
Nová recyklovatelná krabice pro kultovní řadu Ferrero Rocher
Skupina Ferrero oznámila, že její řada čokolád Ferrero Rocher bude mít recyklovatelnou krabici. Tímto krokem chce společnost docílit svého závazku, aby 100 % obalů bylo do roku 2025 opětovně použitelných, recyklovatelných nebo kompostovatelných.
Skupina Ferrero tvrdí, že její „nové ekologicky navržené boxy“ jsou výsledkem partnerství mezi výzkumným a vývojovým týmem skupiny a odborníky na materiály ze společnosti Milliken. V rámci této spolupráce společnosti vyvinuly a vyzkoušely přes 29 různých plastových pryskyřic. Krabice si stále zachová svou průhlednost jako součást svého „ikonického“ designu, ale bude vyrobená z plně recyklovatelného polypropylenu (PP).
Zapojení všech aktérů
Fabio Mora, globální ředitel balení ve skupině Ferrero Group, říká: „Obaly jsou složitým problémem a my jsme odhodláni úzce spolupracovat, aby byly plně zapojeny do cirkulární ekonomiky. Chceme zapojit všechny aktéry oběhu, tedy vlády, výrobce, dodavatele, společnosti zabývající se likvidací odpadu, nevládní organizace a další.“
„V tomto případě jsme pracovali v úzkém partnerství se společností Milliken, která přinesla jejich inovativní a kritické myšlení, aby pomohla snížit dopad na životní prostředí použitím nového polypropylenového materiálu pro box Ferrero Rocher,“ dodává.
O krok blíže k uhlíkové neutralitě
Společnost představí nové boxy během září 2021. Jako první se tato změna bude týkat boxů pro 16 a 30 kusů. Skupina Ferrero tvrdí, že její nový design spotřebuje o 40 % méně plastu u 16dílné krabice a o 38 % méně plastu u 30dílné krabice. Společnost dále odhaduje, že v prvním roce celosvětově ušetří přibližně 2 000 tun plastů. Navíc nové 16 a 30dílné boxy budou mít alespoň o 30 % nižší uhlíkovou stopu. Pokud budou plně recyklovány, uhlíková stopa se sníží až o 70 % ve srovnání s původními krabicemi.
Začátkem tohoto roku oznámila skupina Ferrero nová partnerství s HolyGrail 2.0 a Fórem spotřebního zboží (CGF), jako součást svých závazků v oblasti udržitelnosti. Přepracování řady Ferrero Rocher představuje pokračující úsilí společnosti o splnění cílů v oblasti cirkulární ekonomiky.
„Tímto důležitým krokem jsme se posunuli k tomu, abychom do roku 2025 měli své obaly udržitelné a recyklovatelné. Naši zákazníci si mohou užívat a vychutnávat Ferrero Rocher se svými blízkými, a přitom si budou jisti, že jsou zodpovědní k životnímu prostředí,“ vysvětluje Jerome Gray, prezident globálního marketingu ve skupině Ferrero.