
Design Watch: Pop Stone Gin s povedenou etiketou
Design Watch je speciální rubrikou časopisu Svět balení, která vám nabízí pohled na světový obalový design díky tipům a následným komentářům českých a slovenských obalových profesionálů. V tomto vydání Design Watch se podíváme na obal ginu Pop Stone z palírny Salty Stone, kterou vlastní Srb žijící ve Vídni, Ivan Popović. Na krásnou lahev s povedenou etiketou a poutavým příběhem nás upozornil David Hloušek, technical sales specialist společnosti Avery Dennison, který přispívá do tohoto článku komentářem.
Pop Stone Gin
Pop Stone Gin spatřil světlo světa ve Vídni v roce 2017 díky Ivanu Popovićovi, zakladateli značky a spolumajiteli společnosti Salty Stone Distillery, který jednoduše následoval svou vášeň a vytvořil svůj vlastní gin. Název Pop Stone Gin je odvozen od jeho chuti. Za prvé chuť je analogie mezi pop-artem a ginem – ne moderní, ne klasický, ale pop(ulární)! Za druhé Ivanovo příjmení je Popović, takže POP je už součástí jeho jména. A za třetí palírna se jmenuje Salty STONE Distillery. Kombinací vzniklo jméno Pop Stone Gin!
Pop Stone Gin je jemný gin s dominantními tóny jalovce a nádechem kardamomu a koriandru. Mírně sladké tóny v pozadí pocházejí ze sušené pomerančové kůry. Udržet převládající chuť jalovce, a ostatní byliny v pozadí, byla největší výzva při vytváření jedinečné chuti.
Příběh o designu lahve a etiket
Etiketa vypráví příběh, který je vizualizací sloganu „Pop-art v lahvi“. Design etikety byl inspirován dílem slavného umělce a představitele moderního pop-artu Takaši Murakamiho. Na ochutnávce ginu Pop Stone Ivan a jeho přátelé přemýšleli o asociacích, které každý z nich má, když gin pije. Tak se zrodila myšlenka malých „ginnies“:
- Usmívající se jalovcová bobule v klobouku
- Mořská panna vycházející ze sklenice ginu s tonikem
- Koruna symbolizující nejslavnější milovnici ginu na světě – britskou královnu
- Kompas ukazující do všech částí světa – naše byliny pocházejí z celého světa
- Dřevěný sud – tradice
- Srdce – protože bez lásky neexistuje nic
Inspirace pro design
Podobně jako Takaši Murakami používá jeden malý motiv a znásobuje ho ve svém obraze, Ivan vzal všechny malé „ginnies“ a dal je dohromady do většího obrazu. Etiketa je jen jednou částí tohoto většího obrazu, který byl vytvořen pro Pop Stone Gin. Poté, co byla definována velikost etikety, byl obrázek oříznut. Toto je příběh přední strany etikety. Zadní strana etikety je jednoduše zrcadlovým obrazem přední strany, kterou vidíme přes křišťálově čistý gin. Design je tak zdůrazněn obsahem lahve.
Velikost etikety byla zvolena až poté, co byla vybrána lahev. Chvíli to trvalo, protože lahev musela splňovat několik kritérií:
- Elegantní a atraktivní
- 0,7 l
- Unikátní – tuto láhev nepoužívají žádné jiné značky ginu
- Kulatý tvar – pro zdůraznění zadní strany etikety
Spolupráce s dodavatelem etiket
Unikátní etiketu Pop Stone Gin vyrobila slovinská společnost LabelProfi. Etiketa je vyrobena z FSC® certifikovaného nenatíraného papíru s jemnou strukturou Skin Blanc a Martele Blanc. Hlavní etiketa je tištěna zrcadlově na 30 mikronovém PP s ultra čirým lepidlem a následně je přelaminována papírem. Info etiketa má jednoduchý, čistý design podtržený přitažlivou strukturou samotného materiálu a UV laku. Potisk strojem HP Indigo spolu se zušlechtěním červenou folií a 3D lakem jsou zárukou luxusního vzhledu etikety.
Komentář Davida Hlouška, Technical Sales Specialist společnosti Avery Dennison
Z této etikety mám velkou radost. Je to skvěle odvedená práce v moderním designu s použitím digitálních tiskových a zušlechťovacích technik. Společnost Labelprofi je známá individuálním přístupem k zákazníkovi a zde je vidět výsledek této spolupráce. Etiketa mluví stejným designovým jazykem jako celková marketingová komunikace klienta, což nebývá vždy pravidlem.
Lahev je v místě prodeje jasně rozeznatelná – „eye-catching“ efekt je zde na velmi vysoké úrovni. Vysoce hodnotím využití optického lomu světla sklem a chutnou tekutinou. Lahev je exkluzivním kouskem, na který je radost (nejen) pohledět. Na zdraví!