logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Reportáže z domácích akcí
    • Reportáže ze zahraničních akcí
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Aktuality z kongresu
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Ball postaví na Plzeňsku nový výrobní závod Společnost Ball, výrobce plně recyklovatelných...
  • Dobrá voda je třetí značkou Mattoni 1873, jež sjednotila barvu PET lahví kvůli lepší cirkularitě...
  • Mondi spustil ve Štětí nový stroj na výrobu speciálního kraftového a recyklovaného papíru pro...
  • Plzeňský Prazdroj Slovensko sa ešte viac zameria na vratné fľaše a recyklovateľnejšie plechovky...
  • Evian spolupracuje se známým designérem na nové podobě lahví vyrobených z rPET Vytříbený design...

Sklářský průmysl představil nový symbol udržitelnosti skla

26. listopadu 2020
Udržitelnost 0
531
Sklářský průmysl představil nový symbol udržitelnosti skla

Sklářský průmysl představil nový symbol udržitelnosti skla

Sklářský průmysl tento týden představil symbol, který má na první pohled zvýraznit ekologické a zdravotní přínosy výrobků balených ve skle. Tento nový symbol je nyní k dispozici pro licencované použití na všech skleněných obalech.

Symbol pro lidi a planetu

Nové logo (Glass Hallmark) bylo oficiálně představeno v rámci Evropského týdne pro zredukování odpadu (European Week for Waste Reduction). Logo je symbolem zdraví a udržitelnosti. Konečná podoba loga vznikala rok a je výsledkem společného úsilí sklářského průmyslu, designerů, zákazníků a spotřebitelů vytvořit rozpoznatelný symbol, který lze použít na skleněných obalech v oblasti potravin a nápojů, farmacie, parfumerie a kosmetiky. Jednotlivé prvky symbolizují vše, co zvažujeme, když volíme sklo: rozumně využívat zdroje v nekonečné smyčce; recyklovat, kdykoli je to možné; chránit  jak kvalitu výrobku, tak i zdraví osob, které jej používají; a aktivně volit udržitelnou budoucnost.

„Tento symbol znamená první milník na naší cestě poskytnout obalová řešení, která reagují na rostoucí zájem spotřebitelů o udržitelnost. Chceme připomenout lidem vše, co už mají rádi na výrobcích každodenní spotřeby ve skle. Naším finálním cílem je, aby zákazníci v Evropě viděli tento nový symbol na všech výrobcích ve skleněných obalech, které se objeví v regálech – ať už na konzervovaných potravinách, nápojích, či olivovém oleji – a aby si uvědomili, že jejich volba skla znamená vytvářet udržitelnější budoucnost,” řekl k uvedení nového symbolu Michel Giannuzzi, prezident European Container Glass Federation (FEVE).

Arnaud Warusfel, manažer vývoje obalů společnosti Bonduelle, dodal: „Pokusíme-li se řešit tuto problematiku pouze individuálně, uvědomíme si s příchodem 2030, že jsme se neposunuli o nic dále než o několik čísel na slidu v Powerpointu. Tento symbol ochrany životního prostředí a zdraví bude nástrojem spolupráce mezi výrobci a  dodavateli obalů, aby skloubili zájmy podnikatelské sféry a veřejnosti plně se zasadit o udržitelnost.”

Iniciativa průmyslu podpořená touhou spotřebitelů po udržitelných a zdravotně nezávadných obalech

Nový symbol skleněných obalů reaguje na průzkum, který mezi 10 000 evropskými spotřebiteli napříč 13 zeměmi provedla společnost InSites Consulting. Z výzkumu vyplývá, že Evropanům stále více záleží na ekologických dopadech obalů a že většina považuje sklo za nejbezpečnější, nejzdravější a nejekologičtější obalový materiál. Tento způsob vnímání hraje stále důležitější roli při jejich nákupním rozhodování:

  • 42 % kupuje více výrobků ve skle, protože sklo lze podle nich recyklovat snáze než jiné obaly
  • 33 % tak činí, protože považují sklo za lepší pro prevenci kontaminace potravin a zachování zdraví
  • 31 % má za to, že sklo je zdravotně nezávadné
  • 30 % volí sklo, protože skleněné obaly se tolik nevyhazují do přírody

Navzdory výrazné touze kupovat více výrobků ve skle nemá spotřebitel vždy takovou možnost: hlavní překážkou uváděnou jako důvod nižšího nákupu skla (27 % respondentů) je to, že jimi preferované značky výrobků nejsou k dispozici ve skleněném obalu.

Udržitelnost sklářského průmyslu

Glass Hallmark je nejnovější iniciativou pro udržitelnost sklářského průmyslu. Dříve vznikla iniciativa Close the Glass Loop, program hospodaření se zdroji, který má řešit problémy systému sběru a recyklace skleněných lahví. Výrobci obalového skla také iniciovali pilotní projekt stavby první velkokapacitní hybridní elektrické pece Furnace for the Future, která má snížit emise uhlíku o 50 % přechodem na zelenou energii.

 

Související články:

Alnatura se rozhodla pro opakovaně použitelné obaly LCA studie pro společnost ALPLA: nejhorší pro životní prostředí je nevratná skleněná láhev Minerální voda Kláštorná Kalcia dává lahvím druhý život Greiner Packaging sází na recyklované materiály

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte poslední newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obal je pocit na první pohled

Obal je pocit na první pohled Pro značky a jejich produkty jsou obaly přidanou hodnotou. Zvyšují efektivitu podnikání, plní potřeby zákazníků, vytvářejí prostor pro spolupráci, ale především mohou vyvolávat zážitky a pocity. Obal propojuje spotřebitele s produktem a vytváří mezi nimi vztah. Plechovka nikdy není jen plechovkou. Láhev je mnohem víc než sklo. Obaly jsou prostředky pro stimulaci smyslů. […]

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost Jakým směrem se bude ubírat udržitelnost v obalovém průmyslu? Čím začít, když přemýšlíme nad udržitelností? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Boris Pavlačka, market unit manager CEE North společnosti Elopak. Svět balení: Elopak je společnost známá mimo jiné tím, že klade velký důraz na udržitelnost. […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2020. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok