logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Náklady na zavedení zálohového systému přesáhnou podle Svazu obchodu pět miliard Zavedení...
  • Monster Energy uvádí na trh novou variantu nápoje Lewis Hamilton s nulovým obsahem cukru...
  • Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z...
  • Eviosys a Barilla spolupracují na nové nádobě na pesto Eviosys vytvořil nový obal pro prémiovou...
  • Zálohový systém na Slovensku překonává očekávání, míra zpětného sběru obalů je přes 70 %...

Skupina Raja pokračuje v ekonomickém i sociálním růstu s velmi silnými výsledky pro rok 2020

27. dubna 2021
Reporty z obalového trhu 0
532
Skupina Raja pokračuje v ekonomickém i sociálním růstu s velmi silnými výsledky pro rok 2020

Skupina Raja pokračuje v ekonomickém i sociálním růstu s velmi silnými výsledky pro rok 2020

Skupina Raja, evropský výrobce obalových materiálů a kancelářských potřeb, dosáhla v roce 2020 rekordního obratu 1,02 miliardy €. To je skok o 39,5 %. Provozní výsledek činil 89 milionů €, což je o 58 % více než v předchozím roce. Společnost, která působí v 18 evropských zemí s 25 dceřinými společnostmi, tak překonala pokračující zdravotní krizi. V České a Slovenské republice navýšila počet zákazníků o téměř 40 %. Kromě finančního růstu zasvětila loňský rok podpoře charitativních organizací i svou nadační činností.

Poptávka po dodávkách a vybavení obalů, které tvoří 50 % tržeb skupiny, byla posílena explozí online prodeje po celé Evropě. Krize také masivně zvýšila poptávku firem po ochranných prostředcích a hygienických potřebách. Dceřiným společnostem skupiny Raja specializujícím se na distribuci kancelářských potřeb a vybavení, se podařilo udržet dobré výsledky i přes propad tohoto segmentu produktů během loňského roku. Prodej průmyslového a skladového vybavení zůstal na stejné úrovni jako v předchozím roce.

Trvalý růst tržeb, podstatné zvýšení provozních výsledků a pokračující investice do logistických a digitálních projektů – to jsou pro skupinu Raja hlavní poznávací znaky roku 2020. A to i v čase bezprecedentní pandemické krize, která otřásla světovým trhem a jeho výkonností. Skupina navíc úspěšně dokončila integraci 4 nových společností získaných v roce 2019: JPG ve Francii, Mondoffice v Itálii, Kalamazoo ve Španělsku, 3 hlavní hráče na trhu kancelářských potřeb a nábytku. Velkým úspěchem byla také akvizice společnosti Bernard, která dominuje trhu s úklidovými a sanitárními potřebami ve Francii a Belgii. Tento výkon prokazuje solidnost obchodního modelu skupiny, který připravil pro skupinu Raja jedinečnou pozici pro evropské hospodářské oživení v roce 2021.

„V první řadě bych chtěla poděkovat našim týmům po celé Evropě za jejich neutuchající odhodlání a motivaci. Tváří v tvář této bezprecedentní krizi naše společnosti pokračovaly v práci a našich 14 distribučních center pokračovalo v provozu bez přerušení. Reagovali jsme a přizpůsobovali se poptávce našich zákazníků a nadále jim dodávali produkty nezbytné pro jejich činnost. Jsme obzvláště hrdí na to, že se nám v tak obtížném roce podařilo posílit pouto s naším 1 milionem zákazníků a získali jsme důvěru i 250 tisíc nových zákazníků v Evropě,“ uvedla generální ředitelka skupiny Raja Danièle Kapel-Marcovici.

Co se týká výsledků z České republiky, společnost Raja na lokálním trhu zaznamenala meziroční nárůst obratu za loňský rok 12,1 %, a to částečně i díky 7,5% nárůstu zákazníků. Výsledky na slovenském trhu byly ještě výraznější. Meziroční nárůst obratu byl v roce 2020 38,4 %. Slovenské zastoupení zaznamenalo nárůst zákazníků v porovnání s rokem 2019 o 29,9 %.

Solidarita silnější než kdy jindy

V průběhu roku 2020 podporovaly společnosti skupiny v souladu se svými hodnotami solidarity a sociální odpovědnosti, kromě akcí a sponzorství nadace Raja-Danièle Marcovici, řadu iniciativ bojujících proti zdravotním, ekonomickým a sociálním důsledkům onemocnění covid-19. Na konci roku 2020 skupina Raja darovala 1 milion € charitativním organizacím, které zřizují sociální programy pro lidi v nouzi po celé Evropě. Ve Francii, kde má společnost své hlavní sídlo, darovala tyto prostředky neziskovým organizacím, jako je např. Les Restos du Cœur (organizace redistribující potraviny), Le Secours Populaire Français (organizace bojující proti chudobě a diskriminaci ve veřejném životě) nebo Lékaři bez hranic.

Česká Raja, která se dlouhodobě zapojuje do aktivit na pomoc ohroženým ženám čelícím domácímu násilí, podpořila také neziskovou organizaci Rosa, které věnovala 155 tisíc korun. Na Slovensku věnovala 2000 € neziskovce Fenestra. Raja také darovala pro boj s covidem obalový materiál pro balení roušek a ochranných prostředků fakultě ČVUT. Dále poskytla pomoc Akademickému centru studentských aktivit v rámci projektu „Chci pomoct“ ve formě sáčku a hygienických potřeb a společnosti Gigamat poskytla materiál na rozesílání zdravotnických pomůcek v rámci projektu „Lidi ve službě lidem“.

Ambiciózní cíle pro rok 2021

Pro rok 2021 se skupina Raja zaměřuje na 8 až 10 % nárůst obratu. „Abychom dosáhli tohoto ambiciózního cíle, budeme si muset upevnit naši pozici multi-specialisty v Evropě, posílit naši organizaci a pokračovat v rozvoji naší zákaznické základny na všech trzích. Postupné hospodářské oživení v Evropě, pokračující růst online prodeje a rostoucí poptávka po ekologicky šetrných produktech jsou faktory, které nám pomohou dosáhnout našich cílů. Stabilní finanční pozice skupiny nám umožní pokračovat v našem investičním programu po celé Evropě,“ dodává Danièle Kapel-Marcovici.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required