logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...
  • Náklady na zavedení zálohového systému přesáhnou podle Svazu obchodu pět miliard Zavedení...
  • Monster Energy uvádí na trh novou variantu nápoje Lewis Hamilton s nulovým obsahem cukru...
  • Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z...
  • Eviosys a Barilla spolupracují na nové nádobě na pesto Eviosys vytvořil nový obal pro prémiovou...

Optimalizace balení pro e-shop: Rychlejší zabalení, úspora materiálu, nižší přepravné

29. září 2021
Případové studie 0
720
Optimalizace balení pro e-shop: Rychlejší zabalení, úspora materiálu, nižší přepravné

Optimalizace balení pro e-shop: Rychlejší zabalení, úspora materiálu, nižší přepravné

E-shopy hledají možnosti, jak se zbavit zbytečně naddimenzovaných obalů, vyloučit plasty a konsolidovat obalové portfolio, ale zároveň dostatečně zabezpečit produkt před znehodnocením během dopravy. Spolupráce firem Vivantis a Mondi Bupak ukazuje, že na trhu existují udržitelná řešení nejen z pohledu ekologie, ale také ekonomičnosti a ergonomičnosti procesu balení.

Přinášíme vám článek z časopisu Svět balení 112/2021. Je to ochutnávka originálního obsahu, který najdete každé čtvrtletí v luxusním tištěném „obalu“. Nechodí vám časopis? Registrujte se k odběru a nezmeškejte žádné vydání. Zasílání je zdarma pro výrobce baleného zboží.

VE ZKRATCE:

Vivantis: z Chrudimi do šesti zemí

Vivantis je elektronický obchod, který se zaměřuje na prodej parfémů, kosmetiky, šperků, hodinek, módních doplňků nebo produktů pro zdraví. Vznikl před 20 lety v Chrudimi a založil jej Martin Rozhoň. Loňský obrat činil 1,2 miliardy korun, e-shop zaměstnává více než 250 pracovníků v šesti zemích a nabízí přibližně 75 000 položek. Od roku 2017 spadá pod skupinu Mall Group.

Mondi Bupak: v hlavní roli papír

Mondi Bupak, který je součástí předního světového výrobce papíru a obalů skupiny Mondi Group, vyrábí především obaly z vlnité lepenky pro oblasti jako potravinářství, elektronika, nápoje nebo sklo/keramika. Portfolio produktů zahrnuje standardní krabice a tvarově vysekávané obaly, ale i obaly s vícebarevným flexo-potiskem, balení s aplikovanou trhací, vyztužovací a uzavírací páskou. V roce 2020 firma vykázala tržby ve výši 1,168 miliardy korun, zisk ve výši 81,4 milionů korun a zaměstnávala 222 pracovníků.

Proč výměna obalů

Cílem aktuální obalové inovace ve Vivantisu bylo zefektivnění a zrychlení balicího procesu, úspora obalového materiálu včetně fixačních výplní a snížení hmotnosti obalů.

Pohodlněji a s menším objemem obalového materiálu

E-shop Vivantis používal a stále používá klasické klopové krabice F.0201 (podle FEFCO) v různých velikostech. Jako výplňový materiál volí fixační papír. Po zabalení se klopová krabice přelepí plastovou páskou v horní a spodní části balení. „Byl to zdlouhavý proces,“ říká František Brůžek, key account manager společnosti Mondi Bupak (divize Corrugated Solutions). „Díky našemu udržitelnému obalovému řešení jsme ve Vivantisu významně zvýšili efektivitu.”

Obalová inovace spočívá v nasazení obálek EnvelopeMailer společnosti Mondi, které se vyrábějí ve čtyřech velikostech a jsou opatřeny samolepicí a trhací páskou. Přizpůsobitelný obal fixuje vložené zboží a po rozbalení na straně spotřebitele jej lze plně recyklovat. „Z pohledu našeho zákazníka se urychlil a zjednodušil proces balení, a to přibližně z jedné minuty na maximálně deset sekund,“ vysvětluje František Brůžek a dodává: „Vivantis si obálky důkladně otestoval. Po instruktážním videu, jak správně složit a zabalit produkt do obálek třech různých tvarů, následovalo osobní školení správného postupu balení přímo u zákazníka.”

Při balení není třeba používat plastovou lepicí pásku, což přináší ekologické i ekonomické benefity. Došlo i k úspoře místa ve skladu zákazníka i na ložné ploše. Do transportního vozu se vlivem snížené výšky obalů vejde mnohem více zabaleného zboží, což vede ke snížení emisí. Redukce obalového materiálu se pozitivně promítá i do celkové ceny za přepravu, kdy Vivantis platí podle hmotnosti zásilky.


Nové balení s hotmelt uzávěrem je plně recyklovatelné, odstraňuje nutnost lepení pomocí plastových pásek, zrychluje celý proces balení, eliminuje nutnost fixačních výplní a přináší více místa ve skladu i na ložné ploše transportních automobilů.


O tom, že Vivantis uskutečnil kýženou změnu, svědčí to, že se rozhodl odebírat i jiné velikosti obálek, které nahradí klopové krabice.


 

 „Při balení ušetříme 60 procent času“

Tomáš Čechlovský – ředitel logistiky, Vivantis

„Vzhledem k tomu, že neustále zefektivňujeme procesy na logistice, rozhodli jsme se minulý rok pro volbu této papírové obálky. EnvelopeMailer nám v porovnání s použitím klopových krabic uspoří 60 procent času při procesu balení. Postupně přejdeme i na další velikosti obálek EnvelopeMailer. Velkou úsporu jsme zaznamenali ve spotřebě fixačního papíru, který není nutný v 90 procentech do této obálky dávat. Nové obalové řešení zároveň zboží chrání i bez dříve používaného fixačního papíru.“


Text: Stanislav D. Břeň

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required