logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Reportáže z domácích akcí
    • Reportáže ze zahraničních akcí
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Aktuality z kongresu
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Ball postaví na Plzeňsku nový výrobní závod Společnost Ball, výrobce plně recyklovatelných...
  • Dobrá voda je třetí značkou Mattoni 1873, jež sjednotila barvu PET lahví kvůli lepší cirkularitě...
  • Mondi spustil ve Štětí nový stroj na výrobu speciálního kraftového a recyklovaného papíru pro...
  • Plzeňský Prazdroj Slovensko sa ešte viac zameria na vratné fľaše a recyklovateľnejšie plechovky...
  • Evian spolupracuje se známým designérem na nové podobě lahví vyrobených z rPET Vytříbený design...

20 let, 20 pohledů: E-commerce – Nezůstat jen hnědou krabicí

9. ledna 2021
20 let časopisu Svět balení 0
265
20 let, 20 pohledů: E-commerce – Nezůstat jen hnědou krabicí

20 let, 20 pohledů: E-commerce – Nezůstat jen hnědou krabicí

E-commerce je dlouhodobě rostoucí segment a vlivem současné složité situace tento růst dále akceleruje. Oproti loňsku v e-shopech nakupuje mnohem více zákazníků a meziroční nárůst obratu se nejspíš přiblíží 25 %. „Provozovatelé internetových obchodů prošli těžkou zkouškou už na jaře, mimo své standardně nejsilnější období Vánoc, a díky tomu jsou pro letošní vrchol sezony připraveni lépe než v minulosti,“ podotýká Jan Kaprhál, innovation & marketing manager CZ společnosti Smurfit Kappa.

Přinášíme rozhovor, který jsme publikovali v časopise Svět balení 109 / říjen–prosinec 2020. Jde o jeden z příspěvků, jež uveřejňujeme k výročí 20 let Světa balení.

Svět balení:

Zvyšuje růst e-commerce poptávku po obalových řešeních?

Jan Kaprhál:

Poptávka roste – a to nejen množstevní, ale i kvalitativní. Složitě předvídatelný dodavatelský řetězec je pro obal výzvou, jak s co nejnižšími náklady ochránit produkt, ale zároveň nezůstat jen „hnědou krabicí“, která nekomunikuje a nepřináší žádnou přidanou hodnotu. Jak koncovému uživateli, tak i značce. E-shopy jsou pod silným tlakem a musí řešit více oblastí najednou.

Svět balení:

Které to jsou?

Jan Kaprhál:

Například nedostatek pracovní síly. Online obchody investují do automatizace skladů a vychystávání, stejně jako do balení samotného. Rychlejší zabalení zásilky přináší obrovské úspory. Automatické balicí stroje pomáhají při skládání běžné klopové krabice, umí měnit výšku obalu podle produktů uvnitř, a dokonce vyrobí obal na míru přesně podle balené objednávky. Právě automatizace představuje jednu z cest, jak snižovat náklady za výplňový materiál nebo přepravovaný vzduch. Zároveň jde o zodpovědnější přístup k přírodě. Vedle ekonomiky provozu totiž ekologie a udržitelnost hrají stále větší roli. Tímto směrem se vydávají samotné e-shopy, ale silněji zaznívá tento požadavek i od koncových uživatelů.

Svět balení:

Jak spotřebitelé ovlivňují skladbu obalů a způsob balení e-shopů?

Jan Kaprhál:

Zákazník nechce v zásilce dostávat balený vzduch, jednorázový plast nebo špatně recyklovatelné polystyrenové výplně. Obal nemá přidělávat práci, nýbrž naopak. V rozsáhlém průzkumu The Financial Times a Smurfit Kappa většina respondentů (56 %) odpověděla, že si ráda připlatí, pokud bude obal opravdu udržitelný ve smyslu materiálu. Tato možnost je dokonce aktivně využívána už i v e-shopech v ČR.

Téměř tři čtvrtiny zákazníků také preferují zásilku, pro jejíž otevření nepotřebují žádný nástroj jako nůž nebo nůžky. Snadné otevírání musí být provedeno chytře, aby bylo součástí obalu, ale zároveň bylo natolik jasné, že bude opravdu využito. Pro kategorie jako oblečení nebo obuv zákazníci preferují možnost snadného vrácení, tedy jednoduchou reverzní logistiku. K tomu jsou ideální předem aplikované lepicí pásky, kdy po rozbalení zásilky spotřebitel jen strhne krycí vrstvu pásky, zalepí obal a odešle zpět do e-shopu.

Svět balení:

Je pro e-shopy důležitá komunikace pomocí obalů?

Jan Kaprhál:

Některé značky nebo jejich zákazníci sice nechtějí, aby byly jejich zásilky identifikovatelné, ale většinový trend je přesně opačný. Kromě vnějšího brandingu mám na mysli i ten, který je uvnitř obalu a komunikuje až při rozbalování. V tu chvíli značka opravdu posiluje loajalitu, protože unboxing je příjemný a pozitivní. Logo tvoří základ, mnohem lepší je ale aktivně něco sdělovat. Například komunikovat udržitelnost obalu, QR kódem navést zákazníka na svůj web či sociální sítě nebo poděkovat za nákup. A pokud se správně uchopí možnost obal nějak druhotně využít (například zvolenou grafikou či perforacemi), je mnohem větší pravděpodobnost, že zákazník objedná znovu.

Svět balení:

Kam bude směřovat balení v e-commerce?

Jan Kaprhál:

Kromě pokračujícího růstu nás určitě čeká optimalizace interních procesů a hledání inovativních řešení. Tedy jak získat zákazníka nabídkou služeb, servisu a přístupu, a současně být nákladově efektivní. Stále větší váhu boudou mít IT, analýzy nebo výpočty. Už nyní je možné si nechat redesignovat obalové portfolio na základě sběru dat o odesílaných zásilkách.

E-commerce se stále a velmi rychle rozvíjí. V porovnání s tradičními výrobci, kteří už desítky let zaměstnávají obalové techniky, je pro e-shopy vývoj obalu úplně nová disciplína. Osobně se domnívám, že obaly z papíru jsou pro ně tou nejvhodnější volbou.

Rozhovor připravil Stanislav D. Břeň.

 

Související články:

20 let, 20 pohledů: Vlnitá lepenka – Na vlně digitalizace 20 let, 20 pohledů: Spirits – sklo bylo, je a bude 20 let, 20 pohledů: Etikety a flexibilní obaly – Trh udělal velký pokrok v materiálech i barvách 20 rokov, 20 pohľadov: Tlač – Aké sú hlavné vývojové trendy

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte poslední newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obal je pocit na první pohled

Obal je pocit na první pohled Pro značky a jejich produkty jsou obaly přidanou hodnotou. Zvyšují efektivitu podnikání, plní potřeby zákazníků, vytvářejí prostor pro spolupráci, ale především mohou vyvolávat zážitky a pocity. Obal propojuje spotřebitele s produktem a vytváří mezi nimi vztah. Plechovka nikdy není jen plechovkou. Láhev je mnohem víc než sklo. Obaly jsou prostředky pro stimulaci smyslů. […]

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost Jakým směrem se bude ubírat udržitelnost v obalovém průmyslu? Čím začít, když přemýšlíme nad udržitelností? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Boris Pavlačka, market unit manager CEE North společnosti Elopak. Svět balení: Elopak je společnost známá mimo jiné tím, že klade velký důraz na udržitelnost. […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2020. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok