
Coca-Cola HBC věnuje 100 tisíc eur start-upu s nejlepším řešením pro udržitelné obaly
Společnost Coca-Cola HBC podpoří začínající firmy, které vyvíjejí udržitelná obalová řešení. Vítěz této výzvy, tzv. Sustainability Challenge, získá částku 100 tisíc eur, v přepočtu zhruba 2,5 milionu korun. Soutěžní projekty se mají zaměřovat na obalové inovace, které přispějí ke snížení produkce odpadu a podpoře cirkularity. Zapojit se mohou i české start-upy a jejich projekty, pokud do 18. února 2022 odevzdají svou přihlášku.
Prostřednictvím zmíněné výzvy hledá společnost nová řešení nápojových obalů, která budou pro spotřebitele přitažlivá a životní prostředí zatíží méně než stávající „konvenční“ typy balení. Zároveň však musí být ekonomicky udržitelná a mít potenciál využívání ve velkém. Výsledkem může být nejen udržitelnější či znovu použitelné balení, ale i řešení, díky kterým lze používat méně obalů nebo dokonce žádné. Nová řešení by měla být ekonomicky efektivní a použitelná v mnoha zemích a měla by doplňovat stávající infrastrukturu, informuje ve svém prohlášení nápojářská firma.
„Spolupráce Coca-Cola HBC se start-upy zajistí lepší řešení pro spotřebitele a bude rovněž šetřit cenné zdroje v celém dodavatelském řetězci. Věříme, že inovace jsou pro následující roky klíčovým nástrojem, jak dále snižovat ekologickou zátěž našeho podnikání. Vítěz naší výzvy kromě financí získá i zajímavé zkušenosti ze spolupráce se společností, která je jedničkou v udržitelné produkci nápojů v Evropě,“ říká Michal Dyttert, ředitel pro vnější vztahy a udržitelnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Coca-Cola HBC uvádí, že prosazuje přechod na cirkulární ekonomiku a věří, že každý nápojový obal může být po vytřídění a recyklaci cennou surovinou pro výrobu dalšího. Svými přijatými závazky se snaží přispívat k řešení problému s jednorázovými obaly, kterému čelí dnešní svět. Proto se také rozhodla plnit vlastní environmentální strategii s názvem World Without Waste. Například do roku 2025 plánuje v zemích Evropské unie zvýšit poměr recyklovaného PETu ve svých lahvích až na 50 %. Do roku 2030 hodlá vytřídit a zrecyklovat stejné množství nápojových obalů, jaké uvede na trh.