Tesco představuje produkty další vlastní značky v recyklovatelných obalech
V plně recyklovatelných obalech nabízí řetězec Tesco všech 90 výrobků vlastní značky z kategorie těstovin a rýže. Společnost tak pokračuje v plnění svého závazku, že do roku 2025 budou všechny obaly produktů značky Tesco 100% recyklovatelné.
Po představení 200 různých produktů pro domácnost, jako jsou prací prostředky nebo prostředky pro domácí úklid v plně recyklovatelných obalech, uvádí Tesco aktuálně na trh 100% recyklovatelné obaly také pro výrobky kategorie těstovin a rýže. Vzhledem k tomu, že čeští zákazníci nakoupí v Tescu ročně přes 4,25 milionu kusů těchto produktů, přináší plně recyklovatelné primární i sekundární obaly významnou úsporu materiálů, které by jinak musely skončit na skládce.
„Ve společnosti Tesco nepřetržitě již řadu let pracujeme na snižování dopadů našeho podnikání na životní prostředí tím, že v našich provozech předcházíme plýtvání potravinami i obalovými materiály. Podařilo se nám eliminovat všechny těžko recyklovatelné a nerecyklovatelné materiály z obalů produktů vlastní značky Tesco a zavázali jsme se, že do roku 2025 budeme mít všechny produkty vlastní značky v plně recyklovatelných obalech. Jelikož jsou těstoviny a rýže jednou z nejčastějších položek každodenního nákupu českých domácností, nabízet tyto Tesco produkty ve 100% recyklovatelných obalech je dalším významným příspěvkem na naší cestě k udržitelnější spotřebě a výrobě,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco v České republice.
Obaly výrobků jsou vyrobeny z materiálů, které umožňují zákazníkům po spotřebování výrobku vytřídit je prostřednictvím k tomu určených kontejnerů ve svých městech a obcích. Více než 83 tun druhotných papírových obalů ročně navíc vytřídí společnost ze svých českých prodejen a distribučního centra a posílá je k dalšímu zpracování, takže z odpadu vznikne recyklovaný papír. Z něj se například vyrábějí papírové nákupní tašky Tesco.
Pokud by řetězec materiály netřídil, muselo by se v zemi každý rok vysadit 1417 nových stromů, které takto nahrazuje papír pro recyklaci, resp. sběrový papír. Tesco uvádí, že tak naplňuje svou dlouhodobou ambici vrátit staré obaly zpět do oběhu v souladu s principy oběhového hospodářství.