
Recyklovatelný sáček na terapeutické krmivo pro domácí zvířata vyvinutý společností Coveris
Nadnárodní výrobce obalů Coveris navázal partnerství s Demavicem, francouzským producentem krmiva pro domácí zvířata, se kterým uvedou novou řadu terapeutických granulí pro domácí mazlíčky v monomateriálovém recyklovatelném sáčku.
Příjmy na globálním trhu s krmivem pro domácí mazlíčky se odhadují na 34,955 milionu dolarů ročně, přičemž Francie je třetí nejlepší zemí z hlediska příjmů. Neustále roste i navzdory pandemii COVID-19. Zvyšuje se i poptávka po terapeutických potravinách, které zvířatům pomáhají udržovat vyváženou stravu a zdravý životní styl.
Značky se proto snaží plnit preference spotřebitelů a zároveň i cíle udržitelnosti. Ve Francii, kde sídlí Demavic, vláda nedávno zavedla zákon proti odpadům, aby bojovala proti znečištění, zejména pak proti odpadu z jednorázových plastů. Z toho důvodu Demavic spojil síly s Coverisem a vyrobil quadroseal sáček vyrobený z polyetylenové fólie MonoFlexE, která je snadno recyklovatelná a má stejnou obrobitelnost jako standardní PET a PE materiály.
Opakovatelně uzavíratelné pytle
Coveris bude vyrábět dvě varianty pytlů – formát pro 3 kg a pro 10 kg. Tříkilový pytel má vrchní zip, který umožňuje snadné otevírání a opětovné uzavření, čímž zajišťuje delší čerstvost granulí, ochranu produktu a pohodlí pro spotřebitele. Desetikilový pytel byl pro Coveris výzvou, jelikož se jednalo o první jednomateriálový vak této velikosti.
Výrobek, včetně granulí, obalu a etikety, se celý vyrábí ve Francii a na francouzský trh bude uveden od léta 2021. Granule se budou prodávat ve specializovaných prodejnách po celé zemi.
I krmiva pro domácí mazlíčky si zákazník vybírá podle ekologičnosti
Olivier Poupon, nákupčí společnosti Demavic říká: „Když jsme se rozhodli uvést na trh novou řadu terapeutických krmiv pro domácí zvířata, museli jsme přemýšlet o distribučních kanálech, které zvolíme. Terapeutické krmivo pro domácí zvířata se obvykle prodává prostřednictvím veterinářů, ale my jsme chtěli inovovat a prodávat naše produkty ve velkých obchodech s potravinami.“
„Abychom přilákali spotřebitele, museli jsme vzít v úvahu jejich očekávání, zejména s ohledem na balení a ochranu životního prostředí. Kombinace plné recyklovatelnosti monomateriálu, prodloužené čerstvosti díky vrchnímu zipu a vylepšené grafiky splnily všechny naše potřeby. Výsledkem je, že nová taška vytvořila uživatelskou a ekologickou image naší značky,“ dodává Poupon.
Vzhledem k tomu, že poptávka spotřebitelů a legislativa stále více vyžadují udržitelnost, další značky v segmentu krmiv pro domácí mazlíčky se snažily zavést nová obalová řešení. Například Mondi nedávno představilo jednomateriálové pouzdro vyvinuté pro finskou značku krmiva pro psy Hau-Hau Champion, zatímco britská značka Skinner’s oslavila své 50. výročí podnikání rebrandingem své řady Field & Trial, která je zcela recyklovatelná.