
Rohlik.cz se u značky Moddia zaměřuje na udržitelnost a recyklovatelnost obalů
Online supermarket Rohlik.cz prodává nově pod vlastní značkou Moddia papírové hygienické potřeby i potřeby do domácnosti – papírové kapesníky, utěrky nebo toaletní papír. V rámci produktů uvedené značky se společnost zaměřuje na dosažení maximální udržitelnosti. Platí to samozřejmě i pro obaly těchto výrobků.
Například u obalu na toaletní papír se využívá méně plastového odpadu – obal dosahuje 100% recyklovatelnosti a je vyroben ze 30 % z recyklovaného plastu. Barvy pro tisk jsou bez minerálních olejů. To samé platí u barev využívaných pro papírové kapesníky v krabičce. Tam jde o více produktů, obecně lze ale podle Denisy Morgensteinové, tiskové mluvčí Rohlik.cz, říci, že jsou vyrobeny z minimálně 85 % z recyklovaného materiálu, některé dokonce ze 100 % z recyklovaného materiálu.
U třívrstvého toaletního papíru nebo kuchyňských utěrek je střední vrstva vyrobena ze 100% recyklovaných vláken, dvě vnější vrstvy jsou vyrobeny ze 100% celulózy. Jedná se o využití pokročilé technologie, která výrazně ulehčuje životnímu prostředí, a přitom zákazníkovi nesnižuje komfort užívání. „Ekologická stopa se obecně snižuje o 20 % použitím kombinací materiálů s 33% podílem recyklovaných vláken, a to ve srovnání s výrobky z čistě přírodních vláken celulózy,“ vysvětluje Denisa Morgensteinová.
Výrobky značky Moddia nesou označení Totally Chlorine Free (TFC), což znamená, že se k jejich bělení nepoužívají látky obsahující chlór. Papírové produkty TFC se bělí peroxidem vodíku s využitím ozónu a celý proces bělení je tak přátelský k životnímu prostředí.
Všechny výrobky uvedené značky mají také certifikát FSC (Forest Stewardship Council). Ten zaručuje, že výroba produktů probíhá výhradně v rámci odpovědného hospodaření s lesy, a to od vysazení stromu až po vznik konečného produktu.