
Coca-Cola přichází s dalšími vodami v lahvích ze 100% rPETu
Po nedávném uvedení přírodní pramenité vody Natura v lahvích ze 100% recyklovaného materiálu (rPET) představí Coca-Cola na českém a slovenském trhu další výrobky v udržitelných lahvích. Společnost přichází s první ochucenou neslazenou vodou Natura ve 100% recyklované PET lahvi. V lahvích ze 100% rPETu uvádí také svou značku přírodní minerální vody Römerquelle. Obě značky vody budou v prodeji v lahvích o objemu 0,5 litru a 1,5 litru.
Natura láká nejen novými příchutěmi
Pramenité vody Natura, pocházející přímo ze srdce Adršpašsko-teplických skal, budou nově na trhu v příchutích malina, jablko, citrón s mátou nebo meloun s okurkou. „Určujícím prvkem při volbě příchutí byly spotřebitelské preference. Z našich testů vyšly zcela vítězně malina a citrón. Současně jsme ale chtěli i nějaké výjimečné aroma, a tak se zrodila kombinace melounu s okurkou,” popisuje ředitel závodu Natura Tomáš Jirásek vznik příchutí vod Natura, jejichž vývoj trval zhruba půl roku.
Stejně jako přírodní pramenitá voda Natura je i nová řada ochucených vod balena do plně recyklovaných lahví, které nevyžadují produkci nového plastového materiálu. „Se 100% rPET lahví Natura ukazujeme, že to se svými udržitelnými závazky myslíme skutečně vážně. Spotřeba PET lahví se za dobu pandemie zvýšila minimálně ve čtvrtině domácností. Věříme, že právě 100% recyklovaný obal je cesta, jak postupně spotřebu primárních plastů omezit,“ uvádí Veronika Němcová, ředitelka veřejných vztahů, komunikace a udržitelnosti ve společnosti The Coca-Cola Company ČR/SR.
Römerquelle sází na 100% rPET
Ohledně nového balení vody Römerquelle pokračuje Veronika Němcová: „Společnost Coca-Cola se zavázala, že do roku 2025 bude v celém svém portfoliu plastových lahví používat alespoň 50 % recyklovaného materiálu. Voda Römerquelle je naším lídrem, ale podíl recyklátu navyšujeme i v ostatních produktech. Už dnes jsou všechny naše obaly 100 procentně recyklovatelné.“
„Voda Römerquelle ve 100% rPET lahvi je ukázkou, jak zajistit cirkularitu v nápojových obalech, je vyrobena z recyklovaných lahví a dá se plnohodnotně dále recyklovat,“ uvádí Michal Čubrík, manažer pro vnější vztahy společnosti Coca-Cola HBC ČR a SR, a dodává: „Udržitelnost a odpovědnost za naše obaly je pro nás v Coca-Cola HBC klíčovým tématem. Naše závazky a cíle v této oblasti jsou vysoce ambiciózní.“
Výrobou dalších nápojů ve 100% rPETu systém Coca-Cola pokračuje v realizaci započatého závazku World Without Waste (Svět bez odpadů), ve kterém chce mimo jiné do roku 2030 využívat ve svých lahvích a plechovkách v rámci celé výroby alespoň 50 % recyklovaného materiálu.