
Sklářský průmysl představil nový symbol udržitelnosti skla
Sklářský průmysl tento týden představil symbol, který má na první pohled zvýraznit ekologické a zdravotní přínosy výrobků balených ve skle. Tento nový symbol je nyní k dispozici pro licencované použití na všech skleněných obalech.
Symbol pro lidi a planetu
Nové logo (Glass Hallmark) bylo oficiálně představeno v rámci Evropského týdne pro zredukování odpadu (European Week for Waste Reduction). Logo je symbolem zdraví a udržitelnosti. Konečná podoba loga vznikala rok a je výsledkem společného úsilí sklářského průmyslu, designerů, zákazníků a spotřebitelů vytvořit rozpoznatelný symbol, který lze použít na skleněných obalech v oblasti potravin a nápojů, farmacie, parfumerie a kosmetiky. Jednotlivé prvky symbolizují vše, co zvažujeme, když volíme sklo: rozumně využívat zdroje v nekonečné smyčce; recyklovat, kdykoli je to možné; chránit jak kvalitu výrobku, tak i zdraví osob, které jej používají; a aktivně volit udržitelnou budoucnost.
„Tento symbol znamená první milník na naší cestě poskytnout obalová řešení, která reagují na rostoucí zájem spotřebitelů o udržitelnost. Chceme připomenout lidem vše, co už mají rádi na výrobcích každodenní spotřeby ve skle. Naším finálním cílem je, aby zákazníci v Evropě viděli tento nový symbol na všech výrobcích ve skleněných obalech, které se objeví v regálech – ať už na konzervovaných potravinách, nápojích, či olivovém oleji – a aby si uvědomili, že jejich volba skla znamená vytvářet udržitelnější budoucnost,” řekl k uvedení nového symbolu Michel Giannuzzi, prezident European Container Glass Federation (FEVE).
Arnaud Warusfel, manažer vývoje obalů společnosti Bonduelle, dodal: „Pokusíme-li se řešit tuto problematiku pouze individuálně, uvědomíme si s příchodem 2030, že jsme se neposunuli o nic dále než o několik čísel na slidu v Powerpointu. Tento symbol ochrany životního prostředí a zdraví bude nástrojem spolupráce mezi výrobci a dodavateli obalů, aby skloubili zájmy podnikatelské sféry a veřejnosti plně se zasadit o udržitelnost.”
Iniciativa průmyslu podpořená touhou spotřebitelů po udržitelných a zdravotně nezávadných obalech
Nový symbol skleněných obalů reaguje na průzkum, který mezi 10 000 evropskými spotřebiteli napříč 13 zeměmi provedla společnost InSites Consulting. Z výzkumu vyplývá, že Evropanům stále více záleží na ekologických dopadech obalů a že většina považuje sklo za nejbezpečnější, nejzdravější a nejekologičtější obalový materiál. Tento způsob vnímání hraje stále důležitější roli při jejich nákupním rozhodování:
- 42 % kupuje více výrobků ve skle, protože sklo lze podle nich recyklovat snáze než jiné obaly
- 33 % tak činí, protože považují sklo za lepší pro prevenci kontaminace potravin a zachování zdraví
- 31 % má za to, že sklo je zdravotně nezávadné
- 30 % volí sklo, protože skleněné obaly se tolik nevyhazují do přírody
Navzdory výrazné touze kupovat více výrobků ve skle nemá spotřebitel vždy takovou možnost: hlavní překážkou uváděnou jako důvod nižšího nákupu skla (27 % respondentů) je to, že jimi preferované značky výrobků nejsou k dispozici ve skleněném obalu.
Udržitelnost sklářského průmyslu
Glass Hallmark je nejnovější iniciativou pro udržitelnost sklářského průmyslu. Dříve vznikla iniciativa Close the Glass Loop, program hospodaření se zdroji, který má řešit problémy systému sběru a recyklace skleněných lahví. Výrobci obalového skla také iniciovali pilotní projekt stavby první velkokapacitní hybridní elektrické pece Furnace for the Future, která má snížit emise uhlíku o 50 % přechodem na zelenou energii.