
Beiersdorf uvádí na trh obaly vyrobené z certifikovaných obnovitelných plastů
Od června budou produkty péče o pleť řady Nivea Naturally Good na pultech ve 30 zemích včetně České republiky a Slovenska v inovativním a ekologičtějším obalu. Obal, který dodává společnost Berry Global, je z certifikovaného obnovitelného plastu (bio-PP) vyrobeného společností Sabic z tallového oleje, který je vedlejším produktem lesnického průmyslu. Výměna obalů za obnovitelný plast má nejen výhodu zachování fosilních zdrojů, ale také snižuje emise CO2.
Vysoké požadavky na materiál
Projekt začal komplexní analýzou trhu s alternativními plasty. Požadavky na materiál byly vysoké. „Naše výrobky péče o pleť jsou baleny do kvalitních obal, které musí splňovat mnoho požadavků,“ říká Michael Becker, vedoucí globálního vývoje obalů v Beiersdorfu. A dodává: „Na jedné straně se to týká vizuálních a hmatových funkcí, na které jsou zákazníci Nivea zvyklí, ale recyklovatelnost obalů je pro nás také důležitým aspektem – v souladu s naší vizí oběhové ekonomiky, kterou se snažíme podporovat.“
Dalším důležitým kritériem při výběru suroviny a dodavatele byl tzv. „koncept suroviny“, který je u obalů Nivea Naturally Good péče o pleť založen na vedlejším produktu při výrobě buničiny: tallovém oleji. Výroba kosmetického obalu z cukrové třtiny, nebo kukuřice, a tedy za použití zdroje potravy, nepřicházelo v úvahu. „Certifikovaný obnovitelný plast, který získáváme od společnosti Sabic, nemá žádné vizuální, ani jiné nepříznivé vlastnosti. Nádobka vyrobená z obnovitelného PP tedy není ani vizuálně, ani hmatově odlišitelná od předchozího obalu. Sabic navíc svým konceptem surovin sleduje holistický přístup k udržitelnosti. To nás přesvědčilo, “vysvětluje Hannah Rasel, senior packaging specialist společnosti Beiersdorf.
Udržitelný výběr dodavatele
Společnost Beiersdorf rovněž zaujala nový přístup k získávání nových konceptů obalů, jak vysvětluje Isabel Hochgesand, vedoucí oddělení nákupu společnosti Beiersdorf: „Nyní se zapojujeme mnohem dříve a hlouběji do dodavatelského řetězce, kde budujeme nové dodavatelské vztahy. Stát se udržitelnější společností také znamená řídit vývoj nových materiálů v hodnotovém řetězci. Jdeme nad rámec našich stávajících dodavatelských vztahů a spojujeme nové dodavatele s našimi dodavateli z první úrovně, abychom urychlili transformaci našich obalových materiálů směrem k udržitelnosti.“
Beiersdorf přivedl Sabic ke společnému stolu s Berry Global, dlouholetým partnerem společnosti Beiersdorf pro výrobu nádobek na péči o pleť. Beiersdorf tento přístup považuje za jednu z klíčových hnacích sil rychlého uvedení na trh: od nápadu po implementaci za pouhých devět měsíců. „Potřebujeme tato silná partnerství v celém hodnotovém řetězci a jsme velmi rádi, že se nám podařilo navázat tak dobrou spolupráci s našimi dodavateli Berry Global a Sabic,“ dodává Julia Wiedemann, global category manager sustainable packaging in procurement ve společnosti Beiersdorf.
Princip hmotnostní bilance
Nové, udržitelnější obaly, které Beiersdorf nyní zavádí pro své výrobky Nivea Naturally Good péče o pleť, jsou založeny na principu hmotnostní bilance v souladu se systémem International Sustainability & Carbon Certification (ISCC PLUS). Obnovitelný plast je vyroben z certifikovaného obnovitelného tallového oleje, který je vedlejším produktem lesnického průmyslu. Nahrazuje ropu a podle přístupu hmotnostní bilance je podle výrobce bezproblémově integrován do výrobního procesu – bez nutnosti zavádění samostatného výrobního procesu.
Nové balení umožňuje klimatickou neutralitu
Výměna obalů na obnovitelný plast má nejen výhodu zachování fosilních zdrojů, ale také snižuje emise CO2. Každá nádobka z obnovitelného plastu ušetří přibližně 76 g CO2ekv (redukce o přibližně 60 % oproti nádobce z plastu z fosilních zdrojů). Projekt proto také přispívá k cíli společnosti v oblasti klimatu, a to do roku 2025 snížit emise skleníkových plynů o 30 % v celém hodnotovém řetězci. Veškeré zbývající emise, kterým nelze zabránit, nebo je dále snížit během výroby produktu jsou poprvé – uhlíkově kompenzovány, prostřednictvím projektu zalesňování. Tento krok je pro Beiersdorf a jeho největší značku péče o pleť nový. Řada produktů Nivea Naturally Good péče o pleť složená z osmi produktů bude na obalu a na regále jasně rozpoznatelná jako „climate-neutralized“.
„Jsme hrdí na to, že jsme průkopníkem v našem odvětví v oblasti plastových obalů z obnovitelných zdrojů. Ambiciózní cíle, které jsme si stanovili v rámci udržitelnosti Care Beyond Skin, jsou zaváděny do praxe,“ uzavírá Jean-François Pascal, viceprezident pro udržitelný rozvoj společnosti Beiersdorf.