logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Reportáže z domácích akcí
    • Reportáže ze zahraničních akcí
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Aktuality z kongresu
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Ball postaví na Plzeňsku nový výrobní závod Společnost Ball, výrobce plně recyklovatelných...
  • Dobrá voda je třetí značkou Mattoni 1873, jež sjednotila barvu PET lahví kvůli lepší cirkularitě...
  • Mondi spustil ve Štětí nový stroj na výrobu speciálního kraftového a recyklovaného papíru pro...
  • Plzeňský Prazdroj Slovensko sa ešte viac zameria na vratné fľaše a recyklovateľnejšie plechovky...
  • Evian spolupracuje se známým designérem na nové podobě lahví vyrobených z rPET Vytříbený design...

Průzkum CVVM: Většina lidí neřeší, v jakém obalu kupuje potraviny

18. listopadu 2020
Průzkumy a data 0
505
Průzkum CVVM: Většina lidí neřeší, v jakém obalu kupuje potraviny

Průzkum CVVM: Většina lidí neřeší, v jakém obalu kupuje potraviny

Tři čtvrtiny Čechů nehledí na to, v čem jsou zabalené potraviny, které nakupují. Při volbě jídla a pití jsou klíčové cena a složení. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění. Spotřebitelé, které problematika potravinových obalů zajímá, se v obchodech vyhýbají zejména plastu a hliníku. Potraviny bez obalu nakupuje zhruba šestina lidí.

O to, v jakém materiálu jsou zabaleny prodávané potraviny, se zajímá 24 procent lidí. Třem čtvrtinám respondentů, kteří alespoň někdy nakupují potraviny, je problematika potravinových obalů lhostejná. Lidé, kteří se o problematiku potravinových obalů zajímají, se v obchodech vyhýbají především plastu a hliníku. Potraviny bez obalu nakupuje přibližně šestina lidí.

Zájem o to, v jakém obalu se potraviny prodávají, roste podle zjištění CVVM s rostoucím vzděláním a se zlepšující se životní úrovní vlastní domácnosti. Podstatně více se obaly zajímají ženy než muži.

Tři pětiny dotázaných v průzkumu uvedly, že se při koupi potravin nevyhýbají žádnému obalovému materiálu. Opačný postoj zaujalo 38 procent respondentů, přičemž 17 procent se při nákupech vyhýbá plastu, 11 procent hliníku, pět procent plechu a čtyři procenta sklu. Jedno procento dotázaných uvedlo, že se při nákupu potravin vyhýbá obalům z papíru.

Bezobalové obchody zatím moc netáhnou

I v Česku existují obchody, které nabízejí potraviny bez obalů. Této možnosti využívá 16 procent lidí, z toho čtvrtina tak nakupuje často. Dalších 14 procent respondentů uvedlo, že potraviny bez obalu kupuje zřídka a 69 procent nikdy.

Hlavními motivy pro nakupování potravin bez obalu je snížení množství odpadu a ochrana životního prostředí. Desetina z těch, kdo nebalené potraviny kupují alespoň někdy, uvedla, že důvodem je kvalita takového zboží.

Cena nad zlato

Nejvýznamnějším faktorem, který Češi při nákupu jídla a pití zohledňují, je cena. Jako nejdůležitější ji označilo 44 procent dotázaných. Čtvrtina respondentů sleduje při nákupu potravin především složení výrobku a zhruba pětina jeho původ. Velikost balení je rozhodující pro osm procent dotázaných. Způsobu chovu či pěstování potravin nebo jejich surovin a obalovému materiálu zákazníci při nakupování příliš velkou důležitost nepřikládají.

„Z výsledků je patrné, že pro českou veřejnost hrají při nakupování potravin hlavní roli ekonomické (cena) a kvalitativní (složení, původ) aspekty, zatímco etickým a ekologickým aspektům nepřikládají téměř žádnou důležitost,“ shrnuje výsledky výzkumu CVVM. Průzkum provedlo CVVM ve druhé polovině srpna. Zapojilo se do něj 979 lidí ve věku od 15 let.

Zdroj: ČTK

Celá tisková zpráva od agentury CVVM ke stažení zde:

https://cvvm.soc.cas.cz/media/com_form2content/documents/c2/a5319/f9/OR201118.pdf

Související články:

Plastové nákupní tašky místo papírových? Průzkum: Prodej piva v plechovkách roste, sklo a plast klesají Udržitelnost: Skutečná výzva pro společnost, vlády, výrobce i prodejce

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte poslední newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obal je pocit na první pohled

Obal je pocit na první pohled Pro značky a jejich produkty jsou obaly přidanou hodnotou. Zvyšují efektivitu podnikání, plní potřeby zákazníků, vytvářejí prostor pro spolupráci, ale především mohou vyvolávat zážitky a pocity. Obal propojuje spotřebitele s produktem a vytváří mezi nimi vztah. Plechovka nikdy není jen plechovkou. Láhev je mnohem víc než sklo. Obaly jsou prostředky pro stimulaci smyslů. […]

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost Jakým směrem se bude ubírat udržitelnost v obalovém průmyslu? Čím začít, když přemýšlíme nad udržitelností? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Boris Pavlačka, market unit manager CEE North společnosti Elopak. Svět balení: Elopak je společnost známá mimo jiné tím, že klade velký důraz na udržitelnost. […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2020. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok