logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Reportáže z domácích akcí
    • Reportáže ze zahraničních akcí
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Aktuality z kongresu
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Ball postaví na Plzeňsku nový výrobní závod Společnost Ball, výrobce plně recyklovatelných...
  • Dobrá voda je třetí značkou Mattoni 1873, jež sjednotila barvu PET lahví kvůli lepší cirkularitě...
  • Mondi spustil ve Štětí nový stroj na výrobu speciálního kraftového a recyklovaného papíru pro...
  • Plzeňský Prazdroj Slovensko sa ešte viac zameria na vratné fľaše a recyklovateľnejšie plechovky...
  • Evian spolupracuje se známým designérem na nové podobě lahví vyrobených z rPET Vytříbený design...

Řetězce Kaufland a Billa dále omezují jednorázové plasty

20. listopadu 2020
Udržitelnost 0
558
Řetězce Kaufland a Billa dále omezují jednorázové plasty

Řetězce Kaufland a Billa dále omezují jednorázové plasty

Kaufland nově odstranil u vybraných mléčných výrobků svých privátních značek jednorázová víčka z plastu a ušetří tak až 9 tun plastů ročně. Současně firma nabízí zákazníkům ekologickou náhradu v podobě opakovaně použitelných víček. BILLA tento týden začala nabízet opakovaně použitelné sáčky na odnos potravin. Resáčky jsou vyrobeny z 80 % z recyklovaného plastu a BILLA je tak prvním řetězcem v Česku, který takové sáčky vyrábí z recyklátu.

Kaufland přestává přidávat jednorázová víčka z plastu k výrobkům vlastních značek K-Classic, K-Free a K-Take it veggie. Zákazníkům namísto toho nabídne ekologickou variantu pro opakované použití, tzv. nEKOnečné víčko. Hodí se pro všechny 500gramové jogurty i další balení o průměru 9,5 cm. Vyrábí se z materiálu vhodného pro uchovávání potravin, je omyvatelné a vhodné do myčky. Dva kusy těchto víček stojí v prodejnách Kauflandu 19,90 Kč a jsou k dispozici v oddělení s chlazenými mléčnými výrobky.

Kaufland již zavedl řadu ekologických inovací, například alternativy k plastovým taškám v podobě papírových nebo látkových tašek z bio bavlny pro opakované nákupy. V úseku ovoce a zeleniny přišel s tzv. nEKOnečným sáčkem, který se dá opakovaně používat i prát a nahrazuje jednorázové plastové sáčky. Uvedený sáček byl letos oceněn jako nejlepší novinka v kategorii ekologických obalů v rámci programu Volba spotřebitelů, který každoročně organizuje společnost ATOZ Group.

„Neustále hledáme alternativní obalové možnosti a inovativní řešení, abychom omezili plasty, přitom ale musíme zaručit trvanlivost a zachování produktových vlastností potravin,“ komentuje Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR.

Ekologické aktivity firmy vycházejí z mezinárodní strategie REset Plastic skupiny Schwarz, do níž kromě Kauflandu patří i řetězec Lidl. Vizí celé skupiny je „Méně plastů – uzavřené cykly“ s cílem minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i obchodech podle konceptu cirkulární ekonomiky. Veškerý odpad by měl být vnímán jako znovu využitelný materiál.

Sáčky a tašky už jen z recyklovaného plastu

Zavedením tzv. resáčků BILLA pokračuje ve strategii podpory druhotného zpracování surovin a omezení vzniku plastového odpadu. V současné době má už řetězec v nabídce plastovou tašku ve dvou velikostech a termotašku vyrobené z 80 % z recyklovaného plastu a dále také polyesterovou tašku vyrobenou z plastů vylovených v Pacifiku. Těmito taškami BILLA nahradila dřívější papírové, které neměly dlouhou životnost a jejich výroba zatěžovala životní prostředí více než plastové varianty. Tato opatření, spolu se zavedením resáčků, znamenají v součtu více než 300 tun znovu využitého plastu, což je ekvivalent 8 000 000 PET lahví o objemu 1,5l.

Nové resáčky mají mezinárodní ekologickou certifikaci Global Recycled Standard. Jejich papírový přebal je vyroben z recyklovaného papíru s certifikací FSC, která garantuje, že použitý papír pochází z šetrně obhospodařovaných lesů.

„Věříme, že si resáčky zákazníci oblíbí, a pomohou nám tím omezit používání sáčků mikrotenových. Ty se bohužel velmi zřídka recyklují a následně i druhotně zpracovávají, takže dochází ke vzniku zbytného jednorázového plastového odpadu. Navíc, v prodyšných resáčcích zůstávají potraviny déle čerstvé než v mikrotenu,“ říká Dana Bratánková, manažerka korporátní komunikace společnosti BILLA.

V příštím roce BILLA navíc plánuje nabídnout velké pevné tašky z LDPE folie, které budou rovněž vyrobené z 80 % z recyklovaných plastů a budou mít certifikaci Modrého anděla.

Resáčky zákazníci naleznou v sekci ovoce a zeleniny. Za cenu 29,90 Kč si zákazníci pořídí sadu 2 sáčků stejné velikosti, přičemž nosnost sáčku je 2 kg. Doporučení pro zákazníky je vážit ovoce a zeleninu bez sáčku a potraviny do něj vložit až po zvážení. Sáčky jsou pratelné na 30 °C a pokud doslouží, lze je vhodit jakožto polyester do kontejnerů na textil, a dát jim tak šanci na další využití. Při běžném užívání je jejich životnost několik let.

S ohledem na aktuální zdravotnickou situaci BILLA doporučuje zákazníkům využívat je zejména na ovoce a zeleninu, nicméně jsou použitelné i pro některé druhy pečiva (ideálně nemastného či pečiva bez pocukrování či polevy).

Problematických mikrotenových sáčků, které se jen zřídka následně recyklují, se v prodejnách BILLA ročně spotřebuje přibližně 200 miliónů kusů. Při této roční spotřebě a délce sáčku 40 cm by spotřebované sáčky jen ze supermarketů BILLA 2x obepnuly rovník (vznikl by pás o délce 80 000 km). Běžný český zákazník spotřebuje při nákupech za rok přes 400 těchto jednorázových sáčků.

Související články:

Lidl a Kaufland rozvíjejí udržitelná obalová řešení Mattoni 1873 hlásí úspěšný loňský rok a posiluje důraz na udržitelnost

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte poslední newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obal je pocit na první pohled

Obal je pocit na první pohled Pro značky a jejich produkty jsou obaly přidanou hodnotou. Zvyšují efektivitu podnikání, plní potřeby zákazníků, vytvářejí prostor pro spolupráci, ale především mohou vyvolávat zážitky a pocity. Obal propojuje spotřebitele s produktem a vytváří mezi nimi vztah. Plechovka nikdy není jen plechovkou. Láhev je mnohem víc než sklo. Obaly jsou prostředky pro stimulaci smyslů. […]

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost Jakým směrem se bude ubírat udržitelnost v obalovém průmyslu? Čím začít, když přemýšlíme nad udržitelností? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Boris Pavlačka, market unit manager CEE North společnosti Elopak. Svět balení: Elopak je společnost známá mimo jiné tím, že klade velký důraz na udržitelnost. […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2020. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok