
Prodeje piva v plechovkách rostou, premiantem jsou ležáky
Rostoucí oblibu piva baleného v plechu potvrzují data analytické společnosti NielsenIQ. Mezi roky 2018 až 2020 vzrostly prodeje piva v plechovkách na českém trhu o 30 %. Největší zájem je o ležáky v plechu – ty tvoří již třetinu celkových prodejů ležáků.
V pořadí již třetí webinář z cyklu Snídaně se Samoškou přinesl inspirativní přednášku, které se zhostili Josef Jukl, národní manažer pro klíčové zákazníky v Plzeňském Prazdroji, a Michal Elšík, client analytics leader ze společnosti NielsenIQ. Hlavním tématem prezentace bylo jak optimalizovat pivní sekci v maloobchodu a zvýšit prodeje, ale účastníci webináře byli seznámeni i s aktuálními daty týkajícími se popularity pivních obalů.
Prodeje piva v plechu za poslední tři roky v rámci celého trhu vzrostly o 30 %, v prodejnách do 400 metrů čtverečních pak dokonce o 56 %. V roce 2020 dosáhl celkový podíl prodaných ležáků v plechovkách 33 %, v případě jedenáctek to bylo 12 % a u výčepního piva 16 %.
Stabilní pozici si drží vratné sklo, byť u něj dochází k mírnému poklesu (například u ležáků z 64 % v roce 2018 na 61 % v roce 2020). Výraznější pokles – celkově o 10 % – zaznamenaly prodeje piva v PET lahvích, zejména v případě výčepního piva (v roce 2018 byl podíl 27 %, v roce 2020 již jen 22 %). Podíl ležáků prodávaných v PET lahvích je setrvale nízký a činí 6 %.
Z dat společnosti NielsenIQ také vyplývá, že spotřebitelé kladou důraz na udržitelnost. Plných 70 % českých spotřebitelů zajímá ekologie a 46 % hledá řešení, které je přátelské vůči přírodě. Za největší problém označují plasty a plastové obaly v přírodě, přičemž 89 % z nich považuje za nejvíce problematické PET lahve.
Doporučujeme sledovat celý hodinový webinář, jehož záznam najdete zde:
https://www.samoskaweb.cz/archiv-webinaru-jak-optimalizovat-pivni-sekci-a-zvysit-prodeje/