logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Kláštorná Kalcia sa plní do obalov vyrobených zo slovenských zálohovaných fliaš Skupina Kofola...
  • Braník v nové zbroji – pivovar redesignuje lahve i plechovky Braník se dočkal velké změny...
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...

Kofola uvádí novou vlastní značku prémiových limonád Targa Florio s poutavým designem a provedením obalu

10. března 2021
Inovace 0
3256
Kofola uvádí novou vlastní značku prémiových limonád Targa Florio s poutavým designem a provedením obalu

Společnost Kofola ČeskoSlovensko pokračuje v rozšiřování svého produktového portfolia. Na trh aktuálně uvádí novou prémiovou značku citrusových limonád, oslavující hrdiny legendárních závodů na Sicílii. Novinka s názvem Targa Florio vyčnívá nejenom kvalitou surovin, ale i poutavým designem a provedením obalu.

Retro-historický sentiment brandu se odráží už na etiketě. Stylizace dobového závodníka pro návrh loga Targa Florio probíhala pomocí 160 let staré fotografické techniky, při které se obraz vyvolává na plechové desky. Výsledek se stal základem etikety, obsahující hlavní sdělení produktu a značky. Unikátním designem se může chlubit i skleněná lahev o objemu 0,25l, ve které bude limonáda dostupná zejména pro segment HoReCa a gastro. „Tato specifická lahev byla navržena speciálně pro Targu Florio. Vsadili jsme na minimalistickou etiketu, masivní sklo s dvojitým dnem a ozdobným hrdlem, představující závodní trofej,“ vysvětluje Jana Klimková, Brand Manager značky Targa Florio.

Při hledání zajímavé lahve pro Targu Florio se inspirovali designem jedné z lahví z dílny španělské společnosti Estal, jejíž idea vychází z vintage-farmaceutické oblasti. Společně s výrobcem Estal ji upravovali tak, aby splňovala parametry vratného obalu a specifické požadavky na sycený nápoj plněný na výrobních linkách společnosti. Autorem designu etiket je agentura WMC/Grey, která při jejich tvorbě spolupracovala s designérkou Kateřinou Bažantovou, která žije a tvoří v Paříži. Etikety tiskne společnost OTK Group v Kolíně, pro dosažení autentického dojmu byl zvolen tisk na jednoduchý nelakovaný papír, který dozdobili zlatorazbou.

Silný příběh značky

Kofola je známá tím, že do svých produktů otiskuje silné příběhy. „Hledali jsme místo, kde se pěstují nejlepší citrusy na světě, a nebylo co řešit: slunná Sicílie. Když jsme přemýšleli o názvu, chtěli jsme, aby byl spojen s touto oblastí,“ přibližuje zrod prémiové limonády Jana Klimková. Název a celkový design novinky proto odkazuje na stejnojmenný historický automobilový závod Targa Florio, který se na Sicílii pořádal již od roku 1906. Tematice extrémně náročného závodu odpovídá i positioning a klíčové charakteristiky značky. Podle Jany Klimkové byl silný příběh závodu pro značku stěžejní inspirací: „Targa Florio byl neuvěřitelně náročný. Závod je pro nás symbolem hrdinství, odvahy a výjimečnosti. Závodníci museli se závodními auty z počátku 20. století zdolat v horském terénu na úzkých cestách se šotolinovým povrchem stovky ostrých zatáček.“

Novinka zapadá do celkové strategie společnosti. Ta vedle své vlajkové lodi v podobě tradiční ovocno-bylinkové Kofoly staví dlouhodobou stabilitu a rozvoj také na expanzi do nových tržních segmentů. Uvedením značky Targa Florio pokračuje Kofola v rozšiřování produktového portfolia o nápoje z kvalitních a autentických surovin. „Prémiové limonády považujeme za velmi zajímavou příležitost na trhu. Lidé stále víc řeší kvalitu toho, co jedí a pijí. Proto jsme zvolili vyšší obsah ovocné šťávy a suroviny od rodinných firem se šetrným vztahem k přírodě,“ uvádí Pavol Chalupka, marketingový ředitel Kofoly ČeskoSlovensko.

Jasný signál pro restaurace a gastro byznys

Kofola se novinkou zaměřuje na segmenty HoReCa, impuls a retail. Značka má obohatit současné portfolio speciálních a inovativních produktů.  Kofola chce zároveň vyslat jasný signál, že i v nepříznivé době vyvíjí nové nápoje, se kterými chce pomáhat restauracím a gastro byznysu překonat aktuální krizi. „Chceme i tímto způsobem restauracím ukázat, že na gastro segment myslíme, investujeme do něj a jsme tu pro ně. Zase přijdou lepší časy,“ říká Pavel Vykydal, Senior Brand Manager Targy Florio.

Suroviny až ze Sicílie

Kofola si na vývoji limonády dala opravdu záležet a celkově jí proces zabral více než tři roky. „Když jsme se dostali k surovinám ze Sicílie, věděli jsme, že jsou to ty pravé. Říká se, že se na Sicílii pěstují jedny z nejlepších citrusů na světě. Při hledání správné chuti jsme pak testovali různé alternativy slazení jako je fíkový nebo datlový sirup. Zkoušeli jsme chuť ozvláštnit přídavkem aromatických bylin, typických pro jižní kraje. Namíchali jsme stovky vzorků. Nakonec se ale ukázalo, že nejlepší je čistá a výrazná ovocná chuť, která je tak pro Targu Florio typická,“ popisuje Petr Pravda, ředitel oddělení kvality a vývoje Kofoly.

Základní vlastností syceného nápoje je zejména kvalita surovin. Podle druhu příchuti obsahuje Targa Florio 10 až 13 % podílu ovocné šťávy, což je zhruba trojnásobné množství ve srovnání s jinými limonádami. Dodavatelem citrusů pro výrobu šťávy je tradiční rodinná firma, která je pěstuje a zpracovává již po několik generací. Sicilské citrusy navíc platí za ty vůbec nejlepší na světě. Limonáda je slazena pouze třtinovým cukrem – ten se v minulosti na Sicílii také pěstoval.

Citrusová limonáda Targa Florio bude k dispozici ve třech příchutích: pomeranč, krvavý pomeranč a citrón. Balená bude do skleněné lahve o objemu 0,25l anebo do plechovky o objemu 0,33l.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required