logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Reportáže z domácích akcí
    • Reportáže ze zahraničních akcí
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Aktuality z kongresu
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Ball postaví na Plzeňsku nový výrobní závod Společnost Ball, výrobce plně recyklovatelných...
  • Dobrá voda je třetí značkou Mattoni 1873, jež sjednotila barvu PET lahví kvůli lepší cirkularitě...
  • Mondi spustil ve Štětí nový stroj na výrobu speciálního kraftového a recyklovaného papíru pro...
  • Plzeňský Prazdroj Slovensko sa ešte viac zameria na vratné fľaše a recyklovateľnejšie plechovky...
  • Evian spolupracuje se známým designérem na nové podobě lahví vyrobených z rPET Vytříbený design...

Rozbalíme to s Martinem Hejlem, jednatelem THIMM pack’n’display

30. listopadu 2020
Rozhovory 0
582
Rozbalíme to s Martinem Hejlem, jednatelem THIMM pack’n’display

Rozbalíme to s Martinem Hejlem, jednatelem THIMM pack’n’display

Český a slovenský obalový trh je plný zajímavých lidí, kteří mají ještě zajímavější názory. Pravidelně vám časopis Svět balení přináší krátké rozhovory s těmito osobnostmi, ve kterých „rozbalíme“ jejich myšlenky a ukážeme světu jejich nápady. Další osobností československého obalového trhu, se kterou to rozbalíme, je Martin Hejl, jednatel společnosti THIMM pack’n’display.

Svět balení: Jakým způsobem v dnešní „distanční“ době, způsobené pandemií koronaviru, řešíte záležitosti týkající se vývoje obalů a další podobné aktivity? Nakolik dokážete ve vaší společnosti komunikovat „jen“ přes on-line platformy, a do jaké míry se musíte osobně setkávat?

Martin Hejl: V dnešní distanční době většina našich zaměstnanců v administrativě pracuje z home office, stejně jako naši zákazníci. Interně komunikujeme přes online platformy a se zákazníky také. Běžně se v online prostředí scházejí se zákazníkem nejen obchodní zástupci, ale i zástupci z oddělení vývoje, laboratoře, přípravy zakázek apod.

Ve vývoji obalů nás tak pandemie koronaviru paradoxně posunula významně kupředu. Proces vývoje obalu jsme zefektivnili a našli jsme cesty, jak zákazníkům představit návrh obalů, aniž bychom jim na osobní schůzce ukazovali fyzické vzorky. Zákazníkům tak lze v online prostředí představit návrh pomocí 3D vizualizací. Náš návrh obalů vidí zákazník rychleji a případné změny jsou tak obratem zapracovány.

Svět balení: Jak se podle vás bude vyvíjet důraz na udržitelnost obalových řešení? Poroste nadále význam udržitelnosti, nebo může kvůli koronakrizi stagnovat, či dokonce klesat? (Například proto, že spotřebitelé i firmy budou mít „hlouběji do kapsy“…)

Martin Hejl: Nezaznamenali jsme žádný pokles zájmu o udržitelnost. Naopak na základě dosavadních letošních zkušeností vidíme, že význam udržitelnosti i přes pandemii roste, tj. vůbec nepředpokládáme pokles zájmu v budoucnosti. Tuto zkušenost aktuálně potvrzuje i naše vítězství v soutěži POPAI Awards v kategorii Ekologické koncepce za stojany na chleba Baker street.

Požadavky od zadavatelů obalů i POS jsou výrazně častěji než v minulosti doprovázeny dotazy a požadavky na FSC materiály, na recyklovatelnost a obnovitelnost materiálů.

Svět balení: Můžete nastínit klíčové trendy dneška v oblasti využití digitálního tisku? Jak na ně reaguje vaše společnost?

Martin Hejl: Digitální tisk otevírá zcela nové dimenze v oblasti výroby obalů a POS / POP prezentací. Může být použit k výrobě personalizovaných obalů, individuální reklamy na obalech k propagaci jejich značky, osobní oslovení zákazníků, exkluzivní limitované edice nebo obaly pro sezonní kampaně. V oblasti e-commerce je obal první věcí, která se spotřebiteli dostane do rukou. Zaslouží si proto velkou pozornost, což si ne všichni uvědomují. Zejména personalizace nebo osobní oslovení zákazníků je příležitost, na kterou mohou spotřebitelé slyšet a za kterou jsou dokonce ochotni zaplatit více.

