
H&M Group testuje nové papírové obaly pro e-commerce
Společnost H&M Group vyvinula systém recyklovatelného balení do sáčků z certifikovaného papíru. Z distribučních center v Nizozemsku, Velké Británii, Švédsku, Číně, Rusku a Austrálii byly zákazníkům zaslány již miliony těchto obalů v rámci testu udržitelnějších obalových řešení.
Cílem tohoto nového řešení je snížit riziko vzniku odpadu. Nové etikety umožňují, aby na nich jednotlivé značky sdílely aktuální informace a sáčky tak mají čistší a hezčí vzhled.
„Zavádíme druh obalu, který je lepší jak pro zákazníka, tak pro životní prostředí. Systém je třeba ještě vylepšit, musíme zapracovat na nahrazování používání plastů v celém dodavatelském řetězci. Nahrazení vnějšího plastu papírovým řešením pro více značek však má již teď obrovský dopad. Toto je malý krok na dlouhé cestě, “ říká Hanna Lumikero, service owner ve skupině H&M Group.
Dosud bylo nové obalové řešení zavedeno zákazníkům na platformách COS, ARKET, Monki a Weekday. Značka H&M začala nové obaly implementovat na vybraných trzích, a jejich počet se v následujících měsících ještě zvýší. Na začátku roku 2021 se připojí značka & Other Stories.
„Využíváme cenné podněty od našich zákazníků ke zlepšování a víme, že jsou rádi, že dostávají své objednávky v udržitelnějších obalech. Zároveň jsme se zavázali snižovat množství plastů v celém našem obchodním a hodnotovém řetězci. Proto implementujeme toto obalové řešení do všech našich značek,“ dodává Hanna Lumikero.
Nové obalové řešení pomůže skupině H&M dosáhnout cílů své strategie pro cirkulární ekonomiku. Snížení obalového materiálu o 25 % a navrhování opakovaně použitelných, recyklovatelných nebo kompostovatelných obalů nejpozději do roku 2025. Cíle jsou v souladu s New Plastics Economy Global Commitment nadace Ellen MacArthur, Fashion Pact a Pack4Good a vedly k tomu, že společnost H&M Group odstranila v obchodech svých značek většinu plastových nákupních tašek a nahradila je taškami z certifikovaného papíru. Spolu s dalšími opatřeními to přispělo ke snížení plastových obalů během roku 2019 o 4,7 % (1 000 tun plastů).