
Corona představila nový obal vyrobený z odpadní ječmenné slámy
Dnešní inspiraci budeme hledat v Kolumbii, jihoamerické zemi, která je známa především díky popové hvězdě Shakiře. Značka Corona uvedla na trh nový obal na six pack, který je vyroben z přebytkové ječmenné slámy. Takto vyrobené obaly by měly být šetrnější k životnímu prostředí a měly by snížit spotřebu dřeva. Projekt se spustil v březnu 2021 právě v Kolumbii.
Corona je první globální značkou, která využívá ječmennou slámu k výrobě obalových materiálů. Na inovativní technologii pracovali vědci z Globálního inovačního a technologického centra AB InBev (GITEC) tři roky.
Z ječmene se bude i nadále vyrábět především pivo. Ovšem ječmennou slámu zbylou ze sklizní farmářů bude nyní možné používat i na výrobu „six packů“. Sláma se upravuje tak, aby ztratila svojí relativní křehkost. V kombinaci se 100% recyklovanými dřevěnými vlákny se vyrobí papírová deska, která se následně rozřeže do specifických tvarů využívaných na obaly. Takto vyrobený „six pack“ je stejně pevný a odolný jako ten běžný, ale mnohem ekologičtější. Při jeho výrobě se využije mnohem méně zdrojů.
Šetrnější k lesům
Proměna ječmenné slámy na papírové vlákno spotřebuje při výrobě o 90 % méně vody než při tradičním způsobu výroby ze dřeva. Spotřebuje se navíc méně energie a přidá se méně chemikálií. Využívání zbytkové ječmenné slámy je také mnohem efektivnější, protože z ekvivalentní plochy lesa vznikne méně výsledné suroviny. Corona se vydala touto cestou, aby v budoucnu eliminovala rostoucí spotřebu dřevin, které jsou hlavním meziproduktem v dodavatelské řetězci.
Po skončení úspěšného pilotního projektu chce AB InBev, mateřská společnost Corony a přední světový sládek, rozšířit technologii i na další značky. Tento krok by podle AB InBev měl mít pozitivní dopad na životní prostředí a měl by ovlivnit celý nápojový průmysl.
S úctou k přírodě
„Corona se zrodila na pláži. Jsme proto hluboce propojeni s přírodou a vážíme si všeho, co nám může nabídnout, a chceme se i nadále podílet na její ochraně. K přírodě chováme hlubokou úctu a inspiruje nás na cestě stát se lídrem v oblasti udržitelnosti výroby spotřebitelského baleného zboží,“ vysvětluje motivaci Felipe Ambra, globální viceprezident pro marketing ve společnosti Corona.
Keenan Thompson, ředitel inovace obalů společnosti AB InBev, uvádí: „Jsme nadšeni, že můžeme konečně uvést tuto inovaci obalů, kterou jsme vyvíjeli poslední tři roky. V AB InBev neustále posouváme hranice a inovujeme. Dnes můžeme být po právu hrdí, protože poskytujeme příležitosti pro zemědělce, a navíc přinášíme spotřebiteli šetrnější řešení.“
Nové balení bylo poprvé představeno v březnu 2021 v Kolumbii s počátečními 10 000 vyrobenými six packy, potom následovala Argentina. Společnost Corona chce technologii postupně rozšířit do celého světa.