logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Eviosys a Barilla spolupracují na nové nádobě na pesto Eviosys vytvořil nový obal pro prémiovou...
  • Zálohový systém na Slovensku překonává očekávání, míra zpětného sběru obalů je přes 70 %...
  • Rohlik.cz rozšiřuje sortiment privátní značky Yutto o rostlinná mléka Internetový prodejce...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise...
  • Tyčinky KitKat v obalech z recyklovaného papíru bude společnost Nestlé testovat v Austrálii...

Tesco odstranilo 454 tun těžko recyklovatelných plastů z obalů vlastních výrobků

10. listopadu 2020
Udržitelnost 0
1010
Tesco odstranilo 454 tun těžko recyklovatelných plastů z obalů vlastních výrobků

Tesco odstranilo 454 tun těžko recyklovatelných plastů z obalů vlastních výrobků

Společnost Tesco se zavázala k odstranění všech těžko recyklovatelných materiálů z obalů vlastní značky do konce roku 2020. Rok a půl od prohlášení odstranilo Tesco ve střední Evropě 454 tun těžko recyklovatelných plastů a je odhodláno pokračovat ve svém úsilí navzdory obtížným podmínkám způsobeným epidemií koronaviru.

Během posledních 18 měsíců společnost Tesco spolupracovala se svými dodavateli na přepracování obalů výrobků, tvořených materiály, které se považují za těžko recyklovatelné a zároveň k nim existují životaschopné alternativy. V důsledku úprav výrobních technologií se povedlo ve čtyřech zemích střední Evropy, kde společnost Tesco působí (Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko), odstranit 454 tun plastů nevhodných k recyklaci. To je více než 88 % všech těžko recyklovatelných materiálů identifikovaných ve vlastních značkových řadách. Jedná se o důležitý krok společnosti ke splnění vlastního cíle 100% recyklovatelných obalů do roku 2025.

Největší změnu lze zaznamenat na baleném ovoci a zelenině, kde Tesco a jeho dodavatelé nahradili těžko recyklovatelný polystyren a PVC široce recyklovanými materiály jako jsou PET, PP a polyethylen. Tato změna vedla k výměně více než 64 tun nerecyklovatelného materiálu ročně. Například u energetických nápojů se změna PVC fólie na LDPE promítla do odstranění 5 tun materiálu, který by po použití jinak skončil v koši. Podobné změny byly provedeny v mlékárenských, pekárenských a cukrářských kategoriích. Celkem bylo nahrazeno 143 tun plastů, které se těžko recyklují.

“V roce 2019 jsme sestavili seznam materiálů běžně používaných v obalech výrobků a rozdělili jsme je do kategorií podle recyklovatelnosti a dostupných alternativ. Úzce jsme spolupracovali s dodavateli na odstranění všech materiálů, které se v místních podmínkách považují za těžko recyklovatelné tak, aby se zvýšila udržitelnost našich výrobků. Udělali jsme tak důležitý krok směrem k našemu závazku a se vstupem do roku 2021 očekáváme jeho splnění,” uvedl Matt Simister, generální ředitel společnosti Tesco pro střední Evropu.

V České republice Tesco odstranilo 130 tun těžko recyklovatelných materiálů, což je 82 % z celkového množství.

Vedle snazší recyklovatelnosti je Tesco odhodláno snížit váhu obalů výrobků vlastní značky na absolutní minimum. Mnoho z těchto výrobků nyní přichází na pulty obchodů v lehčích obalech nebo prochází novou výrobní technologií, která umožňuje odstranit nebo vyměnit vybrané části obalu. Snížení hmotnosti obalů má pozitivní dopad nejen na spotřebu materiálu, ale lehčí obaly také znamenají méně energie spotřebované na přepravu produktů, a tudíž méně emisí uhlíku. Celkově vedlo přepracování výrobků ke snížení hmotnosti použitého plastu o více než 64 tun.

Změny představené během posledních 18 měsíců jsou součástí závazku společnosti Tesco zvýšit udržitelnost obalů. Společnost konstatuje velkou spokojenost s dosavadním pokrokem, i s ohledem na obtížné okolnosti způsobené Covidem-19. Za dlouhodobý cíl si Tesco klade zajistit, aby všechny obaly výrobků vlastní značky byly do roku 2025 plně recyklovatelné nebo znovu použitelné.

Nenechte si ujít video z prezentace Matta Simistera na Retail Summit 2019, na kterém se poprvé zavázal k odstranění nerecyklovatelných plastových obalů:

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu Automatické řezací systémy iECHO umožňují díky variabilitě osazení na jednom pracovišti zpracovávat různé materiály jako jsou voštinové, pěnové, MDF a PVC desky, vlněné lepenky, samolepicí fólie, plexisklo, hliníkové sendviče, textilie, těsnicí materiály a další. Jeden stroj tedy pokryje několik segmentů výroby a v průběhu času jej lze doplňovat o další […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required