logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Nedostatek vytříděných plechovek brání růstu podílu recyklátu v obalech. Podle Prazdroje pomůže...
  • Nafoukněte svou bublinu, nabádá Sustainability Summit Po úspěšné premiéře Czech & Slovak...
  • Česko je o krok blíže k zavedení zálohového systému Příprava zálohového systému pro nápojové...
  • Kaufland a Lidl chcú ešte viac znížiť spotrebu plastov v obaloch vlastných produktov Spoločnosti...
  • Vítejte v Mondi Bupak Mondi Bupak sídlí v Českých Budějovicích – v srdci jižních Čech, 150 km...

20 let, 20 pohledů: E-commerce – Nezůstat jen hnědou krabicí

9. ledna 2021
20 let časopisu Svět balení 0
1234
20 let, 20 pohledů: E-commerce – Nezůstat jen hnědou krabicí

20 let, 20 pohledů: E-commerce – Nezůstat jen hnědou krabicí

E-commerce je dlouhodobě rostoucí segment a vlivem současné složité situace tento růst dále akceleruje. Oproti loňsku v e-shopech nakupuje mnohem více zákazníků a meziroční nárůst obratu se nejspíš přiblíží 25 %. „Provozovatelé internetových obchodů prošli těžkou zkouškou už na jaře, mimo své standardně nejsilnější období Vánoc, a díky tomu jsou pro letošní vrchol sezony připraveni lépe než v minulosti,“ podotýká Jan Kaprhál, innovation & marketing manager CZ společnosti Smurfit Kappa.

Přinášíme rozhovor, který jsme publikovali v časopise Svět balení 109 / říjen–prosinec 2020. Jde o jeden z příspěvků, jež uveřejňujeme k výročí 20 let Světa balení.

Svět balení:

Zvyšuje růst e-commerce poptávku po obalových řešeních?

Jan Kaprhál:

Poptávka roste – a to nejen množstevní, ale i kvalitativní. Složitě předvídatelný dodavatelský řetězec je pro obal výzvou, jak s co nejnižšími náklady ochránit produkt, ale zároveň nezůstat jen „hnědou krabicí“, která nekomunikuje a nepřináší žádnou přidanou hodnotu. Jak koncovému uživateli, tak i značce. E-shopy jsou pod silným tlakem a musí řešit více oblastí najednou.

Svět balení:

Které to jsou?

Jan Kaprhál:

Například nedostatek pracovní síly. Online obchody investují do automatizace skladů a vychystávání, stejně jako do balení samotného. Rychlejší zabalení zásilky přináší obrovské úspory. Automatické balicí stroje pomáhají při skládání běžné klopové krabice, umí měnit výšku obalu podle produktů uvnitř, a dokonce vyrobí obal na míru přesně podle balené objednávky. Právě automatizace představuje jednu z cest, jak snižovat náklady za výplňový materiál nebo přepravovaný vzduch. Zároveň jde o zodpovědnější přístup k přírodě. Vedle ekonomiky provozu totiž ekologie a udržitelnost hrají stále větší roli. Tímto směrem se vydávají samotné e-shopy, ale silněji zaznívá tento požadavek i od koncových uživatelů.

Svět balení:

Jak spotřebitelé ovlivňují skladbu obalů a způsob balení e-shopů?

Jan Kaprhál:

Zákazník nechce v zásilce dostávat balený vzduch, jednorázový plast nebo špatně recyklovatelné polystyrenové výplně. Obal nemá přidělávat práci, nýbrž naopak. V rozsáhlém průzkumu The Financial Times a Smurfit Kappa většina respondentů (56 %) odpověděla, že si ráda připlatí, pokud bude obal opravdu udržitelný ve smyslu materiálu. Tato možnost je dokonce aktivně využívána už i v e-shopech v ČR.

Téměř tři čtvrtiny zákazníků také preferují zásilku, pro jejíž otevření nepotřebují žádný nástroj jako nůž nebo nůžky. Snadné otevírání musí být provedeno chytře, aby bylo součástí obalu, ale zároveň bylo natolik jasné, že bude opravdu využito. Pro kategorie jako oblečení nebo obuv zákazníci preferují možnost snadného vrácení, tedy jednoduchou reverzní logistiku. K tomu jsou ideální předem aplikované lepicí pásky, kdy po rozbalení zásilky spotřebitel jen strhne krycí vrstvu pásky, zalepí obal a odešle zpět do e-shopu.

