logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

2. prosince 2020
Komerční sdělení 0
1737
Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Jakým směrem se bude ubírat udržitelnost v obalovém průmyslu? Čím začít, když přemýšlíme nad udržitelností? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Boris Pavlačka, market unit manager CEE North společnosti Elopak.

Svět balení:

Elopak je společnost známá mimo jiné tím, že klade velký důraz na udržitelnost. Jak konkrétně ve vaší společnosti k udržitelnosti přistupujete?

Boris Pavlačka:

Snažíme se trvale snižovat uhlíkovou stopu, dodržovat pravidla cirkulární ekonomiky, snižovat objem plastů a pracovat s obnovitelnými surovinami. To jsou hlavní oblasti, v rámci nichž k trvalé udržitelnosti přispíváme.

Svět balení:

Můžete ještě podrobněji popsat udržitelnost ve vaší praxi?

Boris Pavlačka:

K udržitelnosti přispíváme například tím, že v obalech celkově používáme méně plastů. Dále používáme plasty z obnovitelných zdrojů. Při výrobě obalů používáme papír, který je téměř výlučně ze skandinávských lesů, z udržitelného lesního hospodářství řízeného podle nejpřísnějších a nejdůvěryhodnějších dostupných norem. Snažíme se o to, abychom zanechávali co nejmenší uhlíkovou stopu. Ve všech našich závodech používáme výlučně jen energii z obnovitelných zdrojů. Samozřejmě musíme cestovat, naše produkty musíme dovézt zákazníkům do jejich výrobních závodů, takže nějakou uhlíkovou soupu zanecháváme, nicméně tuto skutečnost kompenzujeme tím, že podporujeme dva charitativní projekty. První z nich je podporou výroby hliněných pecí v Ugandě, druhý se týká ochrany života orangutanů v indonéském pralese.

Svět balení:

Udržitelnost je výrazným trendem. Kam se podle vás bude tento trend nadále ubírat? A jde o trend, o kterém hodně firem spíše zatím mluví, než podniká konkrétní kroky?

Boris Pavlačka:

Je zřejmé, že zřetelnější je tento trend v západní Evropě, kde se o udržitelnost více zajímají samotní spotřebitelé produktů balených v obalech. Výrobci tedy reagují na přání zákazníků související s šetrností k životnímu prostředí. Evropská unie má v oblasti světa bez plastů ambiciózní cíle, ale postupně se naplňují. Každopádně výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost. Na toto přání zákazníků reagují i obchodní sítě, které si dávají různé závazky v oblasti omezení počtu plastů nebo v oblasti snížení uhlíkové stopy. Čím je vyspělejší ekonomika, tím jsou projevy důrazu na udržitelnost silnější. Všechno je otázka času. Jsem přesvědčený, že i zde, ve střední Evropě, budeme projevy udržitelnosti časem cítit ještě silněji.

Svět balení:

Co je v rámci udržitelnosti vaším cílem? Máte nějakou metu, které chcete dosáhnout?

Boris Pavlačka:

Toto je poměrně komplexní agenda. Naše společnost pracuje v souladu s cíli OSN v oblasti udržitelného rozvoje, což představuje 17 vytipovaných okruhů, jako např. důstojná práce a hospodářský růst nebo zodpovědná výroba a spotřeba. Celkový počet 169 cílů se označuje jako „program 2030“. Cíle jsou univerzální výzvou na odstranění chudoby, ochranu planety a zabezpečení toho, aby si všichni lidé užívali mír a prosperitu.

Svět balení:

Vy se udržitelností zabýváte poměrně hodně. Co byste doporučil firmám, které toto téma zajímá, ale nemají s ním zatím žádné zkušenosti? Čím začít?

Boris Pavlačka:

Podstatné je být trochu odvážný a nebát se. V první řadě doporučuji podívat se na možnosti snižování podílu plastů a podívat se na obnovitelnost používaných surovin. Definovat, zda jsou vůbec recyklovatelné, jestli je možné je dát prostřednictvím sběru zpět do oběhu. Důležitou součástí může být i aktivní spolupráce v profesních sdruženích, která se zabývají agendou trvalé udržitelnosti.


Boris Pavlačka: „Čím je vyspělejší ekonomika, tím jsou projevy důrazu na udržitelnost silnější.“


Kontakt:

ELOPAK, s. r .o.

Koubkova 228/13, 120 00 Praha

T: +420 222 520 666

M: +421 903 760 075

www.elopak.com

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required