
PepsiCo Europe nebude využívat fosilní plasty ve svých baleních
Společnost PepsiCo Europe oznámila, že do roku 2030 plánuje odstranit původní fosilní plasty ze všech svých sáčků na chipsy a hranolky. Tato změna se bude vztahovat na značky jako Walkers, Doritos a Lay’s.
Spotřebitelské zkoušky obalu začnou na evropských trzích v roce 2022, počínaje obnovitelnými plasty v sortimentu Lay’s ve Francii v první polovině roku. Později v průběhu roku vyzkouší řada od značky Walkers ve Velké Británii recyklovaný obsah v obalech. Ten bude pocházet z dříve používaných plastů a obnovitelný obsah bude pocházet z kuchyňského oleje nebo odpadu z papíroviny. PepsiCo odhaduje, že přechodem na původní materiál bez fosilních materiálů může dosáhnout až 40% snížení emisí skleníkových plynů na tunu obalového materiálu.
„Flexibilní recyklace obalů by měla být normou v celé Evropě. Vidíme budoucnost, kdy naše sáčky nebudou obsahovat původní fosilní plasty. Budou součástí prosperující oběhové ekonomiky, kde jsou flexibilní obaly ceněny a lze je recyklovat jako nový obal. S našimi partnery investujeme do budování technologických kapacit, abychom toho dosáhli. Nyní potřebujeme vhodné regulační prostředí, aby se obaly nikdy nestaly odpadem,“ říká Silviu Popovici, generální ředitel společnosti PepsiCo Europe.
Snížené plýtvání potravinami
PepsiCo používá pro svá balení flexibilní plast, který je lehký ve srovnání s alternativním balením, a proto má nízkou uhlíkovou stopu. Je také vysoce účinný při udržování čerstvosti produktu, čímž snižuje plýtvání potravinami. PepsiCo Europe se zaměřuje na tři strategické pilíře – správný design; správná infrastruktura a správné nové využití pro flexibilní balení.
Kromě přechodu na obnovitelný a recyklovaný obsah vyvinula společnost PepsiCo svůj program „Making Bags Better“, který se zaměřuje na řadu investic a inovací do evropské cirkulární ekonomiky.
„Budujeme budoucnost, kde flexibilní obaly budou součástí oběhového hospodářství. Společně s PepsiCo jsme vylepšili materiálové technologie na novém balení PepsiCo, abychom usnadnili jeho recyklaci. Také začínáme integrovat obnovitelný a recyklovaný obsah do obalů, abychom splnili požadavky našich klientů, jako je PepsiCo,“ uvádí Gerald Rebitzer, ředitel pro udržitelnost ve společnosti Amcor, která je partnerem pro flexibilní obaly PepsiCo v Evropě.
PepsiCo také pracuje na snížení zbytečných obalů u sáčků a multibalení v rámci svého závazku 50% snížení množství původního plastu na porci do roku 2030.