logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Reportáže z domácích akcí
    • Reportáže ze zahraničních akcí
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Aktuality z kongresu
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Pilotní projekt opětovně použitelné Nutella sklenice bude zahájen ve Francii Skupina Ferrero...
  • Češi a Slováci si odnesli 14 ocenění WorldStar Packaging Awards 2021 Světová obalová organizace...
  • Projekty podpořené z Operačního programu Životní prostředí sníží používání jednorázových plastů...
  • Udržitelnost obalů hraje prim i na kongresu OBALKO 8 Udržitelnost je v současné době bezesporu...
  • O krok bližšie k zálohovaniu PET fliaš, poznáme správcu zálohovania Správca zálohového systému...

Na cestě k cirkulární ekonomice: Unilever hodnotí svůj roční pokrok

4. listopadu 2020
Udržitelnost 0
432
Na cestě k cirkulární ekonomice: Unilever hodnotí svůj roční pokrok

Na cestě k cirkulární ekonomice: Unilever hodnotí svůj roční pokrok

Unilever se vloni zavázal k výrazné redukci plastů napříč celým svým portfoliem. Společnost potvrdila, že do roku 2025 sníží používání původního (virgin) plastu na polovinu, a to jak snížením používání plastových obalů o více než 100 000 tun, tak i urychlením používání recyklovaného plastu. Aktuálně firma zveřejnila některé dílčí pokroky.

Podle svých statistik Unilever zintenzivnil používání recyklovaného plastu na přibližně 75 000 tun, což je více než 10 procent plastové stopy společnosti. Unilever očekává, že použití recyklovaného plastu v příštích 12 měsících zdvojnásobí. Firma dále představila inovace jako například recyklovatelné vaničky z převážně papírového materiálu na zmrzlinu, které podle společnosti ušetří asi 4500 tun plastu.

Firma se řídí strategií „Less, Better & No Plastic“, tedy „Méně, lepší, žádný plast“, pomocí níž hledá a aplikuje nové obalové materiály a obchodní modely.

Carte d’Or s menším podílem plastu

V rámci přístupu „méně plastu“ se společnost zaměřuje na nové formáty obalů. Například v Itálii odstartoval pod značkou Carte d’Or pilotní projekt papírových vaniček na zmrzlinu. Značka Love Beauty and Planet uvedla koncentrovaný šampon a kondicionéry, které umožňují stejný počet použití jako lahvička běžné velikosti, a přitom jejich obaly podle Unileveru obsahují o 50 % méně plastu. Ve Francii představila značka Signal zubní kartáček s vyměnitelnou hlavicí. Ten má kovovou rukojeť a využívá recyklovaný plastový materiál ve vyměnitelných hlavicích, čímž se údajně snížila původní spotřeba plastu o 95 procent.

 

Zmrzlinové kelímky značky Ben & Jerry’s, které jsou dostupné i v Česku nebo na Slovensku, jsou nyní bez vnější plastové vrstvy. Tuto změnu společnost chystá také u kelímků značky Míša. Dále firma oznámila snížení spotřeby plastového obalu u koncentrované aviváže Coccolino, Dalšími inovacemi jsou nové koncentrované Ecorefilly značky Cif.

Dove do 100% recyklované lahve

Díky pilíři „lepší plast“ například Dove přechází v Severní Americe a Evropě na 100% recyklované lahve. Značka Magnum zase uvede sedm milionů zmrzlinových kelímků vyrobených z recyklovaného plastu pro potravinářský průmysl. Značka Hellmann’s v Severní Americe začala také používat recyklované lahve. Značka OMO na pilotních trzích inovovala tekutý prací přípravek, a to jak v balení, tak složení, aby významně snížila dopad produktu na životní prostředí. Nová láhev je 100% recyklovatelná a vyrobená z 50% recyklovaného plastu. V Německu pak značka Seventh Generation představila lahve vyrobené z recyklovaného plastu.

 

Pokud jde o český a slovenský trh, uvádí Unilever postupně obalové inovace v rámci portfolia péče o domácnost. Do příštího roku přejde u některých řad na plastové lahve z 50 až 100% recyklovaného plastu. Lahve značek Seventh Generation nebo řady Cif Nature’s Recipe jsou již nyní v plně recyklovaných obalech. Co se týče divize kosmetiky, Unilever postupně upravuje obaly. U Dove přechází na 100% recyklované lahve. Značka Signal v letošním roce uvedla na český trh plně recyklovatelné obaly zubních past Signal Detox. Kelímky Magnum vyrobené z rPP budou od začátku roku 2021 dostupné na českém a slovenském trhu.

