logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...
  • Král sýrů slaví stovku. Nadělil si limitovanou edici obalů Pod značkou Král sýrů ochutnali čeští...
  • Balení v Notinu postupně přebírají automatické linky Online prodejce Notino začal v pandemii...
  • SB 120: Balení pro pet food; Obalová řešení v e-commerce; Digitální tisk Časopis Svět balení 120...
  • Sládci Prazdroje vytvořili pivo i kampaň s pomocí AI K zářijovému speciálu programu Volba sládků...

Rozbalíme to s Monikou Zábojníkovou, marketingovou a PR manažerkou ve Farmě Bezdínek

2. prosince 2021
Rozhovory 0
1869
Rozbalíme to s Monikou Zábojníkovou, marketingovou a PR manažerkou ve Farmě Bezdínek

Český a slovenský obalový trh je plný zajímavých lidí, kteří mají ještě zajímavější názory. Časopis Svět balení vám pravidelně přináší krátké rozhovory s těmito osobnostmi, ve kterých „rozbalíme“ jejich myšlenky a ukážeme světu jejich nápady. Další osobností je Monika Zábojníková, marketingová a PR manažerka ve Farmě Bezdínek, která v rozhovoru říká, že v případě čerstvého ovoce a zeleniny v nás pocitově nejvíce rezonuje myšlenka „nejlepší obal je žádný obal“. 

Svět balení: V posledních letech evropští zákazníci (ti čeští s menším zpožděním) hledí více na původ, kvalitu a udržitelnost zemědělství. Jak v této otázce podniká Farma Bezdínek?

Monika Zábojníková: Na farmě Bezdínek v Dolní Lutyni pěstujeme na ploše přes 11 ha celoročně rajčata nejlepší možné chuti. Sbíráme je ručně a v plné zralosti a dodáváme na pulty českých obchodů pár hodin po sběru, aby si udržela špičkovou kondici. Denně posbíráme až na 25 000 kg čerstvé zeleniny, která putuje co nejkratší cestou k zákazníkovi na stůl.

Svět balení: Na Farmě Bezdínek se snažíte o maximálně udržitelné zemědělství. Přiblížíte nám jednotlivé procesy?

Monika Zábojníková: Rajčata pěstujeme v kompostovatelném substrátu, zaléváme je především dešťovkou zachycovanou ve vlastní nádrži a přebytečnou zálivku recyklujeme. Proti škůdcům bojujeme přirozeně, tedy pomocí biologické ochrany. I proto se jako první v Česku můžeme pochlubit prestižním mezinárodním certifikátem bez zbytků pesticidů.

Tolik proklamované zvýšení potravinové soběstačnosti, místní zaměstnanosti a snížení enviromentálních dopadů produkce potravin je více než kdy jindy společnou výzvou nás všech. V případě produkčních skleníků se jedná o intenzivní produkci na malé ploše. Je-li tento skleník „chytrý“, dokáže zároveň s využitím moderních technologií minimalizovat spotřebu energie a vody na kilogram vypěstované zeleniny, a tím maximalizovat ochranu přírodních zdrojů.

Svět balení: To je velké a mimořádně aktuální téma na celém světě…

Monika Zábojníková: Sice trochu pozdě, ale přece… Sir David Attenborough představuje v závěrečné části dokumentu Život na naší planetě svou vizi budoucnosti. Je naprosto nezbytné změnit životní styl. Musíme zmenšit plochu, kterou využíváme k zemědělství, aby se divočina mohla vrátit. A nejrychleji toho dosáhneme změnou svých stravovacích návyků.

Skvělý tým lidí na farmě Bezdínek si stanovil jako své poslání přispívat k tomu, aby Češi jedli více lokálně vypěstované zeleniny nejlepší možné chuti. Zeleniny zdravé, bez pesticidů, dostupné široké veřejnosti, za použití nejmodernějších technologií, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Je v tom všechno. Velká vize, velký smysl, budoucnost a udržitelnost. Pro nás, pro naše děti.

Svět balení: Farma Bezdínek pěstuje lokální potraviny a dodává je (především) na český a lokální trh. Může konkurovat globálním hráčům? Třeba i těm, kteří jsou dotovaní z veřejných financí? Jak?

Monika Zábojníková: Koncept udržitelnosti, tak jak jej chápeme my, musí být o souladu všech aspektů našeho podnikání. Enviromentálních, sociálních a samozřejmě ekonomických. Náš systém pěstování je produkční. Naším hlavním úkolem je produkovat potraviny v co nejvyšší kvalitě a příjmy získat z prodeje zeleniny. Našimi příjmy nejsou dotace.

Věříme, že čím dál více Čechů bude nakupovat kvalitní potraviny. A synonymem pro kvalitu je v případě jídla složení a chuť. Současně víme, že český zákazník je stále velmi vnímavý na pojem „sleva“. A realita je nyní taková, že cenově lokální produkty konkurovat zahraničním nedokážou. Musí konkurovat výjimečnou chutí a dostatečně silným příběhem, který za produktem stojí. A ten Farma Bezdínek má.

Svět balení: Kvalitní a vědomě pěstované potraviny s sebou nesou vzhledem k nákladům také přirozeně vyšší cenu. Akceptují to zákazníci?

Monika Zábojníková: I to je o lidech a jejich postojích. Sledujeme, že nastupující trend lokálnosti a zájem o zdravý životní styl sílí a věříme, že povede k ochotě spotřebitelů si za lokální potraviny připlatit. O to více bude potřeba tohle vědomé nakupování podpořit vyšší rozpoznatelností lokálních producentů na regálu obchodů. Umožnit i pěstiteli zeleniny zviditelnit svůj brand, neschovávat jej pod privátní značku řetězců, ale dát mu v nabídce důležitost, jakou si za svoje každodenní úsilí zaslouží.

Svět balení: Zpátky k obalům. Obalem takové okurky takového rajčete, tedy jako každé jiné zeleniny, či ovoce je produkt sám. Jak se díváte na nedokonalost těchto „obalů“, které jsou unikáty bez sériového čísla?

Monika Zábojníková: Vlna udržitelnosti se valí i obalovým průmyslem. V případě čerstvého ovoce a zeleniny v nás pocitově nejvíce rezonuje myšlenka „nejlepší obal je žádný obal“.  Z mnoha dat však víme, že obecně nejvíce vyplýtvanými komoditami jsou právě ovoce a zelenina. Ekologické škody vzniklé zkažením potravin bez obalu jsou mnohem větší, než kdyby toto zboží bylo zabaleno. Nebalit tedy vždy nemusí být nejlepší řešení.

Svět balení: Proč zelenina potažmo ovoce nemá tak velkou pozornost jako jiné produkty, které se pyšní vysokým standardem obalového designu, prostoru na vizualizaci na prodejní ploše (prémiové čokolády, prémiová vína, prémiový alkohol atd.) Proč tomu tak není? Přece jen bez výše zmíněných produktů se obejdeme, bez zeleniny určitě ne.

Monika Zábojníková: Z pohledu mnohých je to prostě „jen“ zelenina a ovoce, komodity běžného významu. Tvořit kolem rajčat marketingový příběh a myslet si, že se z toho stane věhlasný brand, se může zdát mnohým úsměvné. My to ale skutečně žijeme. Vyrábět zdravý, perfektní produkt je dřina, ale stačí jedno ochutnání a víte, proč to stojí za to.

Nepotřebujeme pít více alkoholu, potřebujeme jíst více lokální zeleniny. Nedostatečná konzumace zeleniny a ovoce, společně s dalšími špatnými stravovacími návyky, je hned po kouření druhou nejčastější příčinou předčasných úmrtí ve vyspělém světě. Půl zeleného talíře denně je klíčem ke zdravému tělu, budování odolnosti a imunity nás všech. Proto by si naše zelenina zasloužila silnou propagaci napříč dodavatelským řetězcem, od producenta až po zviditelnění na prodejní ploše.

Svět balení: Máte nějaké produkty, které by provedením balení mohly konkurovat tradičním etiketovým obalům čokolád, bonbonů nebo alkoholu? (otázka na cherry rajčátka a další)

Monika Zábojníková: Ano. Našeho prémiového Hranáčka. Jsou to extra sladká oválná cherry rajčátka, v kvalitě bez pesticidů, která navíc pokaždé báječně křupnou. Milují je i děti, často velmi vytrvalí odpůrci zeleniny. Bezplastové balení v papírové krabičce s příměsí trávy jsme poprvé představili v prosinci roku 2020. Pracovně je nazýváme Krabičkou plnou lásky a zdraví. Menší 220 gramové srdíčkové balení je ideálním dárkem pro kamarádku namísto čokolády – sladké potěšení, a přece tak zdravé!  Větší 450g balení ocení zase maminky, které pro svoji rodinu nakupují vždy jen to nejlepší. Rajčátka v krabičce se srdíčkovými výřezy jsou i originálním, a hlavně vítaným dárkem na sv. Valentýna. Aktuálně se s tímto balením můžete setkat v síti prodejen Tesco, nebo na online farmářském tržišti Scuk.cz. Více o papírové krabičce s příměsí trávy – https://www.farmabezdinek.cz/nase-obaly-rostou-v-prirode/

Výrobce: THIMM THE HIGHPACK GROUP

 

Svět balení: Problematika „čerstvé zeleniny“. Zelenina, kterou kupujeme na pultech velkoobchodních řetězců často vykoná cestu přes půl planety a stále je proklamovaná jako „čerstvá“. Jak se k tomu stavíte?

Monika Zábojníková: Soběstačnost ČR v čerstvé zelenině se v posledních letech pohybuje kolem 30 %. To znamená, že i když každý z nás v ČR ročně spotřebuje zhruba 87 kilogramů zeleniny, jen necelá třetina pochází z našich polí a skleníků. Ročně dovážíme přes 580 000 tun zeleniny, která se tváří jako „čerstvá“. To jsou fakta. Bohužel nejsme schopni vykrýt zákaznickou poptávku po čerstvé zelenině z lokálních zdrojů.

Naproti tomu bych zákazníka „nepodceňovala“. V případě možnosti volby věřím, že instinkt zavelí sáhnout po místní, lokální zelenině. Nespokojme se však jen s pojmem „čerstvá“ a „lokální“. Chtějme více. Preferujme zeleninu v kvalitě „bez pesticidů“. Pesticidy nepatří do našeho těla z mnoha velmi vážných důvodů a přeji si, aby toto téma konečně začalo znít veřejným prostorem.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte v Mondi Bupak

Vítejte v Mondi Bupak Mondi Bupak sídlí v Českých Budějovicích – v srdci jižních Čech, 150 km jižně od Prahy a 200 km severozápadně od Vídně. Vyrábíme vlnitou lepenku, která se v našem integrovaném výrobním závodě mění na obalová řešení z vlnité lepenky. Zaměřujeme se zejména na výrobu vysoce kvalitních krabic z vlnité lepenky, jež […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

LPR – La Palette Rouge spustila provoz servisního střediska nedaleko pražského letiště

LPR – La Palette Rouge spustila provoz servisního střediska nedaleko pražského letiště LPR – La Palette Rouge Czech Republic, nejmladší z dceřiných společností LPR, předního poskytovatele paletového poolingu v Evropě, v srpnu 2023 úspěšně přestěhovala a spustila své servisní středisko v Kněževsi. Změna působiště přichází ruku v ruce s lepší dostupností, modernizací depa, rozšířením skladových […]

Obaly: Biomasa v hlavní roli

Obaly: Biomasa v hlavní roli Současný trend k udržitelnosti vede mnohdy k inovativním postupům při výrobě papíru. Papírna Aloisov a.s., která je jediným výrobcem trávového papíru v České republice, posunula tuto hranici ještě dále. Ve spolupráci s několika výzkumnými pracovišti vyvinula papír ze slámy a listí. Výrobek splňuje veškerá mechanicko-fyzikální kritéria, potřebná pro využití v obalovém průmyslu. Vznikají tak například papírové […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required