
Skleněný unikát z Vysočiny: Pilsner Urquell představil novou jubilejní Aukční lahev
Pilsner Urquell odhalil svou jubilejní desátou řadu Aukčních lahví, které oslavují inspirativní ženy. Letošní edici navrhla jedna z nejvýznamnějších českých designerek Lucie Koldová. Ambasadorkami projektu se stalo deset výjimečných žen, které inspirují nejen své okolí ale i celou společnost. Stejně jako v minulých letech poskytne Pilsner Urquell celý výtěžek dražby na pomoc Centru Paraple, které pečuje o lidi s poškozením míchy.
Téměř půl roku pracovala designérka Lucie Koldová na desáté sérii Aukčních lahví Pilsner Urquell. Svou práci představila 4. listopadu ve Sklárnách Janštejn na Jihlavsku, kde skleněné láhve vznikly. Letošní návrh se zakládá na motivech ženské tajemnosti a jemnosti.
„Žena je odjakživa plná tajemství a to nás odlišuje od mužů, kteří jsou více přímočaří. Chtěla jsem, aby lahev byla jednoduchá. Ale udělat takovou lahev není vůbec jednoduché,“ říká Lucie Koldová.
Designérka chtěla pracovat s barvami, protože všechny Aukční lahve byly sice doposud osobité, ale vyrobené jen z čirého skla. Lahve tak budou mít jakési závoje ve třech barvách, kde navíc neprůhledné sklo přechází v průhledné a odhaluje zlatavý mok uvnitř.
„Vybírala jsem barvy tak, aby hrály dobře s barvou piva. Je to červená, zlatá a olivově zelená,“ vysvětluje Lucie Koldová svůj výběr materiálu.
Inspirativní ambasadorky
Letošní edice oslavuje inspirativní české ženy. Mezi ambasadorkami jsou známé ženy z televizích obrazovek i filmového plátna – herečka Magda Vašáryová, zpěvačka Barbora Poláková, herečka a moderátorku Tereza Kostková a dokumentaristka Helena Třeštíková. Český sport zastupuje oštěpařka Bára Špotáková. Inspirativní je i předsedkyně Akademie věd Eva Zažímalová, farářka Martina Viktorie Kopecká, výčepní Martina Navrátilová a ilustrátorka Eliška Podzimková.
„Sklo a pivo vždy patřily k sobě – vychlazené a načepované pivo vždy patřilo do krásné sklenice. Jsme rádi, že nás Pilsner Urquell oslovil pro svůj charitativní projekt, který spojuje to nejlepší, co v zemi máme – sklo, pivo a ženy,” říká Jan Rabell, majitel Sklárny Janštejn.
Letošní aukce proběhne 9. prosince na MALL.TV. Její výtěžek bude věnován podobně jako v minulých letech Centru Paraple. Díky tomuto charitativnímu projektu, pomohl Pilsner Urquell lidem s poškozením míchy a jejich rodinám již částkou přes 13,5 milionu korun.