 

 

Raději bez plastu

V rámci pilíře „žádný plast“ uvedla značka Seventh Generation na trh řadu „zero-plastic“ v hliníkových obalech a čajová značka PG Tips do roku 2021 odstraní plastovou fólii na krabičkách, přičemž již uvedla plně biologicky odbouratelné čajové sáčky. V Chile uzavřel Unilever partnerství se společností Algramo a společně představily doplňovací systém za použití aplikace.

Alan Jope, generální ředitel společnosti Unilever:

„Kultura vyhazování a obchodní modely založené na vyhazování nadále dominují našim životům a škodí planetě. I přes náročné podmínky tohoto roku se nesmíme obracet zády ke znečištění plasty. Je zásadní, abychom my i zbytek průmyslu drželi správný kurz, snížili množství plastů, které používáme, a ještě rychleji přešli na cirkulární ekonomiku.“

Michaela Franeková, generální ředitelka společnosti Unilever pro Česko a Slovensko:

„Řada letošních inovací, jež připívají k naplnění našich závazků, je nebo bude postupně dostupná na našem trhu. Navíc inovativní produkty nejsou devizou jen našich nových značek, jako je Love Beauty and Planet nebo Seventh Generation. Postupně přecházíme na 100% recyklovaný plast třeba u značky Dove. U značky Hellmann’s také postupně redukujeme množství plastu v obalech, začali jsme u kečupů. Celé portfolio dezinfekčních a pracích přípravků pomalu přesouváme do udržitelnějších obalů. A já osobně se těším, až začátkem příštího roku přejdeme i u nás na 100% recyklované rPP kelímky u značky Magnum.“

Pavel Hampejs, supply chain manager společnosti Unilever pro Česko a Slovensko:

„Tematika plastů je klíčovým bodem na agendách lokálních průmyslových asociací, ve kterých působíme. Například v organizacích Eko-kom a Envi-pak systematicky podporujeme strategie ke zvýšení recyklace a dosažení cílů cirkulární ekonomiky. Co se týče nastavení systémů sběru plastu, jejich kvalita je založená na skvělé infrastruktuře – jak sběrných kontejnerů, tak sběrných dvorů. Do budoucna se lokálně musíme více zaměřit na recyklaci vysbíraného materiálu.“

Richard Slater, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje společnosti Unilever:

„Abychom odstranili základní příčiny nadbytku plastového odpadu, musíme začít uvažovat o obalech jinak. Potřebujeme odvážné inovace, které zpochybňují stávající design, materiály a obchodní modely. Naší prioritou je zásadně přehodnotit náš přístup k obalům a připravit půdu pro nová řešení, jako jsou opakovaně použitelné a znovu naplnitelné formáty. Přijetím mentality ‚testuj, uč se a vylepšuj‘ jsme vyvinuli inovativní řešení, která lidem pomohou trvale snížit používání plastu.“

Související články:

Udržitelnost v době virové Mattoni 1873 dál sjednocuje barvy PET lahví u svých značek Cirkulární móda: Z 32 PET lahví jedna designová taška Nový nástroj CEPI pomůže stanovit environmentální stopu papírových výrobků

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte poslední newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obal je pocit na první pohled

Obal je pocit na první pohled Pro značky a jejich produkty jsou obaly přidanou hodnotou. Zvyšují efektivitu podnikání, plní potřeby zákazníků, vytvářejí prostor pro spolupráci, ale především mohou vyvolávat zážitky a pocity. Obal propojuje spotřebitele s produktem a vytváří mezi nimi vztah. Plechovka nikdy není jen plechovkou. Láhev je mnohem víc než sklo. Obaly jsou prostředky pro stimulaci smyslů. […]

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost Jakým směrem se bude ubírat udržitelnost v obalovém průmyslu? Čím začít, když přemýšlíme nad udržitelností? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Boris Pavlačka, market unit manager CEE North společnosti Elopak. Svět balení: Elopak je společnost známá mimo jiné tím, že klade velký důraz na udržitelnost. […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2020. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok