logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Gin The Craster’s Rest od Studia Unbound v lahvích evokujících staré skleněné rybářské bójky...
  • Prémiová bonboniéra od Cadbury vzniklá při příležitosti Dne matek Opal a Mondelez vyvinuly...
  • Eastlog 2022 vzdal hold člověku v logistice Jubilejní 25. ročník největšího logistického...
  • Božkov představil nové ochucené speciály v segmentu tuzemáků Značka Božkov reaguje na rostoucí...
  • Značka žvýkaček Milliways představuje novou přírodní žvýkačku bez plastů Rostlinná značka...

Rozbalíme to s Jiřím Salamánkem, vedoucím prodeje čerstvé zeleniny & marketingovým a produktovým manažerem v efko

10. ledna 2022
Rozhovory 0
601
Rozbalíme to s Jiřím Salamánkem, vedoucím prodeje čerstvé zeleniny & marketingovým a produktovým manažerem v efko

Rozbalíme to s Jiřím Salamánkem, vedoucím prodeje čerstvé zeleniny
& marketingovým a produktovým manažerem v efko

Český a slovenský obalový trh je plný zajímavých lidí, kteří mají ještě zajímavější názory. Časopis Svět balení vám pravidelně přináší krátké rozhovory s těmito osobnostmi, ve kterých „rozbalíme“ jejich myšlenky a ukážeme světu jejich nápady. Další osobností je Jiří Salamánek, vedoucí prodeje čerstvé zeleniny & marketingový a produktový manažer v efko, který v rozhovoru přiznává, že efko sice nemá pro vznik sklenice žádnou zajímavou historku jako Coca-Cola, ani si žádnou nevymýšlí a se zákazníky hraje čestnou hru.

Svět balení: Podle čeho jste se rozhodovali, když jste pro zavařené produkty jako feferonky nebo okurky vybírali design a formu sklenic?

Rozbalíme to se Štěpánem Ledvinou, expertem na cirkulární ekonomiku ve společnosti Tetra Pak

Jiří Salamánek: Víte, že společnost efko má více než 80letou tradici? Více než 80 let výroby potravin! I proto si myslíme, že už nikdo nezjistí, jaké úvahy vedly naše předchůdce před desetiletími k volbě tehdejšího designu, ale rozhodně víme, že vybrali skvělý materiál – sklo. Design se pochopitelně měnil a mění se i nadále, ale výroba do skla je pro naši společnost v ČR tradicí i předurčením. Sklo je fantastické. Je čiré, průzračné a pro uchování potravin 100% nezávadné. A když se zamyslíte nad faktem, že sklo je dokonale recyklovatelné… Nicméně současný tvar, velikost a vzhled sklenic je dán tradicí jen z části. Na rozdíl od ostatních výrobců naší branže, má efko totiž své vlastní sklo, svůj vlastní tvar, své formy. Naše výrobky zákazníci poznají nejen po chuti, ke které se s radostí vrací, ale i po hmatu. Naše sklenice sice vycházejí z historických vzorů, ale přinesli jsme do nich i moderní pohledy na ergonomii a také požadavky na efektivitu výroby, tedy snadné plnění. Aktivně s našimi skláři pracujeme na co nejlepším tvaru při maximální funkčnosti a minimální hmotnosti.

Svět balení: Má například tento výběr nějakou zajímavou historii jako Coca-Cola, u které se designér Earl. R. Dean v roce 1915 inspiroval kokovým listem a kolovým ořechem?

Rozbalíme to s Monikou Zábojníkovou, marketingovou a PR manažerkou ve Farmě Bezdínek

Jiří Salamánek: Nemáme, ale mohli bychom si ji snadno vymyslet. Nikdo by to nepoznal. Nicméně hrajeme čestnou hru jak s čtenáři, tak se svými zákazníky a vždycky jim pravdivě říkáme, co nabízíme. Je však jasné, že náš efko-tvar se povedl, neboť ty stovky milionů sklenic jej prověřily. Možná už více než miliarda. To zkusím někdy spočítat.

Svět balení: Na jednom reklamním sloganu firmy jsem si všiml hesla „Raz dva, okurka je tvá“, které poutá na to, že sklenice by měla být snadněji otevíratelná. Jak lepší otevírání funguje a proč jste se k němu rozhodli?

Jiří Salamánek: Vy si to neuvědomíte, jste velký a silný muž, ale otevřít dobře zavřenou sklenici s podtlakem, vyžaduje nejen sílu ale i pevný úchop velké dlaně… A co děti? Babičky? A vůbec všichni, kteří právě nemají sil (třeba ráno po těžkém večeru)? Ti všichni musí s běžným víčkem bojovat. A přitom zbytečně! My jsme si to uvědomili a zaměřili se u větších víček na řešení tohoto omezení. Nové efko víčko na prémiových výrobcích efko 720 ml dokonale řeší tuto nesnáz při zachování dokonalého uzavření sklenice. Tedy opět efko, opět žádný kompromis. Ano, víčko je výrobně dražší, neboť dvojdílné, ale plně recyklovatelné a naši zákazníci si jej naprosto zaslouží. A že si tato víčka zamilovali víme z reakcí i statistik odbytu. Jsme na tuto investici/invenci hrdí! Někdo musí posouvat obor dopředu a my jsme přeci efko!

