logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Tyčinky KitKat v obalech z recyklovaného papíru bude společnost Nestlé testovat v Austrálii...
  • Nápojové obaly jsou stále více ekologické i ekonomické Zaměření na environmentální udržitelnost...
  • Limitovaná edice Becherovky v ukrajinských národních barvách Limitovaná edice Becherovky...
  • Kaufland a Lidl podporují zálohování PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a Lidl, které patří...
  • Značku Fentimans bude pro český trh distribuovat Stock Plzeň-Božkov Společnost Stock...

Svět zrychlil. Nedojde co-packingu dech?

9. června 2021
Komerční sdělení 0
1225
Svět zrychlil. Nedojde co-packingu dech?

Svět zrychlil. Nedojde co-packingu dech?

Je tomu více než rok, kdy se vlivem pandemie SARS CoV-2 přesunula spotřeba do digitálního světa. Jako zákazníci jsme přestali chodit do obchodů a začali nakupovat pomocí e-shopů. Zásadním způsobem se také změnily oblasti výroby, logistiky a marketingu. A stejně jako ostatní jmenované disciplíny ani výrobkový marketing, jehož primární součást tvoří co-packingové operace, nebyl a stále není na takovou změnu chování spotřebitele správně připraven.

Namísto fyzické demonstrace nových, ojedinělých produktů v zajímavých obalech, designových křivkách s možností výběru toho nejlepšího na jednom místě se v pandemii do popředí zájmu spotřebitele, a tedy i marketingových mágů, staví digitální prezentace výrobků. To samo o sobě vyvolalo v letech 2020–2021 výrazně menší potřebu customizace zákaznických produktů a s tím spojenou evoluci světa co-packingu.

V důsledku toho logistická centra umírnila svůj zájem o automatizaci co-packingu a vrátila se k postupné, dílčí automatizaci. Stačí to však na pokrok? Není to málo? Jak je možné, že něco tak jednoduchého, jako je virus, který nemá žádnou agendu, žádný plán, žádné nařízení, náboženství a ani politickou příslušnost, dokáže ovlivnit chod světa? Na co čekal a proč nepřišel dříve?

Digitální dvojčata a digitální agenti

V HOPI co-packingu si klademe stejnou otázku: Na co čekáme v automatizaci a digitalizaci co-packingu? Jsou to noví klienti, nové potřeby, nové změny, noví inovátoři? A vystačíme si s pouhým „čekat“? Naše odpověď zní: „Ne!“ Nejspíše stejně by na tuto otázku odpověděl pan profesor Ing. Mařík, DrSC. dr. h. c., z ČVUT, jehož přednášky o kybernetice zaznívají v aulách vysokých škol a zazněly i na letošní konferenci LOG-IN. Stejně jako svět výroby i svět logistiky a co-packingu začíná mít svá „digitální dvojčata“.

V HOPI jsme toho v posledním roce příkladem. Od marketingových simulací, návrhu cen, simulací automatizovatelnosti balení se posouváme dále: v plánování a postupných zpracovatelských procesech se na základě prototypování a simulování provozních podmínek zabýváme vývojem reálných služeb s přidanou hodnotou. Sledujeme, jak se předpoklady naplňují, a zpětnovazebně upravujeme modely tak, aby se buď učily z reality, nebo předešly nevhodným situacím. Vznikají tzv. digitální agenti, kteří spolu začínají komunikovat na pozadí reálného světa.

Plán výroby co-packingu si rozumí s plánem navezení, vyskladnění, výroby i zaskladnění. Stroje si vyměňují data o provozních podmínkách a ptají se agenta na způsobilost a plnění předpokladů. Procesy cenotvorby se párují s reálnými finančními výsledky a korelují chování v reálném provozním řízení. Chybějí nám ale vzory a limituje nás dostupná technologie.

Ctíme aktivní přístup

V HOPI nikdy nečekáme v reaktivním módu, až nastanou příhodné podmínky. Vždy chceme a pohybujeme se v čase s touhou těmto podmínkám vyhovět a být připravení právě v okamžiku, kdy nastanou. V HOPI co-packingu i přes světovou situaci s pandemií usilovně pracujeme a realizujeme nová, nekonvenční řešení k získání potřebné hybnosti, kterou naši zákazníci na trhu, ať se chová jakkoliv, potřebují. Vyvíjíme stroje, zařízení a systémy s požadovanou flexibilitou, agilitou a rychlým nasazováním do procesů, které by jinak byly nákladově nerentabilní a nevedly k naplnění marketingových idejí našich klientů. To je v našich myslích absolutně nepředstavitelné.

Naši klíčoví klienti si vysoce cení tohoto holistického přístupu k inovacím, ale HOPI se v tomto roce posune ještě dále. Brzy plně vytěží ­–přínosy agilní automatizace a digitalizace. Ta již nadále nebude závislá na lidské pracovní síle, zpracovávaném produktu či značce nebo typu operací. Pokud to umožní naše vnitřní digitální co-packingové dvojče, naučíme naši platformu co-packingu totéž. Na virus se vakcína nakonec našla a ani náš co-packing nezůstane bez efektivního řešení.

www.hopi.cz

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu Automatické řezací systémy iECHO umožňují díky variabilitě osazení na jednom pracovišti zpracovávat různé materiály jako jsou voštinové, pěnové, MDF a PVC desky, vlněné lepenky, samolepicí fólie, plexisklo, hliníkové sendviče, textilie, těsnicí materiály a další. Jeden stroj tedy pokryje několik segmentů výroby a v průběhu času jej lze doplňovat o další […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required