
Inspirace ze Švýcarska: Nápojový karton s virtuální realitou od Tetra Paku
Dnes za Inspirací ze Světa balení vyšplháme do hornatého Švýcarska, které je známé díky výrobě hodinek a kvalitní čokolády. Společnost Tetra Pak spolu s digitálním uměleckým studiem Appetite Creative odhalila karton od mléka vyrobený pro švýcarskou značku Emmi good day, který využívá rozšířenou realitu prostřednictvím chytrého telefonu. Inovativním krokem chce povzbudit zákazníky ke zdravému životnímu stylu.
Nové balení Tetra Stelo Aseptic 1000 navržené společností Tetra Pak povzbuzuje spotřebitele Emmi, aby začali den s úsměvem a zdravě. Zákazník si naskenuje krabici od mléka pomocí fotoaparátu chytrého telefonu, který mu odhalí animaci ve virtuální realitě. Webová aplikace obsahuje nabídku zážitků zaměřených na povzbuzení spotřebitelů, aby do svého dne přidali více produktů od Emmi.
Aplikace také obsahuje interaktivní hry. První z nich „Move your body“ nabízí spotřebitelům variantu Barista, High Protein nebo Milk Drink a hráč v ní sbírá ingredience jako ovoce a oves, které posléze přidává do své virtuální snídaňové mísy. Další hrou je „Breakfast Ninja“, ve které se uživatelé snaží co nejrychleji nakrájet různé ingredience na snídani.
Motivace skrze zajímavé ceny
Kromě toho mohou uživatelé sbírat body interakcí s obalem a sdílením na sociálních sítích. Body jim pomáhají postupovat v žebříčku a soutěžit o zajímavé ceny – například hodinky Apple Watch, podložky na jógu nebo napěňovače mléka.
„Naše interaktivní obaly se zážitky jsou velmi populární a úspěšné v celé řadě našich dalších produktů. Navíc pomocí jimi získaných dat můžeme více vycházet našim zákazníkům vstříc a dělat je šťastnější,“ říká Amir Maslic, seniorní manažer v Emmi.
„S Emmi spolupracujeme mnoho let a obaly spojené s virtuální realitou jsme posunuli na novou úroveň. Interaktivní hry a aplikace nabízejí zábavu pro celou rodinu, zároveň dávají Emmi příležitost přizpůsobit marketingová sdělení a spojit se se zákazníky v reálném čase,“ dodává Jenny Stanley, generální ředitelka Appetite Creative
V roce 2019 spustila společnost Tetra Pak platformu Connected Packaging Platform pro krabice na mléko a šťávu, která nabízí producentům komplexní sledovatelnost a správu dat a spotřebitelům zase interaktivní zážitky. Tetra Pak se také mezi spotřebitele snaží rozšířit myšlenku cirkulární ekonomiky a zvýšit povědomí, jak správně recyklovat.