logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Reportáže z domácích akcí
    • Reportáže ze zahraničních akcí
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Aktuality z kongresu
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Ball postaví na Plzeňsku nový výrobní závod Společnost Ball, výrobce plně recyklovatelných...
  • Dobrá voda je třetí značkou Mattoni 1873, jež sjednotila barvu PET lahví kvůli lepší cirkularitě...
  • Mondi spustil ve Štětí nový stroj na výrobu speciálního kraftového a recyklovaného papíru pro...
  • Plzeňský Prazdroj Slovensko sa ešte viac zameria na vratné fľaše a recyklovateľnejšie plechovky...
  • Evian spolupracuje se známým designérem na nové podobě lahví vyrobených z rPET Vytříbený design...

Udržitelnost obalů hraje prim i na kongresu OBALKO 8

14. ledna 2021
Domácí akce 0
290
Udržitelnost obalů hraje prim i na kongresu OBALKO 8

Udržitelnost obalů hraje prim i na kongresu OBALKO 8

Udržitelnost je v současné době bezesporu nejvýznamnějším trendem v obalovém průmyslu. Spotřebitelé chtějí kupovat obaly, které jsou šetrné k přírodě, a maloobchodníci je chtějí prodávat. Pro výrobce baleného zboží i dodavatele obalových řešení je udržitelnost také velkou výzvou a hraje důležitou roli v jejich firemních strategiích. Z tohoto důvodu budeme věnovat udržitelnosti zvláštní pozornost na letošním kongresu OBALKO, který se bude konat ve dnech 27.–28. ledna 2021. Letošní kongres bude z důvodu pandemie hybridní, což znamená, že přednášející budou živě prezentovat v hotelu Aquapalace Hotel Prague a zbytek českého a slovenského obalového trhu se zúčastní online prostřednictvím živého přenosu. Časopis Svět balení je mediálním partnerem kongresu.

Hlavní téma osmého ročníku: „Zákazník a obal“

Hlavním tématem letošního kongresu je „Zákazník a obal“. Obal je totiž první věc, kterou zákazník (spotřebitel) vidí při výběru produktu. Pomáhá mu pochopit, co je daný produkt, a motivuje ho ke koupi výrobku. Ale „zákazník“ není jenom spotřebitel; má i B2B význam, je to zároveň i náš klient. A proto se bude řešit na kongresu nejenom to, co očekává od obalů spotřebitel, ale i jak mezi sebou komunikujeme v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů.

První blok společného dopoledního programu ve středu 27. ledna bude ve smyslu Zákazník jako klient. Místo jednoho klíčového řečníka zahájí kongres hned tři zástupci hlavních oborů pro obalový trh – automotive, FMCG a retail. Pozvání na kongres přijali Jana Volfová z firmy Škoda Auto (zástupkyně oboru automotive), Pavel Komůrka ze společnosti Orkla (zástupce FMCG) a Jaroslav Vodáček ze společnosti Tesco Stores (zástupce retailu). Tři hlavní řečníci mají různé pohledy na obaly ve svých společnostech, ale pro všechny je důležité, aby obaly byly udržitelné.

Pavel Komůrka

Jana Volfová

Společnost GfK se stala partnerem průzkumu trhu kongresu. Ladislav Csengeri představí výsledky unikátního průzkumu, který agentura GfK provedla v létě 2020 se spotřebiteli po celé Evropě na téma postoje domácností k plastovým obalům, třídění a recyklaci. K hlavní části programu neodmyslitelně patří i panelová diskuse. Na téma Spotřebitel a obal bude diskutovat šest klíčových hráčů na trhu: Pavel Hampejs (Unilever), Gabriela Bechynská (Mondelez), Pavel Komůrka (Orkla), Petr Baudyš (Penny Market), Martin Dulava (Lineart) a Martin Hejl (Thimm Pack’n’Display).

Nová sekce Udržitelnost

Letošní novinka v programu – sekce Udržitelnost – je zaměřena na koncepci oběhového hospodářství, chytrý design, který je optimální pro recyklaci, začlení recyklovaných materiálů do nových obalů a minimalizaci negativních dopadů obalů na životní prostředí. Koná se ve čtvrtek 28. ledna.

Olin Novák

Dvě praktické případové studie zahájí sekci Udržitelnost. Olin Novák, komerční ředitel předního potravinářského e-shopu Rohlik.cz, představí udržitelnost podle Rohlíku v prezentaci Lepší jídlo, lepší svět. Následně ve společné prezentaci generální ředitelé Greiner Packaging Slušovice a Olma – Ivo Benda a Martin Krystián – nastíní svůj pohled na udržitelnost obalů a ukážou, co spolu firmy pro životní prostředí již udělaly.

Robert Suchopa

A to zdaleka není vše: jedna z průkopnic v oblasti posuzování životního cyklu (LCA) v České republice, Marie Tichá, poví, jaké kroky by se měly podniknout, aby obaly byly skutečně udržitelné. Sekce Udržitelnost se bude věnovat také recyklaci. Poslechnete si prezentaci Roberta Suchopy, vedoucího projektu PYREKOL, výzkumného centra UniCRE, kde testují způsob, jak pomocí chemické recyklace (pyrolýzy) proměnit odpadní plasty na vstupní surovinu pro výrobu nových plastů.

Jan Maršák

Poté Jan Maršák, ředitel odboru odpadů Ministerstva životního prostředí, představí novou legislativu odpadového hospodářství ČR a její dopad na český obalový trh. A na konci sekce budeme debatovat o recyklaci se zástupci recyklačních společností a třídících linek v interaktivní panelové diskusi pod záštitou AOS Eko-kom. Zajímá vás, co se doopravdy stane s obalem poté, co ho spotřebitel odhodí do barevného kontejneru?

Udržitelnost i v ostatních částech programu

Udržitelnost obalů se bude řešit i ve dvou sekcích – Marketing & design a Technologie & transport – které se konají odpoledne ve středu 27. ledna. Gabriela Adámková ze společnosti Albert a Martin Dulava z agentury Lineart budou mluvit o vlivu nového designu obalů na prodej a vnímání značky Albert. V další případové studii na workshopu Technologie & transport budou mluvit zástupci dvou odlišných společností – Lukáš Formánek z DZ Dražice a Franco Stessens z Franke Group – o tom, jak se jim společně s dodavatelem Smurfit Kappa podařilo vyvinout udržitelná, funkční a praktická monomateriálová obalová řešení.

V neposlední řadě se budou snažit tři zástupci předních e-shopů ze tří odvětví – Tomáš Haškovec z e-shopu s pet segmentem Spokojenypes.cz, Jan Klička z e-shopu Bonami.cz a Martin Řehoř ze společnosti Adler – společně se Zdeňkem Suchitrou z firmy Smurfit Kappa najít obalový ideál pro e-shopy.

Registrace otevřena

Registrace pro online účast na kongresu je otevřena na www.obalko.cz/registrace. Každý registrovaný účastník získá unikátní přístup k online přenosu ve Full HD s profesionální režií, možnost zapojit se do diskuze a klást dotazy řečníkům přes Slido, přístup k záznamu celého kongresu po akci, přístup k prezentacím vybraných řečníků po akci, roční předplatné tištěného časopisu Svět balení a 40stránkový tištěný report z kongresu OBALKO zaslaný společně s časopisem Svět balení. Vstup na online kongres je zdarma pro zástupce firem, které vyrábějí, distribuují anebo prodávají balené zboží.

Související články:

OBALKO: Přípravy 8. ročníku českého a slovenského obalového kongresu v plném proudu OBALKO: Kompletní program 8. ročníku českého a slovenského obalového kongresu odhalen Obalko mění termín, obaloví profesionálové se sejdou v lednu Bohatý program kongresu OBALKO 8 plný obalové inspirace bude k vidění online

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte poslední newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obal je pocit na první pohled

Obal je pocit na první pohled Pro značky a jejich produkty jsou obaly přidanou hodnotou. Zvyšují efektivitu podnikání, plní potřeby zákazníků, vytvářejí prostor pro spolupráci, ale především mohou vyvolávat zážitky a pocity. Obal propojuje spotřebitele s produktem a vytváří mezi nimi vztah. Plechovka nikdy není jen plechovkou. Láhev je mnohem víc než sklo. Obaly jsou prostředky pro stimulaci smyslů. […]

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost Jakým směrem se bude ubírat udržitelnost v obalovém průmyslu? Čím začít, když přemýšlíme nad udržitelností? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Boris Pavlačka, market unit manager CEE North společnosti Elopak. Svět balení: Elopak je společnost známá mimo jiné tím, že klade velký důraz na udržitelnost. […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2020. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok