
Sklárna Vetropack Moravia Glass slaví 30 let ve skupině Vetropack
Již 30 let je společnost Vetropack Moravia Glass, tuzemský výrobce skleněných obalů pro nápoje a potraviny, členem mezinárodní skupiny Vetropack. Podpisem smlouvy joint-venture 1. listopadu 1991 vznikla akciová společnost Vetropack Moravia Glass. Šlo o jednu z prvních privatizací s účastí zahraničního kapitálu v tehdejším Československu. Dnes jde o stabilní firmu, která investuje do modernizace provozu a využití recyklovaného skla.
Vetropack Moravia Glass působí jak na českém, tak i zahraničním trhu, kam vyváží téměř 40 % své produkce. Díky síle a pozici skupiny Vetropack se v uplynulých třiceti letech mohutně investovalo, proto v současnosti patří kyjovská sklárna k evropské technologické špičce.
Firma si zakládá na fungujícím oběhu surovin, který lze charakterizovat třemi slovy: vyrábět – sbírat – opět zhodnocovat. „Filozofií naší společnosti je minimalizovat vliv výroby na životní prostředí. Proto jsme v uplynulých letech modernizovali linku na úpravu vytříděného skla,“ říká Boris Sluka, generální ředitel Vetropack Moravia Glass. „Podařilo se nám navýšit kapacitu o více než 50 000 tun recyklovaného skla na výstupu. Tyto upravené střepy představují úsporu základních surovin a zároveň umožňují zvýšení podílu střepů ve sklářském kmenu asi o 20 %, což se příznivě projevuje na snížení spotřeby energií tavicích pecí a snížení emisí CO2. Další nezanedbatelný přínos modernizace je mnohem lepší kvalita nových skleněných obalů.“
Se svými 500 zaměstnanci je Vetropack Moravia Glass významným zaměstnavatelem v regionu. Roční prodej překračuje tři čtvrtě miliardy kusů skleněných obalů a tržby společnosti v roce 2020 dosáhly i přes koronavirovou krizi výše téměř 2,4 miliardy korun.