
POPAI Awards 2020 uděleny, absolutním vítězem je The Streets
V rámci celodenní konference POPAI Fórum, která se z pochopitelných důvodů letos konala online, byla slavnostně udělena ocenění POPAI Awards. Přihlášené projekty komunikace v retailu se utkaly v 18 soutěžních kategoriích. Absolutním vítězem se stal store koncept The Streets, který navrhla a realizovala agentura Wellen Retail Experience.
Designový koncept dvoupatrové flagship prodejny The Streets, jež se specializuje na basketbalovou a streetswear módu, získal kromě hlavního ocenění také Cenu za kreativitu a dále první místo v kategoriích Komplexní store koncepty – design prodejen a Textil, sport, obuv, osobní potřeby a příslušenství.
In-store komunikační agentura Dago v soutěži uspěla celkem s pěti projekty. Prvenství si odnesla v kategoriích Nejlepší materiálová a technická inovace, dále Alkoholické nápoje a tabák, Pet food, Vybavení interiérů obchodů a Ostatní (prototypy, vzorky). Navíc jako jedna z vynikajících realizací bylo vyhlášeno vystavení se zubním kartáčkem Oral B, rovněž z dílny společnosti Dago.
V kategorii Digitální komunikace se vítězem stala Interaktivní gondola pro diagnostiku pleti pomocí scanování obličeje a umělé inteligence. Tu pro kosmetickou firmu L’Oréal vytvořila společnost Dex Digi experience.
Jako nejlepší POP materiál na bázi papíru byl zvolen exponát Jednopaletí Starbucks od společnosti Authentica, umístěný v hypermarketech řetězce Globus.
K soutěžním exponátům v rámci POPAI Awards patřily prostředky in-store komunikace, komplexní store koncepty, prvky pro vybavení obchodů, nástroje světelné komunikace, integrované in-store kampaně nebo inovativní a ekologicky šetrná in-store řešení. V této poslední kategorii – Ekologické koncepce – získal první místo stojan na čerstvé pečivo Baker Street s paletkami z certifikované vlnité lepenky pro přímý styk s potravinou od společnosti Thimm Pack’n’Display.
Odborná porota se při hodnocení zaměřila např. na originalitu a inovativnost, estetickou úroveň a design, kvalitu výrobního zpracování, vhodnost do prodejního prostředí i na další kritéria.
Hlavním mediálním partnerem konference POPAI Fórum, jež se uskutečnila 26. listopadu 2020, byl i tentokrát časopis Zboží&Prodej.
Komplexní přehled vítězů POPAI Awards 2020 najdete zde.