
Kraft Heinz učinil pokrok ve vývoji udržitelných obalů
Společnost Kraft Heinz ve své zprávě o sociální správě životního prostředí (ESG) nastiňuje pokrok, kterého dosáhla při plnění cíle používat do roku 2025 100% recyklovatelné, opakovaně použitelné nebo kompostovatelné obaly a zároveň stanovit další kroky k udržitelným inovacím obalů.
Kraft se zaměřil na to, aby splnil všechny potřebné předpisy pro balení a omezil produkci odpadu. Zavázal se k ochraně přírodních zdrojů, zajištění bezpečnosti a kvality potravin. V neposlední řadě chce dosáhnout uspokojení svých spotřebitelů.
Společnost přiznává, že se jí podařilo dosáhnout výrazného pokroku a splnit cíle v oblasti produkce obalů. V roce 2020 bylo 83 % obalů na globálním trhu recyklovatelných, znovupoužitelných nebo kompostovatelných. V roce 2018 se společnost Kraft Heinz zavázala, že všechny její obaly splní tyto požadavky do roku 2025.
V rámci závazku se společnost spojila s poradenskou skupinou Lorax EPI, aby poskytla přehled o tom, kolik jejích obalů je recyklovatelných, opakovaně použitelných a kompostovatelných.
Podle zprávy je většina obalů Kraft Heinz na papírové bázi nebo na bázi skla, kovu nebo kovových materiálů, které jsou recyklovatelné. Zbytek obalu tvoří pružné plastové fólie nebo tvrdé plastové nádoby. Recyklovatelných tuhých obalů je asi 58 %, zatímco 27 % je v kategorii nerecyklovatelných pevných. V současné době je 12 % flexibilních plastových obalů nerecyklovatelných, přičemž 3 % obalů tvoří recyklovatelné flexibilní plasty.
Udržitelná kávová kapsle
Některé z obalových inovací, které Kraft Heinz doposud uvedl na trh, zahrnují kávovou kapsli Maxwell House, představenou v Kanadě v roce 2020. Kapsle je plně recyklovatelná a kompostovatelná, navíc vnější karton je také vyroben z recyklovatelného kartonu. Kávová kapsle je certifikovaná Institutem biologicky rozložitelných produktů a obsahuje mletou kávu a filtr z kukuřičného škrobu.
Na Novém Zélandu společnost snížila množství vstupového materiálu, který je zapotřebí obalů sáčků. Cíle dosáhla snížením kvality a ředěním obalů. Společnost Kraft Heinz tak ušetřila asi 28 tun materiálu ročně.
Na základě partnerství společnosti Kraft Heinz se společností Loop je zákazníkům umožňováno, aby nakupovali výrobky v plnitelných obalech, které jsou posléze shromažďovány a čištěny a posléze se znovu vracejí do regálů. Patří sem speciální láhev kečupu Heinz s logem Loop, které je k dispozici ve vybraných britských obchodech, včetně některých supermarketů Tesco.
Střešní desky z recyklovatelných plastových obalů
V loňském roce se Kraft Heinz ve spolupráci s neziskovou výzkumnou skupinou Materials Recovery For the Future (MRFF) zúčastnil pilotního projektu, který demonstroval použití střešních desek vyrobených z 94 % z recyklovaných flexibilních plastových obalů od spotřebitelů. Střešní materiál byl vyroben ve výrobních závodech společnosti Kraft Heinz v Beaver Dam, Wisconsin a Holland, Michigan.
Kraft Heinz navíc patří do UK paktu o plastech a také se účastní projektu Holy Grail 2.0, který zastřešuje využití digitálních vodoznaků na produktech. V roce 2022 společnost uvede na evropský trh svoji první cirkulární PET lahev s rajčatovým kečupem.