logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Udržitelná smršťovací fólie od Inovia Film Udržitelný typ materiálu, který využijí výrobci...
  • Mornflake Mighty Oats ve „100%“ recyklovatelném obalu Britská značka ovesných vloček...
  • Nová automatizovaná linka Prazdroje vytřídí přes 80 tisíc lahví za hodinu Prazdroj zprovoznil v...
  • Domorodé umění vypráví příběh značky na obalu Palmolive Agentura Tweak, která se zabývá designem...
  • Smurfit Kappa vyrobila dárkovou krabičku pro Horseshoe Gin Společnost Smurfit Kappa vytvořila...

Suché potraviny i drogerie. Albert na Chodově nabízí bezobalový prodej

26. října 2021
Udržitelnost 0
1359
Suché potraviny i drogerie. Albert na Chodově nabízí bezobalový prodej

Suché potraviny i drogerie. Albert na Chodově nabízí bezobalový prodej

Novinku v bezobalovém nakupování spouští Albert v prodejně na pražském Chodově. Zákazníci zde mohou vybírat a nakupovat ze širokého sortimentu suchých potravin či drogistického zboží do speciálních opakovaně plnitelných nádob. Bezobalový prodej a nové technologické řešení představuje Albert ve spolupráci s českými firmami Miwa a Tierra Verde.

Bezobalová stěna nabízí komfortní nákup bez jednorázových obalů. Součástí tohoto bezobalového systému jsou také nádoby vybavené chytrou technologií, které odpovídají logistickým i hygienickým požadavkům zákazníků v maloobchodě.

Chodovský hypermarket Albert má nyní v nabídce více než 80 položek, ze kterých mohou zákazníci vybírat. U potravinového zboží si mohou zvolit, zda využijí chytrých uzavíratelných nádob, které jsou znovupoužitelné, nebo přijdou s vlastní nádobou. Nabízené chytré nádoby u potravin jsou zálohované a je možné je vrátit. U bezobalové drogerie a kosmetiky značky jsou k dispozici opakovaně plnitelné nádoby pro sypké zboží a speciální dózy pro tekuté položky.

„Bezobalový prodej, který je založený na opakovaném používání stejných obalů, je dalším udržitelným krokem. S napětím očekáváme, jak zákazníci bezobalový nákup přijmou a začnou jej opakovaně využívat. S českými dodavateli a společnostmi Miwa a Tierra Verde představujeme koncept, který nechává nahlédnout do jedné z možných budoucností prodeje suchých potravin. Tento koncept je ve světě českých hypermarketů zatím ojedinělý a jsme rádi, že právě v chodovské prodejně, která před několika lety vyhrála ocenění v Diamantové lize kvality jako nejlepší česká prodejna, jej můžeme představit,“ říká Martina Černá, ředitelka pro udržitelnost a zdraví v obchodech Albert. Prvním obchodem, kde Albert nakupování suchých plodů či luštěnin z násypníků otestoval, byl hypermarket v pražských Butovicích. Nově představený systém je ovšem ještě propracovanější.

Potraviny v bio kvalitě i kosmetika

Technologii násypníků pro Albert dodala česká společnost Miwa, systém pro tekutou drogerii dodala firma Tierra Verde. Ekologická stopa celého řešení je o 71 % nižší než u klasické distribuce v jednorázových obalech, jak zjistila LCA studie Vysoké školy chemicko-technologické v Praze.

Bezobalový systém v Albertu nabízí hned několik modulů. V těch potravinových najdou zákazníci suché zboží od snídaňových směsí, přes ořechy, vločky, obiloviny, těstoviny, luštěniny až po semínka. Většina surovin je k dostání v bio kvalitě a téměř polovinu tvoří produkty privátní značky Nature´s Promise, která nabízí kvalitní suroviny pro zdravý životní styl. V sekci sypké drogerie je k zakoupení například prací prášek nebo jedlá soda, sortiment tekuté drogerie nabízí kromě pracích a čistících prostředků také základní tekutou kosmetiku jako mýdlo nebo šampon.

„Naším hlavním cílem bylo přijít se spotřebitelsky přívětivým systémem, díky kterému bude možné zamezit vzniku jednorázových obalů a celkovému přetížení planety odpadními plasty. Vnímáme jako své hlavní poslání zamezit plýtvání omezenými zdroji, které naše planeta má,“ komentuje vývoj systému zakladatel společnosti Miwa Petr Báča.

A generální ředitel Tierra Verde Jan Čillík poznamenává: „Náš koncept bezobalového prodeje drogerie a kosmetiky pro bezobalové obchody je velmi úspěšný. Nicméně v podobě, ve které jej využívají menší nezávislé prodejny, není použitelný pro velké obchody. Výzvou proto bylo zajistit uživatelský komfort jak pro zákazníka, tak pro obsluhu stáčírny, a v neposlední řadě zajistit legislativní požadavky na prodej drogerie a kosmetiky. Troufám si tvrdit, že se nám podařilo vyvinout stroj, který všechny tyto požadavky splňuje a zákazníci si bezobalový nákup užijí.“

Jedním z tuzemských výrobců potravinářského zboží, kteří bezobalový prodej využívají, je firma Emco. „Bezobalovému formátu prodeje věříme, protože jeho potenciál pozorujeme již delší dobu na zahraničních trzích. Mnoho let již takto dodáváme naše bio mysli a ovesné vločky francouzskému zákazníkovi, který je prodává v řetězcích ze zásobníků. Doufáme, že se tato nabídka bude líbit také zákazníkům v tuzemsku,“ dodává Martin Jahoda, ředitel společnosti Emco.

Výsledky udržitelných aktivit

Albert uvádí, že díky svým projektům v oblasti udržitelnosti za poslední tři roky dosáhl snížení uhlíkové stopy o téměř 20 procent. V oblasti redukce plastových obalů jen loni ušetřil 192 tun plastu u ovoce a zeleniny. Dále šetřil obaly také v logistice například používáním inovací, jako jsou textilní dvířka na přepravních klecích či zmenšováním plastových obalů u masa. Dalšími projekty v oblasti ekologie jsou kompostéry na organický odpad, které fungují v rámci dvou desítek prodejen, letos navíc Albert začal s testováním poddřezových separátorů na předčištění odpadní vody. V rámci digitalizace pak zavedl elektronické cenovky šetřící papír nebo možnost digitální účtenky v mobilní aplikaci Můj Albert.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obaly: Biomasa v hlavní roli

Obaly: Biomasa v hlavní roli Současný trend k udržitelnosti vede mnohdy k inovativním postupům při výrobě papíru. Papírna Aloisov a.s., která je jediným výrobcem trávového papíru v České republice, posunula tuto hranici ještě dále. Ve spolupráci s několika výzkumnými pracovišti vyvinula papír ze slámy a listí. Výrobek splňuje veškerá mechanicko-fyzikální kritéria, potřebná pro využití v obalovém průmyslu. Vznikají tak například papírové […]

První automatizované zpracování použitých palet v Česku

První automatizované zpracování použitých palet v Česku Společnost HERUS provozuje více než rok první automatizovanou třídicí a opravárenskou linku použitých palet v České republice, a to ve své nové hlavní provozovně ve Zlíně – Malenovicích. A tak je díky této automatické lince HERUS první českou firmou, která odstartovala přechod od čistě manuální práce při zpracování […]

Dosáhněte lepších výsledků s přenosnými tiskárnami Brady

Dosáhněte lepších výsledků s přenosnými tiskárnami Brady Nové přenosné tiskárny etiket M610, M611 a M710 společnosti Brady přinášejí rychlost, všestrannost a odolnost pro špičkové značení kdykoli a kdekoli. Uživatelé se teď mají o co opřít, protože nové přenosné tiskárny Brady nabízejí nespočet možností pro návrh štítku dle vašich představ – prostřednictvím vestavěné klávesnice, na PC […]

Trendy udržitelnosti v obalovém průmyslu

Trendy udržitelnosti v obalovém průmyslu Trendem posledních let jsou ekologické a z hlediska výroby i udržitelné produkty. Jak ale vyvážit poměr mezi ekonomickou a ekologickou stránkou produkce prvotřídního značení v obalovém průmyslu, přispívající k vyšší kvalitě ovzduší a ochraně životního prostředí? Může jít o investice do moderních energetických systémů, technologických postupů a v neposlední řadě i používání alternativních […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required