logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Náklady na zavedení zálohového systému přesáhnou podle Svazu obchodu pět miliard Zavedení...
  • Monster Energy uvádí na trh novou variantu nápoje Lewis Hamilton s nulovým obsahem cukru...
  • Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z...
  • Eviosys a Barilla spolupracují na nové nádobě na pesto Eviosys vytvořil nový obal pro prémiovou...
  • Zálohový systém na Slovensku překonává očekávání, míra zpětného sběru obalů je přes 70 %...

Jednorázové papírové kelímky si ve Starbucksu už musíte kupovat

26. července 2021
Udržitelnost 0
1124
Jednorázové papírové kelímky si ve Starbucksu už musíte kupovat

Jednorázové papírové kelímky si ve Starbucksu už musíte kupovat

Starbucks chce motivovat české zákazníky, aby používali méně jednorázových papírových kelímků. Kávu s sebou proto zdražil o 1 korunu. Vybrané prostředky investuje do výsadby stromů. Obdobné projekty už fungují ve Velké Británii a Německu.

Starbucks už nějakou dobu nabízí možnost konzumovat kávu z vlastního kelímku, přičemž zákazník ušetří 10 korun. Firma předpokládá, že poplatek zvýší zájem spotřebitelů o znovupoužitelné kelímky, které prodává. V minulých letech trend využívání vlastních kelímků zesiloval – mezi lety 2017 až 2019 prodeje šálků ve Starbucks rostly o sto procent.

Pilotní projekt se osvědčil už v Británii

Během britského pilotního testu, který trval tři měsíce, došlo k nárůstu o 126 % v používání vlastních šálků. Poplatek činil 5 pencí (zhruba 1,5 koruny) a řetězec ho testoval od roku 2018 ve Velké Británii a loni kelímky na jedno použití zpoplatnil i v Německu.

„Během britského pilotního testu, trvajícího tři měsíce, došlo k 126procentnímu nárůstu používání vlastních šálků a tzv. tumblerů, což se zase promítlo do poklesu celkového množství vyprodukovaného odpadu,“ shrnul pro Seznam Zprávy Michal Holotík, brand manažer Starbucks pro český a slovenský trh.

Vysazené stromy za prodané kelímky

Z peněz za prodané kelímky chce americký kavárenský řetězec podpořit výsadbu stromů a boj proti odlesňování. Tím by měl Starbucks do roku 2030 dostát svého závazku být zcela „zdrojově pozitivní“ společností. Firma uvedla, že veškerý výnos z poplatku věnuje iniciativě Sazimebudoucnost.cz, tedy projektům na obnovu české krajiny.

Problematika zpoplatnění jednorázových kelímků na kávu před pěti lety rezonovala i v Německu. Ekologové žádali, aby zákazníci v Berlíně nesli ekologický poplatek, protože se každou hodinu v sektoru gastronomie vyhodí přes tři sta tisíc kelímků. Poplatek 25 centů za každý kelímek se hradí v kalifornském městě Berkeley.

Evropské směrnice se zatím netýkají plastových kelímků

V Evropské unii platí od července směrnice, která zakazuje uvádět na trh jednorázové plastové výrobky jako jsou příbory, nádobí, brčka nebo tyčinky do uší. Legislativa ještě v Česku nestihla vstoupit v platnost, ale obchodní řetězce už delší dobu samy od sebe toto zboží nahrazují alternativami. Směrnice ovšem neřeší problém plastových kelímků.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required