
Coca-Cola slaví 50 let výroby v Česku a na Slovensku. Přichystala speciální edici obalů
V září uplyne půl století od chvíle, kdy z výrobní linky v tehdejším Československu sjela první lahev Coca-Coly. V rámci oslav tohoto výročí připravila společnost Coca-Cola HBC limitovanou edici obalů, které uvedla na trh v červnu. Heslo „50 let spolu“, resp. „50 rokov spolu“, ve spojení s grafickými motivy významných českých a slovenských míst, jako je třeba historické centrum Prahy nebo Bratislavský hrad, se nacházejí na etiketách lahví i plechovek.
Legendární nápoj se od roku 1971 vyráběl v tehdejším národním podniku Fruta Brno, konkrétně v konzervárnách nacházejících se v obci Modřice. K dispozici byla zpočátku jediná varianta nápoje v ikonické skleněné láhvi o objemu 250 ml. Posléze se Coca-Cola vyráběla i na Slovensku, a to v obci Lúka v okrese Nové Mesto nad Váhom.
Z Kyjí do obou zemí
Společnost Coca‑Cola Hellenic, nejvýznamnější evropský výrobce nealkoholických nápojů společnosti The Coca‑Cola Company, převzala aktivity společností Coca‑Cola Beverages a Coca‑Cola Amatil ve střední Evropě včetně České a Slovenské republiky v roce 2000. Výrobní závod, který byl slavnostně otevřen v roce 1993 v Praze Kyjích za přítomnosti předsedy vlády Václava Klause a dalších významných osobností, zásobuje jak český, tak i slovenský trh. Nápoj se nyní prodává až v devíti různých variantách.
Při příležitosti kulatého jubilea chystá letos Coca-Cola HBC kromě řady dalších mimořádných aktivit i speciální edici obalů. Heslo „50 let spolu“, resp. „50 rokov spolu“, ve spojení s grafickými motivy významných českých a slovenských míst, jako je třeba historické centrum Prahy nebo Bratislavský hrad, se budou od června nacházet na etiketách lahví i plechovek. Celkem 12 vizuálů v ČR a 12 vizuálů na Slovensku bude zdobit PET lahve o objemu 0,5 litru, 1 litr a 1,75 l, dále plechovky 0,33 l a též multipacky. Design limitované edice obalů vznikl ve spolupráci s agenturou McCann.
Využití recyklovaného materiálu
Společnost Coca-Cola HBC je dlouhodobě známa také svým důrazem na udržitelnost. Po nedávném uvedení přírodní pramenité vody Natura v lahvích ze 100% recyklovaného materiálu (rPET) představila firma před několika týdny na českém a slovenském trhu další produkty v udržitelných lahvích. Společnost přišla s první ochucenou neslazenou vodou Natura ve 100% recyklované PET lahvi. V lahvích ze 100% rPETu uvedla rovněž svou značku přírodní minerální vody Römerquelle. Produkty obou zmíněných značek se prodávají v lahvích o objemu 0,5 litru a 1,5 litru.
„Udržitelnost je naším prioritním cílem. Za každou naši prodanou láhev chceme do roku 2025 vysbírat a recyklovat jednu láhev či plechovku, a také lokálně vyrábět minimálně 50 procent našich obalů z recyklovaných surovin,“ přibližuje globální cíle Dan Timotin, CEO společnosti Coca-Cola HBC ČR/SR. Respektovaný Dow Jonesův index trvalé udržitelnosti hodnotí společnost Coca-Cola HBC za rok 2020 jako nejudržitelnější nápojářskou firmu světa.