
Projekt Make a Mark, inkubátor inovací pro globální kreativce
Společnosti Avery Dennison, Estal a LEONHARD KURZ zahajují projekt Make a Mark, tříletou iniciativu spolupráce pro designéry, tiskaře a poskytovatele materiálů, která má vytvořit živnou půdu pro udržitelné a inovativní obaly vína a lihovin.
„Protože balení vína a lihovin je víc než jen skleněná láhev a zátka, řekli jsme si, proč nespojit síly s nejrespektovanějšími lídry v oboru etiketování a jejich designu – Avery Dennison a LEONHARD KURZ – abychom zjistili, kam až můžeme posouvat kreativní inovace,” říká Gerard Albertí, generální ředitel Estal.
„A co kdybychom pozvali některé z nejlepších světových designérů obalů a udělali z toho platformu pro předvádění nových kreativních nápadů a zároveň budování inspirativní designérské komunity?“ dodává.
Značka Make a Mark bude představena na veletrhu Luxepack Monaco odhalením knihy s odvážnými a provokativními koncepty od 18 nejtvořivějších návrhářů obalů na světě. Kniha vyjde v limitované edici 2 000 výtisků a je první ze série Make a Mark. Na knihu navážou další plánované projekty, jejichž cílem je v příštích třech letech spojit značky, designéry a poskytovatele materiálů.
„Když spolupracujeme, jsme všichni inovativnější. A inovace jsou důležitější než kdy dříve. Naléhavá potřeba udržitelných obalů, postcovidová změna návyků nakupování a nabídka vína a lihovin praskající ve švech, to vše vyžaduje odvážné nové přístupy, od tvaru lahve přes materiál etikety až po design. Značka Make a Mark byla vytvořena, aby odstranila bariéry a poskytla nám více příležitostí ke spolupráci a inovacím,“ říká Vladimir Tyulpin, vedoucí segmentu trhu společnosti Avery Dennison – Wine & Spirits.
„Se skvělou synergií Make a Mark’s a s inspirací pro ty, kterých se to týká, chceme překonat hranice a umožnit nemožné věci,“ říká Stéphane Royère, vedoucí oddělení obalů a tisku v obchodní oblasti společnosti LEONHARD KURZ.
Důraz na udržitelnost, luxus a inovace
Některá z nejoceňovanějších studií obalového designu na celém světě se rozhodla vstoupit a být součástí projektu Make a Mark – Anagrama z Mexika, Boldrini & Ficcardi z Argentiny, Butterfly Cannon z Velké Británie, Chad Michael Studio z USA, Denomination z Austrálie, Dragon Rouge z Číny, JVD Estudio z Chile, MARK Studio z Jihoafrické republiky, Vlast ze Švédska, Pocket Rocket Creative z Velké Británie, RitaRivotti z Portugalska, Ruska Martín Associates z Německa a Španělska, SeriesNemo a Supperstudio ze Španělska, Servaire & Co a Studio Créa ‚Design z Francie, Smith Lumen a Spazio Di Paolo z Itálie.
Dostali zadání vyvinout koncept značky vína nebo lihoviny kombinující udržitelnost, luxus a inovace. Mohli svobodně realizovat své nejodvážnější nápady bez obvyklého omezení nákladů, krátkých termínů a požadavků klientů.
Mezi koncepty patří například značka vína, která čerpá energii a barvy z argentinského posunu k demokracii na začátku 80. let, značka whisky, která spojuje eleganci s uznáním krizí, jimž čelí sladká voda a oceány, accavite, který vzdává poctu sopečnému původu Sicílie a gin inspirovaný ikonickou televizní show Baywatch z 90. let, doplněnou o mini záchranný prostředek, který měří hladinu kapaliny v láhvi.