Svět balení: Co vidíte jako svojí největší konkurenční výhodu oproti firmám, které vyrábějí podobné produkty?

Jiří Salamánek: Pokud je konkurenční výhodou, že to už opravdu hodně umíme, nebo to, že máme vymazlené receptury, nejmodernější technologie, a přitom stále chuť se zlepšovat, tak asi tohle všechno. Ono je těžké říci, co je konkurenční výhoda. Každý z nás jsme zákazník, každý preferujeme něco jiného a přesně tak to je i v našem oboru. Někdo rád okurky veliké a prosycené lákem, jiný drobné, chutné a křupavé. My naštěstí umíme skvěle nejen tyto, ale také česnekové, s chilli, Tradiční moravské nebo kořeněné… A to hovoříme jen o okurkách, byť vyrábíme desítky výrobků. Nebojíme se hledat nové možnosti, trh se vyvíjí a zákazníci se mění. Ve výrobcích efko se zaměřujeme na nejvyšší možnou kvalitu a tuzemské suroviny, tedy čerstvost, jakkoli to zní u konzervované zeleniny zprvu nesmyslně. Ale věřte, že poznáte unavené okurky od našich, které jsou ve sklenici nejlépe ještě v den sklizně! Čerstvější být nemohou, což je na nich poznat.

Svět balení: Jak se společnost efko staví boji proti plýtvání surovinami, mám na mysli především myšlenku cirkulárních obalů. Vaše sklenice zatím vratné nejsou, uvažujete jít cestou vratných obalů?

Jiří Salamánek: Nejsou a když se zamyslíte nad velmi propracovanou/racionalizovanou sítí sběru třízených obalů v ČR, nad čím dál sofistikovanějšími třídírnami skla a navázáním na moderní tuzemské sklářské provozy, pochopíte, že myšlenka vratných sklenic od okurek je zcela neekologická a protisměrná. Cirkularita tkví právě v proměně obalu v surovinu a zase zpět, a to při minimalizaci nákladů (včetně posouzení LCA/ environmentálních dopadů)! Tady se ale dotýkáme i samotné podstaty našeho oboru, tedy výroby bezpečných a kvalitních potravin. Sklo je úžasný materiál a zaslouží si žít tu s námi nadále. Stejně jako okurky efko! Dobrou chuť.

Související články:

Rozbalíme to se Štěpánem Ledvinou, expertem na cirkulární ekonomiku ve společnosti Tetra Pak Rozbalíme to s Monikou Zábojníkovou, marketingovou a PR manažerkou ve Farmě Bezdínek Rozbalíme to s Michalem Tkadlecem, marketingovým manažerem ve firmě MP Krásno, a.s.

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Komplexní řešení obalových potřeb od WPA Packaging

Firmy trápí nedostatek obalového materiálu. Jaká jsou řešení?

Firmy trápí nedostatek obalového materiálu. Jaká jsou řešení? Ať už se jedná o kartonové krabice, plastové obaly nebo třeba pěnové desky, cena všech vzrostla meziročně o desítky procent. A co hůř, z některých se stává doslova nedostatkové zboží. Výhled na trhu navíc není optimistický a mnoho firem nyní řeší za kolik a jestli budou mít vůbec […]

Pacurion digitalizuje a zefektivňuje nákup palet a dalších transportních obalů

Pacurion digitalizuje a zefektivňuje nákup palet a dalších transportních obalů Díky digitální a bezplatné nákupní platformě mají nyní kupující možnost zásadně změnit svůj často komplikovaný a nákladný nákup transportních obalů, zejména potom palet. Vlivem rozsáhlé partnerské sítě, jednoduchého ovládání a kompetentního zákaznického servisu nabízí Pacurion maximálně efektivní nákupní proces za ceny, které jsou vždy férové […]

Thimm vyvíjí klimaticky neutrální obalová řešení

Thimm vyvíjí klimaticky neutrální obalová řešení Udržitelné jednání šetrné k přírodním zdrojům nabývá stále většího významu. Mnoho společností se zaměřuje na ochranu životního prostředí a klimatu a přizpůsobuje své procesy s ohledem na ekologickou a sociální odpovědnost. Výrobce obalů Thimm ve spolupráci s firmou ClimatePartner své zákazníky při kompenzaci emisí CO2e podporuje a vyrábí klimaticky […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required