
Unilever a Co-op spouštějí první zkušební doplňování nerezových lahví na saponáty
Unilever spolu se svým partnerem, britskou společností Co-op, zkouší na trhu dvě varianty znovu plnitelných obalů na saponáty. Inovativním krokem chce hlouběji porozumět chování spotřebitelů a tomu, jak budou k znovu plnitelným obalům přistupovat v prostředí prodejen.
První zkoušky probíhají ve Spojeném království, kde se testují dva modely, jak lahve plnit – „Refill on the go“ (doplň a jdi) a „Return on the go“ (vrať a jdi). Do projektu se zapojily i některé z nejznámějších značek Unileveru, jako jsou Persil, Simpl, Radox a Alberto Balsam, které jsou už k dispozici v opakovaně použitelných lahvích z nerezové oceli.
Unilever například umožňuje zákazníkům v duchu „Return on the go“, aby si vyzvedli předem naplněné láhve z nerezové oceli a vrátili je v obchodě, jakmile je vypotřebují. Zatímco přístup „Refill on the go“, testovaný ve větších prodejnách společnosti Co-op, zákazníkům umožňuje, aby si sami opakovaně použitelné lahve z nerezové oceli plnili pomocí přednastaveného stroje v obchodě. Podobně jako je tomu například u samoobslužných kávovarů.
„Neustále pracujeme na vývoji nových způsobů, jak pohodlně poskytovat přidané služby a rozšiřovat škálu našich produktů. Testy znovu plnitelných obalů jsme s Unileverem navrhli tak, aby poznaly a poučily se z chování spotřebitelů a zároveň poskytly nakupujícím snadný a rychlý způsob, jak snížit spotřebu plastů,“ říká Ian McCutcheon, vedoucí vývoje formátů v Co-op.
Malými krůčky k hmatatelným výsledkům
„Směřujeme do klimatické a ekologické krize a musíme jednat hned. Chceme spotřebitele podpořit při rozhodování o etických nákupech tím, že je budeme motivovat k malým změnám v jejich životech, které v budoucnu mohou mít zásadní pozitivní vliv na životní prostředí,“ vysvětluje pohnutky společnosti McCutcheon.
Generální ředitel a výkonný viceprezident Unilever pro Spojené království a Irsko Sebastian Munden k testování dodává: „Znovu plnitelné lahve testujeme zatím v prostředí menší samoobsluhy, což nám pomáhá dále vybudovat naše znalosti o tom, jak bude systém fungovat ve větších obchodech, supermarketech, ale třeba i na stáncích.“
„Neexistuje zatím žádný univerzální postup, jak s takovýmito opětovně plnitelnými lahvemi z nerezové oceli nakládat. Z toho důvodu testujeme různé modely a formáty obchodů umístěné po celé Velké Británii, abychom viděli, jak zákazníci reagují. Co funguje nejlépe a co musíme přizpůsobit nebo změnit. Lidem můžeme každodenně pomáhat k udržitelnějším rozhodnutím, například přimět je k tomu, aby méně používali jednorázové plasty. Čas totiž není na naší straně,“ dodává Munden.