Europasta hlásí zvýšení tržeb o 13 %, chystá další obalové inovace
Společnost Europasta, výrobce těstovin značek Adriana, Ideál, Rosické těstoviny a Zátkovy vaječné těstoviny, zaznamenala úspěšný rok 2020. I přes komplikace způsobené pandemickou situací firmě meziročně vzrostly tržby o 13 %, zejména díky nárůstu poptávky na trhu po značkových výrobcích. Společnost průběžně investuje do rozvoje technologií. Letos se zaměří i na pokračující inovace v balení těstovin a mouky, především v rámci nové automatické balící sekce v závodě Litovel.
Pandemie koronaviru dopadla na firmu negativně v podobě zvýšených nákladů na výrobu souvisejících mj. s uzávěrou oblasti Litovelska v březnu 2020, což mělo za následek částečné omezení výroby a zhoršení logistické dostupnosti. Navzdory veškerým omezením dokázala Europasta pokračovat v růstu a investicích jak do marketingové podpory svých značek, tak do technologického vybavení. Investice v celkovém objemu 20 milionů korun mířily do zvýšení kapacity a provozní spolehlivosti linek ve výrobním závodě v Litovli. Závod v Boršově nad Vltavou pořídil nové automatizované nakrápění surovin a investoval do čistírny obilí.
K hlavním investičním plánům pro letošní rok patří inovace balení v sortimentu těstovin a mouk i celková optimalizace výroby a logistiky s důrazem na neustálé zvyšování kvality výrobků, bezpečnosti a další rozvoj digitalizace. Firma investuje do nové automatické balící sekce v litovelském závodě a chystá rozšíření skladovacích a expedičních prostor v Boršově nad Vltavou. Společnost uvádí, že jednou z velkých výzev letošního roku bude kromě dostupnosti a ceny základních surovin také flexibilita dodávek obalových materiálů zasažených protipandemickými opatřeními.
„Europasta přes veškerá omezení související s řešením pandemické situace v Evropě pokračuje v investicích směřujících do automatizace, rozšíření sortimentu a zvýšení flexibility výroby. Prioritou zůstává vysoká kvalita a bezpečnost výrobků. Inovace směřují do rozšíření tvarů vyráběných těstovin dle požadavků zákazníků, sortimentu obalů, zvýšení výrobní kapacity a snížení logistických nákladů u vybraného typu balení,“ komentuje Bohumil Vráblík, generální ředitel společnosti Europasta.