Svět balení:

Je pro e-shopy důležitá komunikace pomocí obalů?

Jan Kaprhál:

Některé značky nebo jejich zákazníci sice nechtějí, aby byly jejich zásilky identifikovatelné, ale většinový trend je přesně opačný. Kromě vnějšího brandingu mám na mysli i ten, který je uvnitř obalu a komunikuje až při rozbalování. V tu chvíli značka opravdu posiluje loajalitu, protože unboxing je příjemný a pozitivní. Logo tvoří základ, mnohem lepší je ale aktivně něco sdělovat. Například komunikovat udržitelnost obalu, QR kódem navést zákazníka na svůj web či sociální sítě nebo poděkovat za nákup. A pokud se správně uchopí možnost obal nějak druhotně využít (například zvolenou grafikou či perforacemi), je mnohem větší pravděpodobnost, že zákazník objedná znovu.

Svět balení:

Kam bude směřovat balení v e-commerce?

Jan Kaprhál:

Kromě pokračujícího růstu nás určitě čeká optimalizace interních procesů a hledání inovativních řešení. Tedy jak získat zákazníka nabídkou služeb, servisu a přístupu, a současně být nákladově efektivní. Stále větší váhu boudou mít IT, analýzy nebo výpočty. Už nyní je možné si nechat redesignovat obalové portfolio na základě sběru dat o odesílaných zásilkách.

E-commerce se stále a velmi rychle rozvíjí. V porovnání s tradičními výrobci, kteří už desítky let zaměstnávají obalové techniky, je pro e-shopy vývoj obalu úplně nová disciplína. Osobně se domnívám, že obaly z papíru jsou pro ně tou nejvhodnější volbou.

Rozhovor připravil Stanislav D. Břeň.

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte v Mondi Bupak

Vítejte v Mondi Bupak Mondi Bupak sídlí v Českých Budějovicích – v srdci jižních Čech, 150 km jižně od Prahy a 200 km severozápadně od Vídně. Vyrábíme vlnitou lepenku, která se v našem integrovaném výrobním závodě mění na obalová řešení z vlnité lepenky. Zaměřujeme se zejména na výrobu vysoce kvalitních krabic z vlnité lepenky, jež […]

Vdechněte obalům život, TVOŘTE NEOBYČEJNÉ OBALY online & 3D

Vdechněte obalům život, TVOŘTE NEOBYČEJNÉ OBALY online & 3D Nikdy to nebylo snazší. Nástroj pro designové obaly, krabice i krabičky. Ihned vidíte realistický náhled. Efektivní a rychlá je i následná výroba. Překvapí Vás výsledek i cena. Krabice a krabičky pro e-shopy, malé i velké firmy. Díky instalovaným technologiím se řadíme mezi nejlépe vybavené velkoformátové provozy […]

Nesmrtelná paleta – jediné udržitelné řešení pro paletový pooling

Nesmrtelná paleta – jediné udržitelné řešení pro paletový pooling Společnost Stabilplastik se přes 25 let pohybuje na domácím, a především zahraničním trhu se svým mnoha cenami ověnčeným řešením přepravních palet vyráběných ryze z plastového odpadu. Druhotné zdroje surovin tak dostávají nový život a díky opakované materiálové recyklaci lze bez větší ztráty kvality prodloužit jejich životnost na […]

Obaly: Biomasa v hlavní roli

Obaly: Biomasa v hlavní roli Současný trend k udržitelnosti vede mnohdy k inovativním postupům při výrobě papíru. Papírna Aloisov a.s., která je jediným výrobcem trávového papíru v České republice, posunula tuto hranici ještě dále. Ve spolupráci s několika výzkumnými pracovišti vyvinula papír ze slámy a listí. Výrobek splňuje veškerá mechanicko-fyzikální kritéria, potřebná pro využití v obalovém průmyslu. Vznikají tak například papírové […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required