logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Tyčinky KitKat v obalech z recyklovaného papíru bude společnost Nestlé testovat v Austrálii...
  • Nápojové obaly jsou stále více ekologické i ekonomické Zaměření na environmentální udržitelnost...
  • Limitovaná edice Becherovky v ukrajinských národních barvách Limitovaná edice Becherovky...
  • Kaufland a Lidl podporují zálohování PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a Lidl, které patří...
  • Značku Fentimans bude pro český trh distribuovat Stock Plzeň-Božkov Společnost Stock...

Suché potraviny i drogerie. Albert na Chodově nabízí bezobalový prodej

26. října 2021
Udržitelnost 0
1171
Suché potraviny i drogerie. Albert na Chodově nabízí bezobalový prodej

Suché potraviny i drogerie. Albert na Chodově nabízí bezobalový prodej

Novinku v bezobalovém nakupování spouští Albert v prodejně na pražském Chodově. Zákazníci zde mohou vybírat a nakupovat ze širokého sortimentu suchých potravin či drogistického zboží do speciálních opakovaně plnitelných nádob. Bezobalový prodej a nové technologické řešení představuje Albert ve spolupráci s českými firmami Miwa a Tierra Verde.

Bezobalová stěna nabízí komfortní nákup bez jednorázových obalů. Součástí tohoto bezobalového systému jsou také nádoby vybavené chytrou technologií, které odpovídají logistickým i hygienickým požadavkům zákazníků v maloobchodě.

Chodovský hypermarket Albert má nyní v nabídce více než 80 položek, ze kterých mohou zákazníci vybírat. U potravinového zboží si mohou zvolit, zda využijí chytrých uzavíratelných nádob, které jsou znovupoužitelné, nebo přijdou s vlastní nádobou. Nabízené chytré nádoby u potravin jsou zálohované a je možné je vrátit. U bezobalové drogerie a kosmetiky značky jsou k dispozici opakovaně plnitelné nádoby pro sypké zboží a speciální dózy pro tekuté položky.

„Bezobalový prodej, který je založený na opakovaném používání stejných obalů, je dalším udržitelným krokem. S napětím očekáváme, jak zákazníci bezobalový nákup přijmou a začnou jej opakovaně využívat. S českými dodavateli a společnostmi Miwa a Tierra Verde představujeme koncept, který nechává nahlédnout do jedné z možných budoucností prodeje suchých potravin. Tento koncept je ve světě českých hypermarketů zatím ojedinělý a jsme rádi, že právě v chodovské prodejně, která před několika lety vyhrála ocenění v Diamantové lize kvality jako nejlepší česká prodejna, jej můžeme představit,“ říká Martina Černá, ředitelka pro udržitelnost a zdraví v obchodech Albert. Prvním obchodem, kde Albert nakupování suchých plodů či luštěnin z násypníků otestoval, byl hypermarket v pražských Butovicích. Nově představený systém je ovšem ještě propracovanější.

Potraviny v bio kvalitě i kosmetika

Technologii násypníků pro Albert dodala česká společnost Miwa, systém pro tekutou drogerii dodala firma Tierra Verde. Ekologická stopa celého řešení je o 71 % nižší než u klasické distribuce v jednorázových obalech, jak zjistila LCA studie Vysoké školy chemicko-technologické v Praze.

Bezobalový systém v Albertu nabízí hned několik modulů. V těch potravinových najdou zákazníci suché zboží od snídaňových směsí, přes ořechy, vločky, obiloviny, těstoviny, luštěniny až po semínka. Většina surovin je k dostání v bio kvalitě a téměř polovinu tvoří produkty privátní značky Nature´s Promise, která nabízí kvalitní suroviny pro zdravý životní styl. V sekci sypké drogerie je k zakoupení například prací prášek nebo jedlá soda, sortiment tekuté drogerie nabízí kromě pracích a čistících prostředků také základní tekutou kosmetiku jako mýdlo nebo šampon.

„Naším hlavním cílem bylo přijít se spotřebitelsky přívětivým systémem, díky kterému bude možné zamezit vzniku jednorázových obalů a celkovému přetížení planety odpadními plasty. Vnímáme jako své hlavní poslání zamezit plýtvání omezenými zdroji, které naše planeta má,“ komentuje vývoj systému zakladatel společnosti Miwa Petr Báča.

A generální ředitel Tierra Verde Jan Čillík poznamenává: „Náš koncept bezobalového prodeje drogerie a kosmetiky pro bezobalové obchody je velmi úspěšný. Nicméně v podobě, ve které jej využívají menší nezávislé prodejny, není použitelný pro velké obchody. Výzvou proto bylo zajistit uživatelský komfort jak pro zákazníka, tak pro obsluhu stáčírny, a v neposlední řadě zajistit legislativní požadavky na prodej drogerie a kosmetiky. Troufám si tvrdit, že se nám podařilo vyvinout stroj, který všechny tyto požadavky splňuje a zákazníci si bezobalový nákup užijí.“

Jedním z tuzemských výrobců potravinářského zboží, kteří bezobalový prodej využívají, je firma Emco. „Bezobalovému formátu prodeje věříme, protože jeho potenciál pozorujeme již delší dobu na zahraničních trzích. Mnoho let již takto dodáváme naše bio mysli a ovesné vločky francouzskému zákazníkovi, který je prodává v řetězcích ze zásobníků. Doufáme, že se tato nabídka bude líbit také zákazníkům v tuzemsku,“ dodává Martin Jahoda, ředitel společnosti Emco.

Výsledky udržitelných aktivit

Albert uvádí, že díky svým projektům v oblasti udržitelnosti za poslední tři roky dosáhl snížení uhlíkové stopy o téměř 20 procent. V oblasti redukce plastových obalů jen loni ušetřil 192 tun plastu u ovoce a zeleniny. Dále šetřil obaly také v logistice například používáním inovací, jako jsou textilní dvířka na přepravních klecích či zmenšováním plastových obalů u masa. Dalšími projekty v oblasti ekologie jsou kompostéry na organický odpad, které fungují v rámci dvou desítek prodejen, letos navíc Albert začal s testováním poddřezových separátorů na předčištění odpadní vody. V rámci digitalizace pak zavedl elektronické cenovky šetřící papír nebo možnost digitální účtenky v mobilní aplikaci Můj Albert.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu Automatické řezací systémy iECHO umožňují díky variabilitě osazení na jednom pracovišti zpracovávat různé materiály jako jsou voštinové, pěnové, MDF a PVC desky, vlněné lepenky, samolepicí fólie, plexisklo, hliníkové sendviče, textilie, těsnicí materiály a další. Jeden stroj tedy pokryje několik segmentů výroby a v průběhu času jej lze doplňovat o další […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required