených na Průmyslu 4.0 pro zvýšení efektivity a obratu objednávek. Rozvíjet se budou i špičkové dekorační technologie – včetně přímého potisku a zdobení – pro luxusní zboží, posílí integrace výroby a plnění plechovek v rámci jednoho závodu nebo vývoj alternativ k bisfenolu A (BPA) v aplikacích nátěrů.

K dosažení dalších cílů a benefitů v rámci oběhového hospodářství přispěje zejména pokračující odlehčování konstrukcí plechovek i zavedení technologií šetrnějších k životnímu prostředí.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required