Další výhodou, kterou digitální tisk nabízí, jsou např. QR kódy, které mohou doplnit prodejní kampaně a přilákat spotřebitele v obchodě nebo doma. Digitální tisk umožňuje natisknout jiné QR kódy s každou kampaní nebo se dokonce mohou lišit i v rámci jedné zakázky a výrobce tak může snadno se zákazníkem komunikovat ty informace, které právě potřebuje.

Nyní jsme schopni díky digitálnímu work-flow a digitálním technologiím reagovat mnohem rychleji. Jsme schopni obaly dodat do 10 dnů po uvolnění dat od našeho zákazníka a můžeme vyrábět malé a střední zakázky bez nutnosti skladování.

Svět balení: Co bylo hlavním popudem k vaší nedávné investici do pořízení stroje Highcon Beam 2C, který „dělá“ digitální laserový výsek vlnité lepenky?

Martin Hejl: Digitální laserová technologie je logickým důsledkem současného vývoje na trhu. Výrobci musí často vyhovět současným požadavkům, musí reagovat pružně a v krátké době, a proto byl digitální laserový výsek ideální volbou. Nepotřebuje k výrobě obalů výsekové nástroje, nevznikají vedlejší náklady a zrychluje se výrobní proces. Laserový výsek funguje nejen bez výsekových nástrojů, ale může také řezat velmi jemné motivy, které by byly pro klasické analogové stroje technologicky nemožné. Tím se výrobní proces posune na vyšší úroveň a jeho použití je flexibilní a rychlé.

Naším cílem je vždy dodat zákazníkovi to nejlepší řešení. Vedle digitálního tisku představuje tato technologie logické rozšíření našich kapacit. Jsme přesvědčeni, že laserem řezané obaly a displeje jsou relevantní pro mnoho různých odvětví.

Hrdě říkáme, že náš všetatský závod je jedním z nejmodernějších výrobních závodů na výrobu vlnité lepenky v České republice. Investice do stroje Highcon Beam 2C to jen potvrzuje. V tomto provedení, které máme ve Všetatech, je tento stroj na zpracování vlnité lepenky jediný v Evropě.

Svět balení: Jak vaše společnost vidí budoucnost packagingu, řekněme za pět let? A jakou roli v budoucí podobě oboru chce hrát THIMM?

Martin Hejl: Svět za pět let bude díky internetu a digitalizaci ještě propojenější a tak ještě rychlejší než dnes. Požadavky spotřebitelů a trhu budou v budoucnosti ovlivněny změnami v chování spotřebitelů při nakupování, chováním společností a generačními změnami, vztahem k udržitelnosti.

Spotřebitelé již dnes chtějí mít vše co nejdříve a tato potřeba bude v budoucnosti ještě sílit. Současně stoupá počet zákazníků, kteří se soustřeďují na kvalitu, udržitelnost, zdraví, prestiž, odlišení se. To vše se samozřejmě odrazí i v samotné výrobě obalů. Věříme, že naše současné a budoucí investice do digitálních technologií, do softwaru, hardwaru, digitálního tisku, laserového výseku a digitálního work-flow naplní naši cestu k Průmyslu 4.0 a umožní nám budoucí požadavky trhu uspokojit.

Související články:

Rozbalíme to s… Janem Kaprhálem, innovation & marketing managerem, Smurfit Kappa Rozbalíme to s Pavlem Chalupkou, marketingovým ředitelem Kofola ČeskoSlovensko Rozbalíme to s Ondřejem Postránským, ředitelem strategického marketingu Mattoni 1873

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte poslední newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obal je pocit na první pohled

Obal je pocit na první pohled Pro značky a jejich produkty jsou obaly přidanou hodnotou. Zvyšují efektivitu podnikání, plní potřeby zákazníků, vytvářejí prostor pro spolupráci, ale především mohou vyvolávat zážitky a pocity. Obal propojuje spotřebitele s produktem a vytváří mezi nimi vztah. Plechovka nikdy není jen plechovkou. Láhev je mnohem víc než sklo. Obaly jsou prostředky pro stimulaci smyslů. […]

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost Jakým směrem se bude ubírat udržitelnost v obalovém průmyslu? Čím začít, když přemýšlíme nad udržitelností? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Boris Pavlačka, market unit manager CEE North společnosti Elopak. Svět balení: Elopak je společnost známá mimo jiné tím, že klade velký důraz na udržitelnost. […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2020. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok